Status Quo - Live! (1977)

Label: PolyGram

1. Junior's Wailing (5:20)
  2. Backwater / Just Take Me (7:35)
  3. Is There a Better Way (4:29)
  4. In My Chair (4:07)
  5. Little Lady / Most of the Time (6:50)
  6. Forty-Five Hundred Times (17:10)
  7. Roll over Lay Down (6:07)
  8. Big Fat Mama (5:00)
  9. Caroline / Bye Bye Johnny (12:55)
  10. Rain (4:50)
  11. Don't Waste My Time (4:55)
  12. Roadhouse Blues (14:23)
avatar van vielip
Ja de grootste en mooiste winst is dat met name Rossi en Lancaster weer 'on speaking terms' zijn. Schijnt dat Rossi zelfs behoorlijk emotioneel is geweest tijdens bepaalde gesprekken. Iets wat je niet zo snel van hem zou verwachten. Hij komt altijd nogal als een ijskonijn over. Hoe het e.e.a. er op het podium uit gaat zien blijft afwachten. Er zijn een aantal foto's van een rehearsel te vinden op internet en daar schrok ik best van eerlijk gezegd. Ik weet het, we worden er allemaal niet jonger op maar toch...
Schijnt wel dat Lancaster bepaalde 'eisen' heeft gesteld m.b.t. de te spelen songs. En dat kan alleen maar gunstig uitpakken

avatar van Barfly
En dan graag een opvolger van deze liveplaat met oa. Drifting Away, Backwater/Just Take Me, Is There a Better Way, Over the Edge, Softer Ride, Don't Think it Matters en Rolling Home. Als rustpuntje Lonely Man. In de toegift de hele Slow Train en een ouderwetse versie van 4500 Times.
Graag op vinyl uit te brengen.

blue eyed lady?

avatar van vielip
Dit jaar geen live-box en remasters van Rocking all over the world en Piledriver, maar pas in 2014
Het volgende vond ik namelijk op de officiële site:

Universal Music have put back their Quo re-issue plans until 2014 so as not to overlap with the release of the Live DVD in September. The "Status Quo Live" album is due to be issued in March next year. The 4 CD 'Deluxe Box Edition' includes the "Tokyo Quo" album and a previously unreleased soundboard recording from the gig in Sydney, Australia on the 20th November 1974. The re-mixed "Rockin' All Over The World" album and the "Piledriver" album re-issue are to be released in June 2014.

Schnee
ahhh overal hetzelfde bericht! Herhaling past idd goed bij status quo. De engelse "Normaal"!

avatar van vielip
Bij de betreffende albums wel inderdaad. Stel dat ik iemand teleurstel

Nou, dan wachten we toch nog even op de 4CD Deluxe Edition.. Ik ben wel erg benieuwd naar de soundboard recording. Die kon wel eens erg ruw klinken. Tokyo Quo heb ik al jaren op CD, wat kennelijk een collector's item geworden is. De uitvoeringen van de nummers lijken overigens sterk op de uitvoeringen van Status Quo Live.

Eerst maar eens de live DVD afwachten...

Berichten verplaatst naar Status Quo

avatar van viking1
Prachtig live album van status quo.heerlijk rauw en ongepolijst.
Maar es weer gedraait vandaag.
Heb veel studio cd's' van hun,maar deze live is top.
Waar ik jaren geleden met de lp 12 golden bars begon ha.
Heb die lp nog steeds,maar live zijn ze ongekent goed zag ze al eens live.
Quo was en is nog steeds n stukje rock sentiment voor mij!heerlijke band en dit n pracht cd.....dikke 5 ptn.
Nu hun laaste live cd maar es checken wat ik er van hoorde klinkt weer als vanouds oude bezetting en geen synt maar gewoon weer back to basics old school boogie rock&roll zoalst hoort.

avatar van vielip
Je moet anno nu wel even goed opletten naar welke versie van Quo je gaat! Je hebt de Frantic Four bezetting van Rossi/Parfitt/Lancaster en Coghlan en je hebt de latere/nieuwere bezetting bestaande uit Rossi/Parfitt/Rhino/Bown en Cave. Het verschil tussen beide is groot! Denk dus niet dat als je hun laatste live album hebt gekocht (ik neem dan even aan dat je Live at Hammersmith bedoeld) en je vervolgens naar een optreden gaat, je dezelfde nummers hoort. Dat ligt dus helemaal aan welke bezetting er speelt. 23 maart 2014 speelt de FF bezetting in Zwolle! Dan krijg je dus het jaren 70 werk zoals op dit fenomenale album Live! te horen is. Hetis maar dat je het weet

avatar van viking1
Thanx vielip,was al op de hoogte over de bezetting.
En idd het gaat mij om de jaren '70 bezetting(uiteraard)
En ga waarschijnlijk ook naar zwolle(eindelijk n concert dicht bij) kan ik dus eigenlijk niet laten lopen!
Lees deze site goed was op de hoogte dat ze maar n paar optredens in nederland geven in deze legendarische bezetting.

avatar van henk01
Is het nog niet uitverkocht?

avatar van vielip
Naar mijn weten nog niet. Als de IJsselhal echt uitverkocht is dan kan er zo'n 8000 man in. Zou mooi zijn als die er gaan komen maar denk niet dat Quo dat hedentendage nog voor elkaar krijgt. Maar hopelijk heb ik het mis.

@viking1: sterker nog, ze geven maar 1 optreden in de oude bezetting in Nederland! Mis het dus niet!!

avatar van kareltjemusic
Voor de mensen die in zuid Nederland wonen en Zwolle te ver vinden.
2 dagen later op 25 maart spelen ze in het sport paleis in Antwerpen.
In de oude bezetting
Wij gaan er ook heen.

henk01 schreef:
Is het nog niet uitverkocht?

Heb even nagevraagd maar er zijn nog genoeg kaarten te koop. Sterker nog; ik vind het aantal tot nu toe verkochte kaarten schandalig weinig voor zo'n bijzonder gebeuren....

Dat lijkt mij dus ook

avatar van Spiritwalker
Dit is toch de ultieme Quo plaat.
Gaat nooit vervelen, allemaal klassiekers uit de topjaren.
Gewoon heerlijke rock, zonder de irritante pianorieldels van Andy Bown die er later bijkwamen.
En 23 maart hopelijk genieten van de band in de enige echte line up.
Na 1985 was het toch niet echt meer Status Quo. Sinds Alan Lancaster uit de band was.
Ik heb nooit kunnen wennen aan die Rhino Edwards.
1984 in de Ijsselhal (weliswaar zonder John Coghlan) met de End of the Road Tour en nu 30 jaar later weer, de cirkel is rond.

avatar van Broem
Topalbum wat vooral aantrekkelijk is vanwege de heerlijke jeugdherinneringen. Going back in time. Muzikaal gezien heeft SQ nooit zo mijn aandacht gehad. Blijft overeind dat er op dit live album een perfecte set in een nagenoeg perfecte uitvoering wordt neergezet.

avatar van berken
Halverwege de jaren '70 stonden ze absoluut bekend als de beste live-band. Ze hadden de grootste fanclub van Nederland. Elke maand kreeg je een mooi Quo-boekje in de bus en met enige regelmaat werd er een top 100 gepubliceerd. Steevast stond 4500... op nummer1, wat overigens bij lange na niet mijn favoriete nummer 1 was. En elk jaar werd er een Quo-dag georganiseerd waar een optreden van Quotation natuurlijk niet uit kon blijven. Een mooie tijd. Misschien wat laat maar toch alsnog: bedankt voor alles jongens!

avatar van vielip
Quotation bestaat en speelt nog steeds! Heel veel zelfs. En ze zijn, naar mijn bescheiden mening, erg de moeite waard. Misschien wel beter als ooit tevoren. Als ze eens bij je in de buurt spelen (en dat zal vast wel een keer zo zijn) zou ik absoluut eens gaan kijken! Ze spelen in ieder geval veel leukere nummers dan de huidige echte Quo

Ma Kelly's Muziekcafé

Hearsterwei 1, 9249 NA Frieschepalen

Ga daar maar eens kijken

avatar van vielip
Ah je bent ook bekend met HET Quo centrum van Nederland?
In Frieschepalen vinden inderdaad met enige regelmaat de mooiste en beste Quo feestjes plaats! Evenals elk jaar met hemelvaart het inmiddels niet meer weg te denken Crossed Guitars Festival. Erg de moeite waard met, naast de nodige Quo gerelateerde bands, ook zeer interessante andere (cover)bands! Dit jaar geloof ik o.a. Thin Lizzy, Rolling Stones, Pink Floyd en Kiss tributes.

avatar van henk01
Ik ben overal beroemd en berucht

avatar van berken
Frieschepalen ligt een beetje uit de buurt, kom zelf uit het zonnige zuiden. Meen me overigens te kunnen herinneren dat de fanclub van toen ook in Friesland(Drachten?) gesitueerd was, een waar bolwerk van Quofans.

avatar van glenn53
Ik dacht Didam

avatar van berken

Didam, klopt inderdaad(toch een eindje uit de buurt). Uit Drachten kwamen de meeste fans. Snel nog even de laatste top 100 die ik ontvangen had nagekeken(begin '83):
1. 4500 Times (voor de 1e keer overigens…)
2. Roll over lay down (normaal 1e)
3. Down down
8. Mystery song
9. Bye bye Johnny
10. Rain
11. Slow train
De laatste heb ik er ook maar even bij vermeld, dat was mijn favoriet van toen.
Heb het vermoeden dat als dit lijstje opnieuw gemaakt zou worden, er niet veel zou veranderen.

avatar van iggy
Waar the hell is Most of the Time, Little Lady of Oh Baby voor mijn part ha ?? Niet geheel mijn lijstje in ieder geval.
Die Quo fans toch!!?

avatar van berken
Blijft over 8 van de 11. Scheelt niet veel toch?

Cured
Net gekocht op CD, mijn favoriete live-album als jochie (naast If You Want Blood) en nog steeds in mijn top 10 live-albums ever. Heerlijke, aanstekelijke energie en gedreven gespeeld: Who Wants To Boogie !!

Cured
Heb 'm binnen ! Geweldig, energiek en Quo op zijn top.

Eenvoudige muziek, maar als je iets gedreven, goed/strak en opzwepend speelt kan iets ook goed zijn en dat bewijst deze live registratie vanuit The Apollo uit Glasgow wel ('76). Persoonlijke favorieten zijn Is There A Better Way (ook met Lancasters stuwende baslijnen) , Rain en Roll Over Lay Down. Hoogtepunt is wat mij betreft het 19. minuten durende Forty-Five Hundred Times.