Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium (2006)

Label: Warner Bros.

1. Dani California (4:42)
  2. Snow ((Hey Oh)) (5:34)
  3. Charlie (4:37)
  4. Stadium Arcadium (5:15)
  5. Hump de Bump (3:33)
  6. She's Only 18 (3:25)
  7. Slow Cheetah (5:19)
  8. Torture Me (3:44)
  9. Strip My Mind (4:19)
  10. Especially in Michigan (4:00)

met Omar Rodriguez-Lopez

11. Warlocks (3:25)

met Billy Preston

12. C'mon Girl (3:48)
  13. Wet Sand (5:09)
  14. Hey (5:39)
  15. Desecration Smile (5:01)
  16. Tell Me Baby (4:07)
  17. Hard to Concentrate (4:01)
  18. 21st Century (4:22)
  19. She Looks to Me (4:06)
  20. Readymade (4:30)
  21. If (2:52)
  22. Make You Feel Better (3:51)
  23. Animal Bar (5:25)
  24. So Much I (3:44)
  25. Storm in a Teacup (3:45)
  26. We Believe (3:36)
  27. Turn It Again (6:06)
  28. Death of a Martian (4:24)
Tresonyx
mathias schreef:
Beetje vreemd om op basis van telkens 30 seconden een stem te geven, niet?

'Een beetje' vind ik zacht uitgedrukt. Er staan nummers van 5.00+ minuten op, dan is 30 seconden echt té weinig om een oordeel klaar te hebben. Maar goed, discussieren over manier van stemmen heeft geen zin. Ieder zijn manier en het gaat er toch om wat ik er zelf van vind.

Om het even over de CD an sich te hebben. Ik heb hem nu een paar keer (als achtergrond muziek) geluisterd, en het valt me absoluut niet tegen wat ik hoor. Lekkere gitaarrifjes hoor ! Mijn stem komt nog, voorlopig houd ik het nog op 3.0*

edit: het valt mij trouwens op dat er erg veel bekende deuntjes van andere artiesten zin gebruikt. Alleen in Dani California al hoor ik Sweet home Alabama en Purple Haze terug. Dit is ook het geval bij een paar andere nummers, welke ik waar terug hoor ben ik nog niet uit, maar dat komt nog wel.

Marcel²
superunkown schreef:
ik heb net zitten luisteren naar die stukjes van 30 seconden van elk nummer

30 seconden luisteren van elk nummer en dan al stemmen op een album.

Ddk
En hijs alweer gelekt

Zola

philippe schreef:
kan iemand me verklappen wie ze allemaal nadoen in de video? ik kwam niet verder als jimi hendrix, the beatles, nirvana en ..elvis?

Ik zie nog: Funkadelic, New York Dolls, Sex Pistols, The Misfits, Motley Crue (denk ik). Bands die ze zelf (op Motley Crue na, denk ik) ooit als inspiratie hebben genoemd.

Ik heb de clip nog maar één keer gezien en het nummer nog maar één keer gehoord, maar volgens mij doen ze ook Kiss en David Bowie (Ziggy Stardust) na.
*EDIT* En natuurlijk ook henzelf!

Verder had ik de indruk dat het nummer een rip-off is van Lynyrd Skynyrd's "Sweet Home Alabama".

Album ga ik even downloaden.

avatar van the viking
Het nummer Dani California is gewoon een schaamteloze rip of van Tom Petty and the Heartbreakers nummer Mary Janes Last Dance
Met dank aan Argine die dit voor mij heeft uitgezocht !

Ps :download dit nummer maar eens en maak de vergelijking!

avatar van Justinx
bij deze is het gehele album uitgelekt over het internet.

avatar van Klumpie
Ik heb dit album net gehoord maar ik word er niet warm en koud van. Het is vooral een mix tussen Californication en By The Way.

avatar van KampF
Torture me klinkt leuk!

Ben stadium arcadium aan het verkennen.Especially in michigan, so much i, make you feel better en wet stand vette nummers. Sommige nummers hebben groeikansen zoals strip my mind en if.Maar besluitend; sterke plaat!

avatar van KampF
4 alvast!

Dani California lijkt inderdaad verdacht veel op het nummer Mary Janes Last Dance van Tom Petty... maar het blijft natuurlijk wel gewoon een mooi nummer!

Klumpie schreef:

mja dat roepen allerlei mensen, maar dat snap ik nog niet helemaal.
Californication en By the way waren toch in grote lijnen dezelfde albums. Rustige, melodieuze nummers.
veel nummers van by the way zouden zonder probleem op californication kunnen staan en vice versa

avatar van Justinx
Stadium Arcadium is duidelijk anders en ik vind zeker niet te vergelijken met By The Way. Tuurlijk staan nummers vergelijkbaar met het album By The Way er ook op maar een meerderdeel is meer 'funkyer', ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Misschien drukker, of chaotischer. Ik weet het niet. Gemengde gevoelens voor als nog bij dit album. Tijd moet het wijzen.

echt mooi album, koop hem zeker nog als hij uit is
waarom duurde het zo lang
maja de nummers zijn uitstekend

Joepas
Echt weer een goed RHCP album zoals we gewent zijn van ze, het is nog geen californacation voor mij... maar het ligt lekker in het gehoor

[knip]

avatar van Yak
Yak
De link werkt intussen niet meer, maar ik heb 'm hoe dan ook hier ook even weggehaald. Het is hier op MuMe inderdaad niet toegestaan om links te plaatsen naar illegale downloads. En hoewel het toch niet echt te voorkomen is heb ik ook de berichtjes van 'oe, we zijn zo lekker aan het downloaden' even verwijderd.

avatar van Justinx
Dat andere er misbruik van maken wil niet zeggen dat het illegaal is. Wanneer je het gedownloadde bestand binnen 24 uur verwijderd is er niks aan de hand

avatar van Yak
Yak
Als het niet illegaal is, waarom staat het dan op zo'n sleazy, vaag, van popups vergeven website'je? Waar ik nergens een policy kan lezen dat elk gedownload bestand binnen 24 uur verplicht verwijderd moet worden?

De voornaamste reden om het posten van downloads te verbieden is trouwens omdat we er bij MusicMeter gezeik mee kunnen krijgen, en dat willen we voorkomen.

avatar van Pinsnider
Sterk punt Yak, en dat er nu eenmaal zaken gratis van internet kunnen worden afgehaald als dat noodzakelijk wordt geacht is bij de meesten nu toch zo onderhand ook wel bekend!!!

Voor mij geen tegenvaller eigenlijk: net als de voorgaande albums kan ik ook hier met een gerust hart 4* aan geven.
De hogere beoordelingen blijven voor The Uplift Mofo Party Plan, Mother's Milk en Bloodsugarsexmagik, maar dit is zeker niet slecht, en gaat misschien op de langere termijn genoemde albums qua beoordeling nog wel achterna.
Naar mijn gevoel is het voor velen gewoon erg lekker om sinds Californication lekker af te geven op deze groep (want oei oei oei: commercieel geworden), en daar doe ik dus mooi niet aan mee
De enige minpunten die ik kan bedenken zijn dat we niks nieuws horen dan wat we al gewend zijn van de band, maar dat boeit me hier niet zo eigenlijk en het andere minpunt is een luxe-probleem: het zijn zo enorm veel nummers in 1 keer, wat een beetje een too-much gevoel kan geven.

Yak schreef:

Waarom zou je het ook downen wacht gewoon die paar dagen...

avatar van musicfriek
Heerlijk album dit. Ze doen gewoon weer hun ding. 4*

't is wederom een klassieker!!!! Ze hebben de funk weer helemaal terug....heerlijk, 't wordt eeen goeie zomer!!!

avatar van musicfriek
Dr Gonzo schreef:
Heerlijk, 't wordt eeen goeie zomer!!!

avatar van bonothecat
Ik heb cd 1 zojuist geluisterd, en ik wacht nog maar even met de tweede. Zegt misschien iets over mijn waardering voor dit album.

het wordt inderdaad een goeie zomer, met rock werchter in het vooruitzicht

avatar van SiSsY bOY
En jahoor daar komt hij aangelvlogen met 600 kb/s . Leve de man die het downloaden heeft uitgevonden.

avatar van Klumpie
Het is geen slecht album en het is geen goed album. Ik vind het jammer dat de heren er niet voor hebben gekozen om er maar 1 album van te maken, want ik heb nu te veel momenten dat ik wegval en dus niet meer luister. Er staan een paar goede nummers en een paar zwakke nummers op, voorlopig kan ik er niet meer van maken dan 3,5 sterren.

buddy
omnius schreef:

mja dat roepen allerlei mensen, maar dat snap ik nog niet helemaal.

Californication en By The Way zijn zeker niet in grote lijnen dezelfde albums. Ik hoor op By the Way echt geen nummers als Parrallel Universe of Get on Top enz. By The Way is veel rustiger. En qua sound vind ik de gitaren van Frusciante ook een stuk anders klinken (niet nadelig trouwens).
Ik hoop gewoon weer op een lekkere Peppers plaat, maakt me niet uit in welke stijl ze het nu weer doen. Het blijft voor mij een SUPER groep. Het is tenminste nog echte muziek.