Pink Floyd - The Endless River (2014)

Label: Parlophone

1. Things Left Unsaid (4:26)
  2. It’s What We Do (6:15)
  3. Ebb and Flow (1:52)
  4. Sum (4:50)
  5. Skins (2:32)
  6. Unsung (1:06)
  7. Anisina (3:10)
  8. The Lost Art of Conversation (1:43)
  9. On Noodle Street (1:42)
  10. Night Light (1:42)
  11. Allons-y (1) (1:56)
  12. Autumn ’68 (1:37)
  13. Allons-y (2) (1:35)
  14. Talkin’ Hawkin’ (3:26)
  15. Calling (3:38)
  16. Eyes to Pearls (1:52)
  17. Surfacing (2:47)
  18. Louder Than Words (6:37)
  19. TBS9 * (2:28)
  20. TBS14 * (4:11)
  21. Nervana * (5:30)
avatar van OscarWilde
Die korte fragmenten doen mij wat denken aan muzak... Nu ja, ik ga het zeker uitchecken, maar vrees dat ik deze waarschijnlijk toch niet zal afschaffen. Maar je weet nooit.

avatar van bikkel2
IntoMusic schreef:
Maar gelukkig gaat het hier over Gilmour en zijn(!) Floyd...

Nou, ik had liever Roger Waters (nog) aan het roer gehad.

avatar van IntoMusic
Doelde meer op het oeverloze gezeik omtrent wel/niet Waters, de verschillen etc. Het album is nog niet uit of er zijn al 10 pagina's volgetikt met alles behalve over de inhoud van het album. Ik gooi 'm wel uit mijn update ?

IntoMusic schreef:

Dat gaat ook niet zo makkelijk als het al nog moet uitkomen. Moet toch ergens over ouwehoeren haha.

Gisteren een Engels muziek tijdschrift gekocht: Uncut. Ongeveer 5 pagina's over de totstandkoming van dit album. Nick, David, Andy en Phil komen allemaal aan het woord. Erg interessant.

November 2014 - Uncut.co.uk.

Is niet zomaar wat audio en samples van de plank gepakt.

avatar van Stalin
IntoMusic schreef:

Op dit forum zijn ze echt al 10 pagina's verder...

"Pink Floyd's" "The Endless River" - Do You Consider it to be Pink Floyd (proper), or no?

Stijn_Slayer
Wow, die hoes is echt dé definitie van kitsch. Casper David Friedrich draait zich om in zijn graf.

avatar van henk01
Ik kijk hier niet naar uit

avatar van Deranged
Ikke wel.

Lekker.

avatar van Broem
Ikke ook. Schrik wel van de hoge vinyl prijs. Pppffff. Toch eerst maar even luisteren, dat dan weer wel.

avatar van Supersid
Ja, dat blijkt een hele investering te gaan worden...

avatar van Poles Apart
Floydian schreef:

Talkin Hawkin zal wel weer met Stephan Hawking te maken hebben....

Sterker nog, Professor Hawking verzorgt de 'vocalen' op het nummer, zo is nu officieel bevestigd.

avatar van Floydian
Hele nummer Louder than words te beluisteren.

PINK FLOYD FANS NEDERLAND - Luister naar Louder Than Words - pinkfloydfans.nl

Opgenomen met telefoon bij radio.

avatar van Saldek
@Floydian: bedankt voor de link!
Natuurlijk moet ik 't nog op me in laten werken, maar iig die ene song is een typisch Gilmourisch Floydfabricage. En dat is tof! Gilmour biedt een zekere rust in berusting in de muziek. Hij laat het spreken, en het zegt je dat het oké is. Zo ervaar ik het een beetje.
Ik vind het een heerlijke verrassing dat ze toch nog een album uitbrengen.
Ik kijk ernaar uit.

Broem schreef:

Op cd bij wowhd.nl slechts een tientje.

avatar van Broem
Rogyros schreef:

Op cd bij wowhd.nl slechts een tientje.

Toch niet voor de vinyl uitvoering 31,99 euro (wel het goedkoopst tot nu toe)

avatar van vigil
Floydian schreef:
Hele nummer Louder than words te beluisteren. PINK FLOYD FANS NEDERLAND - Luister naar Louder Than Words - pinkfloydfans.nl Opgenomen met telefoon bij radio.

BBC Radio 6 Music - Shaun Keaveny, With a Pink Floyd Exclusive - bbc.co.uk

Hier een interview met gilmour, de nieuwe single komt ook voorbij

avatar van Stalin

Redelijk overbodig nieuws mijn inziens.
Kan me nauwelijks nog voorstellen dat er na 20 jaar nog mensen echt dachten dat de band nog bestond en levensvatbaar zou zijn.
Helaas gaat het boek nu echt dicht en hopelijk de kluizen van Pink Floyd/EMI open, want ik hoop nog steeds op mooie live opnames uit de jaren 70.

avatar van Floydian
Mooi om te horen in het interview dat er nog wat Rick materiaal ligt, en die wellicht gebruikt wordt op een solo plaat.

avatar van bikkel2
Ik zie het ook niet echt als een nieuwe release.
Er is geput uit de periode Division Bell. Een soort van leftovers en nieuwe bijdragen van Mason en Gilmour.
In ieder geval een Pink Floyd periode die mij minder aanspreekt.
Ik heb er geen moeite mee dat ze het uitbrengen overigens. Alles beter dan het laten verstoffen op een plankje.
En Rick Wright heeft natuurlijk alle recht op een soort van eerbetoon.
Maar of ik het interessant ga vinden is de vraag. Ben in ieder geval niet laaiend enthousiast.
Maar juist dan kan het misschien meevallen.
We zullen zien.......horen, in dit geval.

Floydian schreef:
Dat was precies de reden waarom ik het postte.

Dat het het allerlaatste album zou worden, was al wel duidelijk.

Broem schreef:

Toch niet voor de vinyl uitvoering 31,99 euro (wel het goedkoopst tot nu toe)
Daarom schreef ik ook 'cd'.

bikkel2 schreef:
Ik zie het ook niet echt als een nieuwe release.
In ieder geval een Pink Floyd periode die mij minder aanspreekt.
En Rick Wright heeft natuurlijk alle recht op een soort van eerbetoon.
Maar juist dan kan het misschien meevallen.
We zullen zien.......horen, in dit geval.

Ik snap dat je zegt oud materiaal op de plank. En in de basis klopt dat misschien ook wel. Maar uit het blad Uncut blijkt dat het helemaal op schop is gegaan.

Ze hadden uren aan materiaal. Manzanera heeft dit samen met David allemaal beluisterd en terug weten te brengen naar ongeveer 20 uur. Wat overbleef waren samples en losse stukjes. Dat is verder gerangschikt in 4 delen. Opnieuw gecomponeerd en aangevuld met gitaar materiaal van David.

Deze cd zal eerder geïnspireerd zijn op het materiaal van toen.

Inderdaad, ongeveer 60% van het album betreft opnames die niet uit de 1993/1994 sessies afkomstig zijn.

Ongetwijfeld de minst verwachte release van 2014, maar wel eentje om immens naar uit te kijken.
Louder Than Words is alvast een typisch Floyd-nummer met een erg goede flow en subtiel gitaarwerk.

Stijn_Slayer
Is dat deze: Pink Floyd-Louder Than Words - YouTube?

Da's toch troep, man? Er gebeurt niets en het is niet eens af.

avatar van Poles Apart
Stijn_Slayer schreef:
Is dat deze: Pink Floyd-Louder Than Words - YouTube?

Da's toch troep, man? Er gebeurt niets en het is niet eens af.

Nee, hier is het nummer te beluisteren. Er staat veel fake spul op YouTube.

Stijn_Slayer
Hmm, Soundcloud-koppelingen doen het zelden bij mij.

Dit klinkt wel legitiem: Pink Floyd premiere new song “Louder Than Words” — listen | Consequence of Sound - consequenceofsound.net

Voor de lange versie zie:

Heerlijk meesleepend en episch nummer !

avatar van chevy93
Òh wauw, die eerste paar minuten van de Soundcloud-link klinken niet best.

avatar van echoes
Louder Than Words stemt me niet erg hoopvol..