Muse - Drones (2015)

Label: Warner Bros.

1. Dead Inside (4:22)
  2. [Drill Sergeant] (0:21)
  3. Psycho (5:16)
  4. Mercy (3:51)
  5. Reapers (5:59)
  6. The Handler (4:33)
  7. [JFK] (0:54)
  8. Defector (4:33)
  9. Revolt (4:05)
  10. Aftermath (5:47)
  11. The Globalist (10:07)
  12. Drones (2:49)
avatar van vincentcorjanus

Inspiratieloos geneuzel!

JoaMuse schreef:
Om nog even in te pikken op de reacties van Haas123, stoepkrijt en Darkshines: Muse speelde de riff van Psycho al in 1999, zoals te zien in deze compilatie.

Het is toch niet heel raar dat bepaalde songs op de plank blijven liggen tot ze er werkelijk iets mee kunnen? Gebeurt veel meer.

avatar van mattman
Darkshines schreef:
Dat riffje speelden ze al op pinkpop in 2004.

Dat riffje wordt toch al tientallen jaren door tientallen andere bands gespeeld? De 'verdienste' van Muse is hier vooral die afgrijselijke tekst erboven.

Heel redelijk album dat helaas niet overal even sterk is. Het begint heel erg goed met in mijn ogen het sterkste nummer van het album 'Dead inside'. Ook Psycho vind ik een lekker rocknummer, dat ik live wellicht nog leuker vind. Maar het 2e gedeelte van het album vind ik minder sterk en is net iets te poppy naar mijn smaak. Ik hou toch meer van Muse op het moment dat de gitaar nadrukkelijk aanwezig is. Al met al 3,5*