Jamie xx - In Colour (2015)

Electronic
Label: Young Turks

1. Gosh (4:51)
  2. Sleep Sound (3:52)
  3. SeeSaw (4:28)

met Romy en Four Tet

4. Obvs (3:51)
  5. Just Saying (1:23)
  6. Stranger in a Room (2:57)

met Oliver Sim

7. Hold Tight (4:03)
  8. Loud Places (4:43)

met Romy

9. I Know There's Gonna Be (Good Times) (3:33)

met Young Thug en Popcaan

10. The Rest Is Noise (4:58)
  11. Girl (4:05)
  12. Stranger in a Room [Instrumental] * (2:57)
  13. Loud Places [Instrumental] * (4:43)
avatar van iHateDolphins
Verlaagd met een halfje. Wellicht in de toekomst nog wel een halfje omlaag zelfs. Waarom? Het is gewoon een goeie leuke plaat, maar blijkt voor mij meer een tussendoortje te zijn in plaats van een plaat die ik eens in de zoveel tijd moet beluisteren.

avatar van Kimmyboy
Eindelijk op een punt aangekomen dat ik kan begrijpen waarom dit album zo tof is voor sommigen. Bij mij slaat het nog niet helemaal aan (enkel het eerste en laatse nummer weten vooralsnog wel iets tofs te brengen), maar ik nu wel een stuk potentie voor in de toekomst. Een verhoging van mijn drie sterren zit er weliswaar nog niet in.

avatar van bram1610
Toen de zomer nog moest komen, schreef ik deze recensie van dit mooie album. Die ben ik volledig vergeten te plaatsen, dus het kan zijn dat ik de Jamie XX hypetrain hierbij gemist heb, maar ik wilde hem jullie alsnog niet onthouden

Bij dezen.

avatar van LittleBox
Plaat van het jaar voor mij. Staat geen noot, toon, bliepje, riffje, geluidje verkeerd op. Onverwoestbaar goed. The XX maar dan de zomerse variant. Voor het eerst dat de kinderen het eens zijn met mijn nummer één .

UnknownPleasure
een vrij saai album. degelijk maar saai.
zoals de stemmen van de leden van The XX dat ook zijn.
wel lekker als muzak

avatar van JVT
JVT
Heerlijke plaat bij dit zonnig weer! het heeft even geduurd voor ik deze plaat echt op waarde schatte, maar vind em nu hee erg goed. staat geen minder nummer op.

Op wat losse nummers na draai ik dit nooit meer, maar afgelopen vakantie kwam ineens Loud Places voorbij op een feestje ter ere van Quatorze Juillet en dat was wel even genieten zeg. Een van de mooiste nummers van de laatste jaren.

avatar van VanDeGriend
Laatst nog eens gedraaid maar ga dat denk ik niet vaak meer doen. Blijft wel aardig maar er staan ook nummers op die ik vervelend begin te vinden. Gosh sloeg ik al over. Niet voor de eeuwigheid dit

avatar van SirPsychoSexy
VanDeGriend schreef:
Ik moest even wennen aan Gosh, maar het nummer heeft mij mettertijd toch gewonnen met zijn onweerstaanbaar, opzwepend ritme.

I Know There's Gonna Be (Good Times) is wat mij betreft daarentegen affreus; overduidelijke commerciële gooi met vervelende nasale raps, een al te gemakkelijke beat en weinig verheffende teksten. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat het het populairste nummer van deze plaat is geworden. Gelukkig wordt dat snel doorgespoeld met The Rest Is Noise, een instrumentaal pareltje dat hier om onbegrijpelijke redenen achteraan de statistieken bengelt.

avatar van Johnny Marr
I Know There's Gonna Be (Good Times) blijft één van de geniaalste pophits van de afgelopen jaren.

Johnny Marr schreef:

Alleen een kortermijngeheugen of begon jouw jaartelling in 2015 oid? Ik vind bijv Empire Ants (Gorillaz) beduidend genialer en dan ben ik nog niet eens gaan nadenken Vind verder dit album op enkele nummers na geen noemenswaardige artistieke entiteit.

Mjuman schreef:

Ooeeehhh, daar noem je ook een kraker beste Mjuman. Prachtig nummer inderdaad, maar niet echt een hit. Good Times is helaas ook geen grote hit geweest, maar dat zou het zeker en vast wel moeten geweest zijn. In een ideale wereld...

off-topic bericht

OK. Leuk. Totaal ontopic ook enzo. Wat vind je nog van albumhoogtepuntjes als Gosh, Girl, Sleep Sound en Loud Places? Groetjes x

Johnny Marr schreef:

Zal 'em straks eens draaien - ik vind Gosh ronduit affreus en de nummers met Romy de beste; maar goed de laatste van The XX vond ik ook maar zozo.

avatar van Teunnis
Off-topic bericht verwijderd.

Johnny Marr schreef:

SeeSaw, Loud Places scoren goed - paar tracks so so (2,3 - 3*); de rest kan de kliko in Album stond op mijn shitlist van 2015.

avatar van -SprayIt-
Met terugwerkende kracht wel een bepalend en vooruitstrevend plaatje hoor, kwaliteit.

avatar van Jordipordie
Ik kende deze CD maar ik kende hem niet Om 1 of andere reden had ik 'm wel in mijn verzameling maar nooit beluisterd. Had ik dit maar eerder gedaan! Er staan een paar geniale nummers op. Ik las dat iemand het als saai bestempelde maar ik zie bepaalde nummers als geniaal in hun rust en eenvoud maar zeker niet saai.

Er is iets met de nummers Sleep Sound en Loud places waardoor ik er onbeperkt naar kan luisteren.

Laat ontdekt maar beter laat dan nooit.

avatar van orbit
1,5
Erg wisselvallige plaat, met sommige aardige tracks, maar merendeel vind ik eigenlijk nogal irritant en zwak. My Gosh is goed, maar daarna komt er meteen van alles wat irritante chimes en geluidjes bevat, zoals nr. 2 wat ook nog eens dat enorm irritante koor op de achtergrond heeft . Seesaw gaat nog, maar daarna zakt het ook weer in tot Hold Tight en Loud Places, die weer goed te pruimen zijn, meteen daarna het dieptepunt Good Times, wat een soort ellendig haardvuur "feelgood"(feelbad in mijn geval) sfeertje heeft, tegen deze tijd heb ik de plaat dan al verwisselend met iets dat wel van a tot z fijn klinkt. Vanwege de paar goede tracks een 2-tje, jammer dat de heer XX hier niet een hele plaat mee weet te vullen..

Meestal kan ik het aardig vinden in je commentaren, maar deze keer toch echt niet. Verrassend dat Sleep Sound je niet weet te raken, dat vind ik samen met Gosh toch echt de toppers van dit album.

avatar van Grizzly Bear
Twee nieuwe singles: Kill Dem en Let's do it Again. Het klinkt allemaal weer heel fijn! Een heel album vind (vond?) ik wat veel van het goede, maar hier kan ik wel van genieten.

avatar van Sparks
Echt een hele goede melancholische dansplaat. Enkel Stranger in a Room en Obvs zijn mindere tracks. Oliver voegt weinig toe aan deze plaat wat mij betreft. Romy's bijdrage daarentegen is heel belangrijk voor de sfeer op de plaat.