Riverside - Love, Fear and the Time Machine (2015)

Polen
Label: Inside Out

1. Lost (Why Should I Be Frightened by a Hat?) (5:51)
  2. Under the Pillow (6:47)
  3. #Addicted (4:52)
  4. Caterpillar and the Barbed Wire (6:56)
  5. Saturate Me (7:08)
  6. Afloat (3:11)
  7. Discard Your Fear (6:42)
  8. Towards the Blue Horizon (8:09)
  9. Time Travellers (6:41)
  10. Found (The Unexpected Flaw of Searching) (4:03)
  11. Heavenland * (5:00)
  12. Return * (6:50)
  13. Aether * (8:44)
  14. Maschines * (3:54)
  15. Promise * (2:43)
totale tijdsduur: 1:00:20 (1:27:31)
avatar van Bravejester
Listening now to: Lost (Why Should I Be Frightened By a Hat?)

Wow, amazing start of this beautiful song ..... amazingly stripped down version...
The tone of this gitarist is very fitting to this song

avatar van crosskip
Mindscapes schreef:
Met als afsluiter (spoiler!): Towards The Blue Horizon. Ongelofelijk hoe dit nummer na Piotr's dood een geheel nieuwe betekenis krijgt... "Where are you now my friend, I miss those days..."

Zo ey, met de beelden erbij gaat dat stuk door merg en been zeg. Kippenvel tot en met.

avatar van Jake Bugg
Totaal geen spijt om deze lp te kiezen om Riverside te ontdekken. Vaak rustig, soms wat dreiging maar vooral een prachtig geluid dat door deze band werd neergezet. Ik ga zeker de voorgangers ook wel eens op lp bestellen.

avatar van chevy93
Ieder nummer afzonderlijk is bijzonder sterk, maar als geheel is een uur toch wel te lang en biedt dit album te weinig diversiteit om écht te knallen. En dan te bedenken dat je er nog een half uur aan vast kunt plakken met vijf bonustracks.

Een kleine 4*, omdat zoals gezegd de nummers afzonderlijk niets aan kwaliteit voor elkaar onder doen.

Pas ontdekt. Riverside met Love... Wat een topplaat is dit. Doet mij soms denken aan Porcupine Tree. Zie op mijn Spotify nog meer van Riverside. Genoeg te ontdekken. Ben benieuwd.

avatar van Bravejester
Geelbuik schreef:

En wij zijn ook benieuwd wat je van deze band vindt.

Van alles wat Riverside heeft uitgebracht voor mij helaas de minste. Het kabbelt maar door en komt op mij over of het vuur er uit is. Ik mis de tempowisselingen, het rauwe en de mooie intense gitaarisolo's.
Al het voorgaande werk van Riverside scoort gemiddeld 4,5. Deze komt niet verder dan 3.