The Feelies - Crazy Rhythms (1980)

Label: Stiff

1. The Boy with the Perpetual Nervousness (5:09)
  2. Fa Cé La (2:01)
  3. Loveless Love (5:08)
  4. Forces at Work (7:08)
  5. Original Love (2:55)
  6. Everybody's Got Something to Hide Except Me and My Monkey (4:09)
  7. Moscow Nights (4:32)
  8. Raised Eyebrows (3:00)
  9. Crazy Rhythms (6:08)
  10. Paint It Black * (2:54)
avatar van dj maus
Bij mij klopt ie nu ook.

avatar van Oldfart
Voor alle Feelies fans en zij die al lang zoeken naar cd's van de band:

Crazy Rhythms and The Good Earth will be re-released
by Bar/None Records to coincide with the Feelies' September performance at the All Tomorrow's Parties festival!

Crazy Rhythms and The Good Earth will be re-released by Bar/None Records on september 8th, 2009
Both albums feature deluxe packaging (CD and vinyl LP) with liner notes and copious bonus material.

En nu maar hopen dat de andere twee snel volgen, en....dat er nieuw materiaal uitkomt

avatar van Oldfart
Al weer wat meer bekend, nu op de site van Domino records:

Als je de cd of lp koopt krijg je dus blijkbaar gratis toegang tot meer downloads:

01. The Boy With The Perpetual Nervousness
02. Fa ce'-La
03. Lovless Love
04. Forces At Work
05. Original Love
06. Everybody's Got Something To Hide (Exceptt Me & My Monkey)
07. Moscow Nights
08. Raised Eyebrows
09. Crazy Rhythms
10. Fa ce'-La (Single Version) (Bonus Download Track)
11. The Boy With The Perpetual Nervousness (Demo Version) (Bonus Download Track)
12. Moscow Nights (Demo Version) (Bonus Download Track)
13. Crazy Rhythms (Live Version) (Bonus Download Track)
14. I Wanna Sleep In Your Arms (Live Version) (Bonus Download Track)

avatar van dj maus
Jammer dat hun cover van Dancing Barefoot niet als bonus erbij zit.

Maar sowieso heel goed, deze reïssue.
Werd echt wel eens tijd!

avatar van Oldfart
Release datum nu 14 september a.s.

avatar van ronnievb
Vraag: hoort Raised Eyebrows zo abrupt te eindigen?

johan69
erg fijn plaatje. Eén van de muzikale hoogtepunten van dit jaar, in het geheel niet gedateerd. Met dank aan Gijsbert Kamer voor promotie.

Raymond.
Onsamenhangend, samenhangend, adrenaline verhogend, ritmisch, pioniers, tijdloos, alternatief, inspirerend, hypnotiserend, legendarisch, eigenzinnig, typisch, pop, rock, lou reed, velvet underground, beatles, hitgevoeligheid, gekke ritme, rammelpop, moeilijk, simpel, geniaal, goede gitaren, te onbekend, invloedrijk, lovend.

Welke mis ik nog?

The Feelies is een geweldige mix tussen: ...... , ......... en ........ wat kortom geniale muziek kan worden genoemd. Vul drie woorden met een beetje fantasie in op de stippen lijntjes en je hebt: Crazy Rhytms een werkje wat ik te lang heb laten liggen, maar waar sinds deze week verandering in is gekomen. Geen enkel woord is gelogen over deze band, en ik raad iedereen die hier ook enigszins in is geïnteresseerd het niet alleen bij geïnteresseerd te blijven houden maar meteen deze plaat uit te proberen.

Eigenlijk zou iedere zelfrespecterende alternatieve rock liefhebber deze plaat in de kast moeten hebben. Maar ik ben bang dat het altijd bij een droom zou blijven. Ik ben allang blij dat deze plaat opnieuw is uitgebracht, en weer volop verkrijgbaar is. Want zonder re-release heb ik deze plaat nooit leren kennen.

Ik begin met 4,5* met kans op een verhoging, en een kwalificatie voor mijn top tien.

En Raised Eyebrows hoort inderdaad abrupt te eindigen.

avatar van Cor
Cor
Wat een heerlijke 'vergeten' plaat. Schijnt lang op het lijstje 'niet verkrijgbare gouden klassiekers' te hebben gestaan, maar nu in de remaster-versie weer beschikbaar. Dat maar veel mensen mogen gaan luisteren. Nerveus, gejaagd, rammelend, maar ook strak, puur en eigenzinnig. Hele fijne gitaarplaat. 'Klassieker' (voor wat het waard is) gaat me wat te ver, maar deze plaat moet je kennen.

Oef. Lang geleden dat ik zo ben weggeblazen door een plaat. Persoonlijke favorieten: the boy..., loveless..., forces..., raised eyebrows en crazy rythms. En dat zijn erg veel favorieten voor zo'n kort plaatje.

Lekker wegdromen op psychedelische gitaarstromen terwijl de ritmes ondertussen alle kanten op vliegen...zeldzaam goed.

All you can possible ask for...

avatar van wibro
Ik ken deze band van het album "The Good Earth" die ik thuis op LP al een tijdje in de kast heb staan, maar dit album NB heb ik vanmorgen pas voor het eerst gehoord. Heerlijke muziek met bijzonder mooie gitaarklanken en wat mij vooral opvalt zijn de uitstekende covers van oa het Beatle nummer 'Everybody's Got Something To Hide....' en het Stones nummer 'Paint it Black'. Ik vind ze zelfs nog beter dan het origineel en zoiets overkomt mij niet vaak. Over het algemeen moet ik niets van covers hebben.
In zijn geheel vind ik dit album beter dan "The Good Earth", hoewel het beste Feelies nummer 'The High Road' wel van dat laatste album komt.

avatar van peerhendriks
In elk geval de mooiste hoes van de eeuw...

avatar van MVW
MVW
Dankzij de goedheiligman nu ook deze in bezit. Dank u Sinterklaas!

avatar van Oldfart
Dat maakt zo'n ouwe kerel toch meteen een stuk sympathieker, of niet dan?

avatar van MVW
MVW
Sterker nog, ik geloof spontaan weer!

Toen ik de plaat kocht in 1980 bij Boudisque moest ik wel lachen om de hoes "wat heb jij nou voor een plaat", had van een maatje original love en loveless love op tape (samen met dierbare nummers van the Lines) en meteen naar Mokum gesneld, nooit spijt van gehad. Voor mij staat deze mijlenver boven Good Earth en de 2 "love" nummers blijven het mooiste, zelden een band gezien met zo'n mooie opbouw (uh ja SLint en Tarentel jaren later)

avatar van R-Know
Ik draai toch al even mee maar ongeveer een jaar geleden pas kennis gemaakt met The Feelies.
Wat een verassing.
Blijft hangen.
Drie keer achter elkaar draaien en je hebt de volgende obsessie.
Ik wel. Heerlijk.

avatar van Alicia
Oef, nog geen cijfer gegeven! Ik geef dit album van The Feelies de volle bak, want dit is een toppertje en dit blijft een toppertje! Zelfs de kopjes koffie rammelen nu mee!

Nihilisme
"You remind me of a TV show
Well that's alright, I watch it anyway"

Nihilisme
Maar het is juist een fantastische hoes. Simpel en totaal anti-macho, die vier ietwat sullige helden. Precies zoals de muziek ook is. Perfect.

Crazy Rhythms is een album dat ik altijd al zocht in mijn leven. Ik snap niet hoe ik zonder heb kunnen leven. Het heeft alles. De grandeur van Television's Marquee Moon, de nervositeit van de Talking Heads, het eclectische van de eerste twee The Velvet Underground-platen en de catchiness van het betere Beatles-werk. Daarbij is het razend uniek. Die gitaren man. Ongehoord goed. Gortdroog, jangly en zwaar nerveus. Aanstekelijk, bizar en onvergelijkbaar. Geen noot te veel gespeeld, geen woord te veel gezongen. Als ik kon dansen, zou ik dat doen op deze muziek. In plaats daarvan dartel ik me licht ongemakkelijk en spastisch door de woonkamer. Crazy rhythms.

Die excentrieke opener. De vreemde, haast besmettelijke popliedjes Fa Cé La en Original Love. Het instrumentele, abrupt eindigende Raised Eyebrows. Het monumentale titelnummer waarin meer gebeurt dan in gehele discografieën van sommige bands. En kan iemand me het nummer Forces at Work verklaren? Dat nummer spookt al weken door mijn hoofd. Bezwerende new-wave post-punk met die bizarre indianen-vocals. Waanzinnig.

Gepriegel op de vierkante centimeter, maar daarom niet minder sterk. Ik kan me geen plaat heugen waarbij ik zo neurotisch moet meebewegen met de muziek. Langer dan 2 seconden stil zitten is echt geen optie. Als je een energie booster nodig hebt: Zet deze plaat op en je hebt meer vleugels dan bij een krat Red Bull. Sterk geheel met Loveless Love als persoonlijke uitschieter. dikke ****

avatar van Edjo
Goed album van Pechtold, Samsom, Rutte en Buma in hun jonge jaren.

avatar van Cellulord
Nihilisme schreef:

Juist! simpel & sullig.
Mijn eerste luisterbeurt viel mee. Maar de 2de, aandachtige luisterbeurt was stukken minder en ik heb me eigenlijk erdoor geworsteld.
Voor mij is dit album veel te "poppy", clean en simple.