Talk Talk - The Colour of Spring (1986)

Label: EMI

1. Happiness Is Easy (6:30)
  2. I Don't Believe in You (5:02)
  3. Life's What You Make It (4:27)
  4. April 5th (5:53)
  5. Living in Another World (6:57)
  6. Give It Up (5:15)
  7. Chameleon Day (3:20)
  8. Time It's Time (8:14)
avatar van Vert Lin
Album van grote schoonheid, iets volwassener/lastiger dan de voorganger, maar daardoor beter. Hierna werden de platen nog interessanter.

avatar van spinout
Chameleon Day laat horen in welke richting Talk Talk zich ging bewegen. Met dit poppy album kan ik niks. De twee opvolgers zijn prachtig.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
spinout schreef:

Poppy album vind ik een wat overdreven kwalificatie, dat label past mijns inziens meer op de voorgangers. Dit vind ik nou juist de brug tussen de sound van de albums hiervoor en de albums hierna en juist die mix van catchy en experiment is wat mij betreft erg geslaagd.

avatar van beezz
RealChameleon schreef:
Heel gek. In jaren 80 een groep die ik niet kon harden omdat we steeds maar weer die Such a Shame in onze New Wave dancing hoorden. De single Talk Talk vond ik wel leuk. Daarna niet willen luisteren. Maar sinds enkele jaren, (is het muzikale rijpheid?), helemaal om. Wat is dit een fantastische plaat zeg. En de productie idem. Er zitten ook zoveel stijlen in en nooit is het te veel. Het is origineel, verfrissend, en een echte sfeerbrenger. En you don’t believe it: ik luister nu ook met plezier naar het album waar Such a Shame op staat... het kan verkeren...

Heel erg herkenbaar! Blijkbaar moet je eerst nog een muziekreis maken van je 20ste om hier helemaal vol van te kunnen genieten. En idd, een van de meest afwisselende en best geproduceerde platen uit m’n verzameling.