Talk Talk - The Colour of Spring (1986)

Label: EMI

1. Happiness Is Easy (6:30)
  2. I Don't Believe in You (5:02)
  3. Life's What You Make It (4:27)
  4. April 5th (5:53)
  5. Living in Another World (6:57)
  6. Give It Up (5:15)
  7. Chameleon Day (3:20)
  8. Time It's Time (8:14)
Ik had lange tijd een verzamel CD van Talk Talk. Maar via via deze cd gekregen. Wat een klasse CD is dit !

Ik overweeg om de verzamel cd weg te geven en al de cd's van TT aan te schaffen...……….

avatar van Casartelli
TONYLUNA schreef:
Dat tweede is een uitstekend plan. Voor dat eerste zou ik eerst even controleren of je niet een non-albumtrack met het badwater weggooit (My Foolish Friend bijvoorbeeld).

avatar van Chameleon Day
Ach, met A-Sides/B-Sides komt alles weer terug..

avatar van Chameleon Day
Silent in her sound
Fresh upon the ground
Come gentle spring
Come at winter's end
Gone is the pallor from a promise that's nature's gift
Waiting for the colour of spring
Let me breathe
Let me breathe the colour of spring
Laughter in her kiss
Shame upon her lips
Come wanton spring
Come for birth you live
Youth takes its bow before the summer the seasons bring

Requiem aeternam dona ei, Domine, et lux perpetua luceat ei. Requiescat in pace. Mark Hollis.

avatar van Arbeidsdeskundige
Dit is een geniaal album. Mijn favorieten zijn I Don't Believe in You en Time It's Time. Op dit album wordt al een overgang gemaakt naar hun latere avant-garde albums. Die overstap hoor je terug in April 5th dat Mark Hollis voor zijn echtgenote heeft geschreven en Chameleon Day. Ten tijde van dit album was ik 16 jaar en zong altijd uit volle borst mee met Living in Another World. "Je leeft inderdaad in een andere wereld" zei mijn lieve pa toen." Alle nummers vind ik zeer goed tot uitmuntend. Daarom staat dit album na hun twee latere avant-garde albums op de derde plaats in mijn top 10.

avatar van jordidj1
Jeetje, had ik hier nog maar vier sterren staan? Shame on me.

jordidj1 schreef:
Jeetje, had ik hier nog maar vier sterren staan? Shame on me.

Goed dat je dat zelf in ziet Jordi
Terechte update. Ook bij Joy Division trouwens.

avatar van Funky Bookie
Mooi schakelalbum tussen het hitalbum en de sfeervolle opvolger.
Ik heb het al bij andere albums gezegd. Talk Talk is echt een fantastisch bandje dat heerlijke muziek maakt.

Blijft een mooi album ! Pareltjes van hits en wat een stem ,Mark Hollis. Zal altijd één van de top-groepen van de ‘80 blijven:klassieker !!!

avatar van linxde1
Time it's Time! Wat een nummer! Na de outro volgt gepaste stilte.

avatar van Wrathchild1
Prachtplaat ! Jammer van CD , de voorbode van wat komen zou. April 5th vind ik nog te doen , beetje anders ook.

avatar van jordidj1
linxde1 schreef:
Time it's Time! Wat een nummer! Na de outro volgt gepaste stilte.

#besteooit