Talk Talk - The Colour of Spring (1986)

Label: EMI

1. Happiness Is Easy (6:30)
  2. I Don't Believe in You (5:02)
  3. Life's What You Make It (4:27)
  4. April 5th (5:53)
  5. Living in Another World (6:57)
  6. Give It Up (5:15)
  7. Chameleon Day (3:20)
  8. Time It's Time (8:14)
Ik had lange tijd een verzamel CD van Talk Talk. Maar via via deze cd gekregen. Wat een klasse CD is dit !

Ik overweeg om de verzamel cd weg te geven en al de cd's van TT aan te schaffen...……….

avatar van Casartelli
TONYLUNA schreef:
Dat tweede is een uitstekend plan. Voor dat eerste zou ik eerst even controleren of je niet een non-albumtrack met het badwater weggooit (My Foolish Friend bijvoorbeeld).

avatar van Chameleon Day
Ach, met A-Sides/B-Sides komt alles weer terug..

Silent in her sound
Fresh upon the ground
Come gentle spring
Come at winter's end
Gone is the pallor from a promise that's nature's gift
Waiting for the colour of spring
Let me breathe
Let me breathe the colour of spring
Laughter in her kiss
Shame upon her lips
Come wanton spring
Come for birth you live
Youth takes its bow before the summer the seasons bring

Requiem aeternam dona ei, Domine, et lux perpetua luceat ei. Requiescat in pace. Mark Hollis.

avatar van Arbeidsdeskundige
Dit is een geniaal album. Mijn favorieten zijn I Don't Believe in You en Time It's Time. Op dit album wordt al een overgang gemaakt naar hun latere avant-garde albums. Die overstap hoor je terug in April 5th dat Mark Hollis voor zijn echtgenote heeft geschreven en Chameleon Day. Ten tijde van dit album was ik 16 jaar en zong altijd uit volle borst mee met Living in Another World. "Je leeft inderdaad in een andere wereld" zei mijn lieve pa toen." Alle nummers vind ik zeer goed tot uitmuntend. Daarom staat dit album na hun twee latere avant-garde albums op de derde plaats in mijn top 10.

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Jeetje, had ik hier nog maar vier sterren staan? Shame on me.

jordidj1 schreef:
Jeetje, had ik hier nog maar vier sterren staan? Shame on me.

Goed dat je dat zelf in ziet Jordi
Terechte update. Ook bij Joy Division trouwens.

avatar van Funky Bookie
Mooi schakelalbum tussen het hitalbum en de sfeervolle opvolger.
Ik heb het al bij andere albums gezegd. Talk Talk is echt een fantastisch bandje dat heerlijke muziek maakt.

Blijft een mooi album ! Pareltjes van hits en wat een stem ,Mark Hollis. Zal altijd één van de top-groepen van de ‘80 blijven:klassieker !!!

avatar van linxde1
Time it's Time! Wat een nummer! Na de outro volgt gepaste stilte.

avatar van Wrathchild1
Prachtplaat ! Jammer van CD , de voorbode van wat komen zou. April 5th vind ik nog te doen , beetje anders ook.

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
linxde1 schreef:
Time it's Time! Wat een nummer! Na de outro volgt gepaste stilte.

#besteooit

Na ruim 30 jaar klinkt deze op TDK SA90 cassette (Dolby C) nog uitstekend.

avatar van iggy
Een goede maat van mij kwam een tijdje geleden met een cd van Talk Talk aanzetten. Talk Talk dat was toch die pokke band uit de jaren 80 (Such a Shame) ? Met die rare snuiter van een zanger die ik niet kon uitstaan. Na een paar luisterbeurten van Spirit of Eden werd ik toch maar even fijntjes van de sokjes geblazen. Totaal maar dan ook totaal niet verwacht hoe goed deze band wel niet was. Inmiddels ben ik in het bezit van de laatste drie cd's van deze band en de solo plaat van die rare snuiter van een zanger die ik niet kon uitstaan,. En die 4 cd's draaien continu rondjes. Wat een klasse muziek.How wrong can you be ?
Binnenkort zal wel een prietpraatje volgen over die 4 cd's. En ik weet nu al dat dat louter positief gaat worden, suprise surprise !

avatar van Broem
iggy schreef:
Wat een klasse muziek. How wrong can you be ?

Zo zie je maar hoe easy Happiness is

avatar van dazzler
iggy schreef:
Talk Talk dat was toch die pokke band uit de jaren 80 (Such a Shame)?

Ik zou die pokkeplaat met Such A Shame ook een kans durven geven in het licht van je bekering.

dazzler schreef:

Is ook zeker de moeite waard. Draai ze eens achter elkaar ( de soloplaat van Hollis als laatste) en je hoort een fascinerend verloop. Een opmerkelijke groei en de uiteindelijk grote veranderingen, die echter wel per album al enigzins te verwachten zijn. Achteraf beschouwd dan.

avatar van iggy
Goed, Jullie je zin, ha. It's My Life draait nu via YouTube.
Weet iemand waarom die rare snuiter van een zanger na zijn solo plaat nooit meer iets heeft uitgebracht ?

avatar van reptile71
iggy schreef:

Hij was klaar met de muziekindustrie volgens mij. Hoop gedoe geweest omtrent Spirit of Eden.

avatar van meneer
iggy schreef:

Hier Mark Hollis - MusicMeter.nl vind je meer info bij bepaalde berichten. De mooiste uitspraak vind ik wel “Perhaps there was nothing left to prove” en daar ben ik hartgrondig mee eens. Voor mij was zijn solo album het ultieme wat de man ons kon bieden. Meer was niet nodig. Kan het mooier ?

RIP "Rare Snuiter"

avatar van Berg
Het eerste Talk Talk album wat is geluisterd heb. Na de dood van Mark Hollis las ik veel lovende berichten over dit album vandaar dat ik het maar eens ben gaan luisteren. De eerste keer dat ik het luisterde vond ik het niet veel aan. Maar toch een aantal maanden later weer eens op terug gekomen en met resultaat.
Afgelopen jaar heeft dit album zich ontpopt tot mijn favoriet. Van de ongekend goede stem en teksten van Mark tot de prachtige muziek van de rest van de band.
m'n twee favorieten nummers zijn I don't believe in you en Give it Up

Deze heb ik ooit gekregen van een vriend omdat hij deze op vinyl had. Hij zei dat ga je wel goed vinden , denk ik.
Natuurlijk kende ik de hits.
Maar wat een plaat. Talk Talk weet een unieke sound weg te zetten. Ik zou zeggen verplichte kost voor elke Pop liefhebber.