Talk Talk - The Colour of Spring (1986)

Label: EMI

1. Happiness Is Easy (6:30)
  2. I Don't Believe in You (5:02)
  3. Life's What You Make It (4:27)
  4. April 5th (5:53)
  5. Living in Another World (6:57)
  6. Give It Up (5:15)
  7. Chameleon Day (3:20)
  8. Time It's Time (8:14)
avatar van Heer Hendrik
Leptop schreef:
Ja Thekillers87327, smaken verschillen nu eenmaal. Dat is duidelijk. En als een stem je niet bevalt, is het erg lastig om het album nog een voldoende te kunnen geven. Zo werkt dat bij mij ook.
Zelfs als dat zo'n beetje het hoogst gewaardeerde album van MuMe, qua score, is ...

Voor mij is dit de beste van het gezelschap. En Mark Hollis is zo authentiek en zijn stem zo geloofwaardig. Samen met deze uitstekende muziek, muzikanten en productie een wereldplaat.

Ja en zo heb ik dat met die zangknakker van Radiohead. Vreselijk

avatar van Leptop
Ik houd blijkbaar wel van afwijkende stemmen en stemmen met een randje. Zoals Hollis. Zolang het maar niet vals is en authentiek (geen truukje). De stem maakt mede de muziek en voegt daarmee iets essentieels toe. Duizend-in-een-dozijn stemmen vind ik minder interessant. Daar zijn er zat van.

avatar van Tony
Leptop schreef:

Dat is Frank Zappa' s Roxy the Movie (voorwaarde van 20 of meer stemmen toegepast), maar die bedoel je vast niet...

avatar van Slowgaze
Thekillers87327 schreef:
En ik hou zeker ook van aparte stemmen. De stem van Billy Corgan van SP is zeker ook niet hedendaags

Ik snap even niet wat hedendaagsheid hiermee te maken heeft.

avatar van Leptop
"Alledaags" wellicht?

avatar van Thekillers87327
Slowgaze schreef:

Ik snap even niet wat hedendaagsheid hiermee te maken heeft.

U heeft helemaal gelijk. Bedank voor uw bericht.
Vriendelijke groet,
Julian

Alles is al gezegd over dit album.Voor mij is dit een hoogtepunt in de muziek geschiedeinis,een waar meesterwerk.