Talk Talk - The Colour of Spring (1986)

Label: EMI

1. Happiness Is Easy (6:30)
  2. I Don't Believe in You (5:02)
  3. Life's What You Make It (4:27)
  4. April 5th (5:53)
  5. Living in Another World (6:57)
  6. Give It Up (5:15)
  7. Chameleon Day (3:20)
  8. Time It's Time (8:14)
avatar van Mausie
Eind vorig jaar/begin dit jaar dit album ontdekt en ik was helemaal lyrisch. 5* en een plek in mijn top 10. Driekwart jaar later weer eens opgezet en het heeft echt totaal niet in kracht ingeboet. Wat een plaat! Nu op nummer 3 in mijn top 10 gezet. Ik ken echt geen band/artiest die hier ook maar enigszins op lijkt. Unieke sfeer en klanken. Een gemis voor de muziekwereld dat Mark Hollis zich heeft teruggetrokken. Zou dit graag een keer live willen aanschouwen.

avatar van dazzler
Mausie schreef:
Zou dit graag een keer live willen aanschouwen.
Dat kan middels de hier al vaak geciteerde uitstekende live dvd van hun concert in Montreux anno 1986.

avatar van Heer Hendrik
Heer Hendrik schreef:
wanneer komt Living in another world in de top 2000? Schande dat dit nummer er nog nooit in heeft gestaan. Waarschijnlijk een vergeten parel

Blijkbaar waren er mensen die er net zo over dachten als ik......Want kijk nu toch wat er is gebeurd. Dit is het begin ...Nu gaan we voor de opmars naar de top 100
Dus toch geen vergeten parel

1940
Living In Another World
Talk Talk

avatar van Leptop
Vreemd genoeg niet eerder in mijn collectie beland dan vandaag. Such a shame....
We beginnen met 4*.

avatar van Chameleon Day
Een buitengewoon magere score...

Hoho! BEGINNEN zeg ik

avatar van Alicia
Goed begin, zeg ik!

avatar van Leptop
En hopsakee, na herhaaldelijk luisteren een halfje erbij. Pure klasse.

avatar van E-Clect-Eddy
Sommige dingen verliezen nooit hun schoonheid.