The Strokes - Is This It (2001)

3,97

Label: RCA

1. Is This It (2:34)
  2. The Modern Age (3:32)
  3. Soma (2:37)
  4. Barely Legal (3:58)
  5. Someday (3:07)
  6. Alone, Together (3:12)
  7. Last Nite (3:17)
  8. Hard to Explain (3:47)
  9. New York City Cops (3:36)
  10. When It Started * (2:57)
  11. Trying Your Luck (3:27)
  12. Take It Or Leave It (3:16)
348 BERICHTEN 18 MENINGEN
geplaatst: 3 januari 2014, 12:01 uur [permalink]
Briljant album, lekker kort en alles klopt. Daarna ben ik the Strokes eigenlijk al snel uit het oog verloren.

avatar van Rvdz
geplaatst: 7 januari 2014, 22:18 uur [permalink]
Kan iemand me uitleggen want hier zo goed aan zou moeten zijn, want na een paar luisterbeurten is het enige wat ik hoor 11 tracks die dankzij het zeurderige stemgeluid van Casablancas allemaal op elkaar lijken. Enige die er momenteel voor me uitspringt is Barely Legal.

avatar van captain scarlet
geplaatst: 9 januari 2014, 23:25 uur [permalink]
Rvdz schreef:

Valt weinig uit te leggen. Dit album pakt je meteen bij de strot, of je vindt het niks. "n tussenweg is er niet denk ik. Ik draai het na 12 jaar nog steeds regelmatig, (op vinyl, en hard) en het verveelt me nog geen seconde.

avatar van Devoo
geplaatst: 5 maart 2014, 18:40 uur [permalink]
Toffe riffjes op dit album. Ik word er als het ware meteen vrolijk van. Tof album dat ik veel te laat heb ontdekt...

avatar van Lennonlover
geplaatst: 13 mei 2014, 17:38 uur [permalink]
13 jaar na datum heeft hij nog niets relevantie moeten inboeten. Klinkt nog steeds even fris als weleer. De tand des tijds goed doorstaan zegt men dan. Blijft hun beste voor mij. Saviors of rock 'n roll! Ik blijf hem regelmatig beluisteren en vooral 12:51, reptilia, you talk way too much en meet me in the bathroom blijven me met een stoot in mijn bakkes herinneren waarom deze plaat zo geweldig is. Waarom heb ik hier ooit 4* aan gegeven? Een Dikke 4,5* en een groot applaus erboven op.

avatar van hoi123
geplaatst: 13 mei 2014, 17:43 uur [permalink]
Lennonlover schreef:
Eh, verkeerde plaat denk ik zo. 🙂

avatar van Lennonlover
geplaatst: 10 juni 2014, 17:39 uur [permalink]
hoi123 schreef:
Eh, verkeerde plaat denk ik zo. 🙂
hahaha, ja inderdaad! Deze is niet even goed vind ik.

geplaatst: 10 juni 2014, 17:56 uur [permalink]
Er waren ook geruchten dat Michael Jackson tijdens een tournee dit album live zou gaan spelen.

avatar van Rudi S

geplaatst: 10 juni 2014, 18:01 uur [permalink]
Ik heb Get back, let it be en The Long and Winding Road als favoriete tracks aangevinkt.

geplaatst: 10 juni 2014, 18:03 uur [permalink]
Rudi, die staan op Let It Bleed van The Stones.

avatar van Rudi S

geplaatst: 10 juni 2014, 18:05 uur [permalink]
Ai, stom ja, die heb ik juist nog voor het jaren 90 topic genomineerd.

avatar van Lars Muziek.
geplaatst: 11 juni 2014, 17:58 uur [permalink]
Dit album (en de muziekgroep) werd mij al geadviseerd om te gaan luisteren.
Zag de cd zo stoffig en verwaarloos liggen in de winkel voor één euro,
toen dacht ik.... die cd ga ik helpen en heb hem zo doende aangeschaft en thuis verzorgd.
Slecht zeker niet! Verveeld niet en het zijn lekkere rock nummers, om ook uit je dak te gaan!

geplaatst: 20 oktober 2015, 07:10 uur [permalink]
Waarschijnlijk één van de belangrijkste platen van dit millennium tot nu toe

avatar van devel-hunt
geplaatst: 20 oktober 2015, 11:15 uur [permalink]
1 van de sterkste debuut platen ooit. Aan de ene kant leuk voor zo'n band, je zet jezelf gelijk ongeloofelijk goed op de kaart, anderzijds is het tragisch om je debuut nooit meer te kunnen overtreffen en alles wat daarop volgt ermee wordt vergeleken en in de schaduw komt te staan.
Stel je voor dat Thriller een debuut plaat was geweest, een beetje dat gevoel.

avatar van Ernie
geplaatst: 4 november 2015, 21:37 uur [permalink]
14 jaar na de release ook binnengeslopen ten huize Ernie 😛

avatar van Obscure Thing
geplaatst: 21 januari 2016, 17:07 uur [permalink]
Dit is toch een van de weinige platen uit mijn tienerjaren die me nog steeds evenveel kan boeien als toen, geniaal.

avatar van bas1966
geplaatst: 7 april 2016, 19:07 uur [permalink]
toch een blijvertje. lekker zeurderige punk.....beetje Interpol-achtig ook 🙂
ik hou hier erg van !!

avatar van rarekwabbus
geplaatst: 11 april 2016, 12:57 uur [permalink]
Ik zie net dat ik dit album ooit een waardering van 3,5 ster heb gegeven. Wat bezielde me? Duidelijk een album dat heeft moeten groeien voor mij. Inmiddels is 'ie al jaren regelmatig te horen in Huize Kwabbus, met name om één of andere reden op zonnige zondagochtenden. Fantastisch album! Ik schaal hem een ster omhoog.