The Strokes - Is This It (2001)

3,98

Label: RCA

1. Is This It (2:34)
  2. The Modern Age (3:32)
  3. Soma (2:37)
  4. Barely Legal (3:58)
  5. Someday (3:07)
  6. Alone, Together (3:12)
  7. Last Nite (3:17)
  8. Hard to Explain (3:47)
  9. New York City Cops (3:36)
  10. When It Started * (2:57)
  11. Trying Your Luck (3:27)
  12. Take It Or Leave It (3:16)
351 BERICHTEN 18 MENINGEN
Briljant album, lekker kort en alles klopt. Daarna ben ik the Strokes eigenlijk al snel uit het oog verloren.

avatar van Rvdz
Kan iemand me uitleggen want hier zo goed aan zou moeten zijn, want na een paar luisterbeurten is het enige wat ik hoor 11 tracks die dankzij het zeurderige stemgeluid van Casablancas allemaal op elkaar lijken. Enige die er momenteel voor me uitspringt is Barely Legal.

avatar van captain scarlet
Rvdz schreef:

Valt weinig uit te leggen. Dit album pakt je meteen bij de strot, of je vindt het niks. "n tussenweg is er niet denk ik. Ik draai het na 12 jaar nog steeds regelmatig, (op vinyl, en hard) en het verveelt me nog geen seconde.

avatar van Devoo
Toffe riffjes op dit album. Ik word er als het ware meteen vrolijk van. Tof album dat ik veel te laat heb ontdekt...

avatar van Lennonlover
13 jaar na datum heeft hij nog niets relevantie moeten inboeten. Klinkt nog steeds even fris als weleer. De tand des tijds goed doorstaan zegt men dan. Blijft hun beste voor mij. Saviors of rock 'n roll! Ik blijf hem regelmatig beluisteren en vooral 12:51, reptilia, you talk way too much en meet me in the bathroom blijven me met een stoot in mijn bakkes herinneren waarom deze plaat zo geweldig is. Waarom heb ik hier ooit 4* aan gegeven? Een Dikke 4,5* en een groot applaus erboven op.

avatar van hoi123
Lennonlover schreef:
Eh, verkeerde plaat denk ik zo.

avatar van Lennonlover
hoi123 schreef:
Eh, verkeerde plaat denk ik zo.
hahaha, ja inderdaad! Deze is niet even goed vind ik.

Er waren ook geruchten dat Michael Jackson tijdens een tournee dit album live zou gaan spelen.

avatar van Rudi S
Ik heb Get back, let it be en The Long and Winding Road als favoriete tracks aangevinkt.

Rudi, die staan op Let It Bleed van The Stones.

avatar van Rudi S
Ai, stom ja, die heb ik juist nog voor het jaren 90 topic genomineerd.

avatar van Lars Muziek.
Dit album (en de muziekgroep) werd mij al geadviseerd om te gaan luisteren.
Zag de cd zo stoffig en verwaarloos liggen in de winkel voor één euro,
toen dacht ik.... die cd ga ik helpen en heb hem zo doende aangeschaft en thuis verzorgd.
Slecht zeker niet! Verveeld niet en het zijn lekkere rock nummers, om ook uit je dak te gaan!

avatar van NERD
Waarschijnlijk één van de belangrijkste platen van dit millennium tot nu toe

avatar van devel-hunt
1 van de sterkste debuut platen ooit. Aan de ene kant leuk voor zo'n band, je zet jezelf gelijk ongeloofelijk goed op de kaart, anderzijds is het tragisch om je debuut nooit meer te kunnen overtreffen en alles wat daarop volgt ermee wordt vergeleken en in de schaduw komt te staan.
Stel je voor dat Thriller een debuut plaat was geweest, een beetje dat gevoel.

avatar van Ernie
14 jaar na de release ook binnengeslopen ten huize Ernie

avatar van Obscure Thing
Dit is toch een van de weinige platen uit mijn tienerjaren die me nog steeds evenveel kan boeien als toen, geniaal.

avatar van bas1966
toch een blijvertje. lekker zeurderige punk.....beetje Interpol-achtig ook
ik hou hier erg van !!

avatar van rarekwabbus
Ik zie net dat ik dit album ooit een waardering van 3,5 ster heb gegeven. Wat bezielde me? Duidelijk een album dat heeft moeten groeien voor mij. Inmiddels is 'ie al jaren regelmatig te horen in Huize Kwabbus, met name om één of andere reden op zonnige zondagochtenden. Fantastisch album! Ik schaal hem een ster omhoog.

avatar van HansVon
Ook ik had een tijdje nodig om dit album op waarde te schatten. Lekkere rock met punksaus !

avatar van Fathead
Eindelijk gevonden! Ik was deze plaat jaren kwijt (je weet wel, hoesje zonder cdtje erin), maar van de week weer gevonden. Notabene in een ander cdtje(Nocturnes van Chopin ).

Lekkerder dan verwacht, tijdlozer ook.

avatar van namsaap
Bij de kringloop opgedoken dit weekend maar tijdens de eerste luisterbeurten is bij mij nog niet duidelijk geworden waarom mensen zo enthousiast worden van deze muziek. Het gebodene klinkt bij tijden wel lekker maar ondanks de korte speelduur begint dit album me tegen het einde te vervelen. Maar goed.... zoals ik in de commentaren lees hebben diverse mensen pas na verloop van tijd dit album leren waarderen..... Wie weet....