The Slow Show - Dream Darling (2016)

Label: Haldern Pop

1. Strangers Now (5:18)
  2. Hurts (4:25)
  3. Ordinary Lives (3:59)
  4. Lullaby (3:36)
  5. Dry My Bones (3:53)
  6. This Time (4:20)
  7. Brawling Tonight (3:05)
  8. Last Man Standing (3:57)
  9. Breaks Today (4:38)
  10. Brick (2:22)
avatar van El Stepperiño
Dat is zeker goed nieuws!! Erg veel zin de magie van die avond te herbeleven

Mensen, luister ook eens naar onze eigen Kim Janssen - Cousins (2017) - MusicMeter.nl. Denk dat veel The Slow Show believers dat ook wel kunnen waarderen Kim Janssen - Take Shelter - YouTube - m.youtube.com

avatar van Monsieur'
Af en toe kom ik hier om te verkondigen dat Hurts toch van een abnormaal hoog niveau is. Misschien wel een van de mooiste nummers die ik ooit gehoord heb als het gaat om emotie en gevoel. Elke noot komt in dat nummer op tijd, alles is zo subtiel maar toch zo essentieel. De kunst van het weglaten. Wat ik eerder al over dit mooie lied schreef:

Een vertellende tekst over een man die zich iedere vrijdagavond tenietdoet aan een onbeantwoorde liefde. Ze hebben geen seks noch zijn ze intiem, toch kent zij hem als geen ander. Ze kan niet volledig van hem zijn en hij betaalt voor haar aandacht en liefde. Ze danst voor anderen en het verscheurt hem. Ooit op een dag zal hij haar daar wegkrijgen, hij weet dat en zij weet dat. Een werkelijk onbeschrijfelijk intermezzo speelt zich af tussen Goodwin en Ellis op het einde van het nummer. Tot nu toe werkt The Slow Show op ieder nummer naar een geweldig einde toe. Kesha Ellis heeft een breekbare dromerige stem die prachtig gedijt op het klanktapijt. De refreinen waarin duidelijk is hoeveel pijn het doet zijn echt, ik geloof ieder woord. Standaard kippenvel bij zijn laatste 'I will...' (you know that, don't you?). De subtiele piano die het refrein inkomt maakt ook van dit nummer een stijlvolle lijdensweg. Hulde voor de vertellende teksten waarin Goodwin zich een meester waant in het vertellen op een breekbare prachtige manier.

avatar van Monsieur'
Ik geef mijn ziel voor een kaartje naar Amsterdam. Potverdikkie wat was dat snel uitverkocht.

avatar van Broem
Getroffen door het mooie (debuut)album The Slow Show - White Water (2015) met daarop het weergaloze nummer Dresden deze opvolger uit 2016 te lang niet gehoord. Mis daarop wel een liedje als eerder genoemde uitschieter maar dit album zit gewoon heerlijk in elkaar. Het bijzondere en sonore stemgeluid van Rob Goodwin heeft een sterke aantrekkingskracht voor mij. Mag er graag naar luisteren. Fijne liedjes zonder al te veel opsmuk en aan elkaar geregen als een fraaie parelketting. Waar blijft de opvolger!

Broem schreef:
Waar blijft de opvolger!

Een single is er al en die is weer prachtig: The Slow Show - Sharp Scratch (Official Video) - YouTube

avatar van Broem
aERodynamIC schreef:

Grazie mille

Edit: Prachtig nummer

avatar van bas2204
Prachtig nummer inderdaad weer. Kan niet wachten op een nieuw album.

avatar van Monsieur'
Voor het eerst wel teleurgesteld, Sharp Scratch vind ik geen sterkhouder. De climax voelt te gedwongen en ook verkeerd getimed.

avatar van Lura
In de loop van dit jaar verschijnt er een nieuw album!
Uit betrouwbare bron vernomen, van Frederik.

avatar van Benthe Krolle
Ik vind dit van de tot op heden uitgekomen albums van The Slow Show de minste, maar wat is Brick een ongelooflijk interessant nummer... Zelden zie ik zo'n contrast tussen nummer en titel! Prachtig in elk opzicht en voor mij een verborgen (en vreemde) parel in hun nog bescheiden oeuvre.

avatar van bonothecat
Vandaag is het de verjaardag van dit album. Dit kindje wordt vandaag 4 jaar. Wordt door mij ook gezien als de minste, maar als het cijfer dan toch naar 4,5 ster kan, waar praten we dan over.

bonothecat schreef:

Bijzonder dat jullie dit de minste vinden, waarom precies? Ik neig dan toch naar Lust & Learn namelijk

avatar van bonothecat
Monsieur' schreef:

Kwam misschien iets te snel naar het overweldigende White Water. Ik had bij Dream Darling een beetje het gevoel van meer van hetzelfde (tov White Water), maar toch een minder. Lust & learn vind ik toch iets meer een volgende stap voor Slow Show. En verder...het is natuurlijk zoals altijd zo subjectief als wat