Sting - 57th & 9th (2016)

Label: A&M

1. I Can't Stop Thinking About You (3:30)
  2. 50,000 (4:17)
  3. Down, Down, Down (3:48)
  4. One Fine Day (3:14)
  5. Pretty Young Soldier (3:06)
  6. Petrol Head (3:32)
  7. Heading South on the Great North Road (3:18)
  8. If You Can't Love Me (4:34)
  9. Inshallah (4:56)
  10. The Empty Chair (2:49)
  11. I Can't Stop Thinking About You [LA Version] * (3:38)
  12. Inshallah [Berlin Sessions Version] * (4:58)
  13. Next to You [Live at Rockwood Music Hall] * (2:54)

met The Last Bandoleros

avatar van rkdev
Ben zeer benieuwd naar dit album. 1e stingle 'I Can't Stop Thinking About You' stemt me in ieder geval erg positief. Ook het feit dat het album spontaan en in zeer korte tijd is opgenomen vind ik persoonlijk een voordeel.

avatar van musician
Dat we dit (zo'n single) nog eens zouden mogen meemaken!
Gaat hij werkelijk proberen toch nog weer eens te klinken als The Police?
I can't stop thinking about you

Next to you wordt blijkbaar ook weer net zo gemakkelijk uit de kast gehaald voor een live versie.

avatar van bikkel2

avatar van meneer
Sting ? Die geef ik altijd een kans. Heeft veel gepresteerd. Mindere dingen natuurlijk maar ook hele grootse muzikale avonturen. En daar waardeer ik hem zeer om. Een fantastische bassist met een unieke stem. Ik ben benieuwd !

avatar van vigil
bikkel2 schreef:
Echt zo'n jaren 70 begin jaren 80 hoes.

Ook qua tijdsduur van het album...

avatar van bikkel2
Ook dat natuurlijk.

Hoop ook op een revanche van Sting.
Dan maar wat korter, maar hopelijk boeiend.
We zijn nu wel genoeg in slaap gesust de laatste 15 jaar.......of al langer?

avatar van E-Clect-Eddy
I Can't Stop Thinking About You , Sting pleegt plagiaat op zichzelf, zou door/voor Bryan Adams geproduceerd kunnen zijn.

avatar van lennon
Ik hoor ook een Police song in de nieuwe single. Truth hits everybody. Heel erg enthousiast ben ik allang niet meer over zijn nieuwe werk. Ook deze single maakt me niet echt enthousiast

Ik ga dit album zeker beluisteren maar niet blind kopen.

avatar van Leptop
Leuke single. Idd beetje Police, maar wel wat gepolijster. De ruwe randjes zijn eraf. Ook een tempootje lager. Veel beter iig dan zijn vorige werk.

avatar van lennon
En dat zegt helaas ook wel erg veel over zijn laatste muziek.

avatar van Leptop
Heel moeilijk is dat idd ook niet. Zegt een oud Policefan.

E-Clect-Eddy schreef:

Kun je mij uitleggen, welke band/artiest er, goed beschouwd, bij elk volgend album géén plagiaat pleegt op zichzelf? Ofwel niet meer klinkt als zichzelf?
Plagiaat is bovendien stelen van anderen en Sting kan van veel worden beschuldigd, maar niet dat hij zijn eigen, unieke (oude) sound bij anderen vandaan heeft gehaald.

En wat heeft had geproduceerd kunnen zijn door/voor Bryan Adams (wat niet zo is) voor interessante aanvullende informatie? Ik begrijp dat je iedereen op voorhand alvast wil laten griezelen en dan maar de naam Bryan Adams laat vallen om het allemaal veel erger te suggereren.

Maar ook hier niets zinvols.
Ik weet trouwens helemaal niks af van een carrière als producer van Bryan Adams maar laat graag iedereen in zijn waarde.

avatar van Deranged
Ik hoor de overeenkomst anders ook wel.

Totaal nietszeggend popdeuntje waar de heer Adams vandaag de dag ook wel mee aan had kunnen komen.

Het had zo een track van Bryan kunnen zijn, en ook die heeft veel betere dingen gedaan.

Gezapig is het woord geloof ik.

Heb de heer Sting als artiest erg hoog zitten en zijn meeste soloplaten eigenlijk ook.

De meer algemeen bejubelde albums sowieso, maar ook minder alom geprezen platen als Mercury Falling of Sacred Love heb ik persoonlijk hoog aangeschreven staan.

Enkele onsterfelijke knallers van liederen op zijn naam.

Heb mij dan ook redelijk verbaasd over deze nieuwe single.

Werd er in het verleden een meer poppy uitstapje gedaan, dan pakte dit doorgaans ook gewoon uitstekend en uiterst luisterwaardig uit. Luister bijvoorbeeld eens naar iets als Twenty Five to Midnight.

En vergelijk het dan met dit.

Alleen al de titel en daarmee het refrein van het geheel wekken gelijk de indruk dat hier niet eens echt is geprobeerd iets neer te zetten. Een nummer met een titel en thema als deze doet mij op voorhand redelijk puberaal aan en het is voor mij dan ook best een mysterie wat men heeft bezield om hier nu mee op de proppen te komen.

Echt serieus kan het bijna niet zijn

Maar hoe dan ook wel benieuwd naar de rest van het album. Het zou zijn eerste nieuwe 'pop/rock' plaat worden sinds Sacred Love, en als de rest van vergelijkbaar niveau is als deze nieuwe single eigenlijk op dat gebied zijn eerste slechte plaat ooit.

We gaan het meemaken.

avatar van musician
Ja, je kunt er met een overtreffende trap overheen proberen te gaan, maar ik heb nog steeds geen argumenten waarom Sting, die klinkt als Sting, zou moeten worden vergeleken met Bryan Adams.

Die blijkbaar klinkt als Sting, maar who cares als we het over Sting hebben.

Ik heb alle Police albums en die van Sting solo.
Zijn nieuwste single heeft weinig met zijn eerdere solo albums van doen en neigt weer naar de oude Police.

Zijn leeftijd in ogenschouw nemend is het begrijpelijk dat het echte Police werk natuurlijk niet zomaar haalbaar is.

Sinds in ieder geval Mercury Falling (1996) worden de solo albums van Sting zwaar bekritiseerd en liggen de gemiddeldes hier rond 3 en zelfs nog lager.
Somber, uitgeblust, weinig variatie en eigenlijk geen doorkomen aan.

Ik ga een eind mee in die kritiek en kan daarom zijn nieuwe single wel waarderen.

avatar van Deranged
Als je luistert naar de singles van Bryan Adams zijn laatste plaat van vorig jaar, zoals ik net via deze site heb gedaan, is er naar mijn idee zeker wel een gelijkenis te horen. En dan zit er grappig genoeg ook nog een tussen die Brand New Day heet.

Maar dat verder terzijde.

Meer dan uitstekende plaat van Sting, en een knaller van een titeltrack bovendien.

Was dat in ieder geval wel.

Naar aanleiding hiervan ben ik even gaan luisteren en voor mij is het enkel nog meer bevestigd. Deze nieuwe single van Sting had zo op het laatste album van Bryan kunnen staan.

En een overeenkomst met het geluid van de Police hoor ik overigens dan weer totaal niet. Dan snap ik nog eerder de vergelijking die een tijdje terug werd gemaakt met het nummertje van ene Bruno Mars.

avatar van lennon
Het vergelijk met the police wordt natuurlijk alleen maar gemaakt door het gitaar geluid wat eindelijk weer eens te horen is bij Sting.

Voor wat betreft de nieuwe single gaat het vergelijk met the police natuurlijk volledig scheef verder.

musician schreef:

Maar ook hier niets zinvols.

musicianTen eerst, Je leest veel meer negativiteit in dat stukje dan ik er überhaupt in heb gestopt. Als ik het teruglees kan ik bepaald verwarring begrijpen, iets wat toen geschreven werd klonk toen prima. Later kan je dan bewust worden dat het taaltechnisch niet lekker loopt maar dat kan niet meer aangepast worden, dat is mindere van posten hier. Geen edit of delete mogelijkheid meer na een bepaalde tijd. Blijkbaar lees je te weinig van mijn posten om te zien dat de Nederlands taal niet iets is waarin ik excelleer.

Om terug te komen op de oorspronkelijk post: "plagiaat op zichzelf" moet je niet letterlijk nemen alhoewel het wel zou kunnen strikt genomen is de rechtspersoon The Police een andere dan Sting en is het in elk geval in theorie mogelijk dat er plagiaat mogelijk is. Alleen taaltechnisch is "plagiaat op zichzelf" dan weer niet correct. Wat ik bedoelde was eenvoudig dat dit klinkt als een herbewerking van een nummer dat hij al eerder had gemaakt in The Police.

Ik zou niet weten waarom ik "iedereen aan het griezelen" zou willen? Denk je dat dit mijn levensdoel is? Ik zeg wat ik voel als ik iets hoor, en vergelijk dat met wat ik al ken. Op dat moment kwam Adams boven drijven. Trouwens waarom zou Bryan Adams dan daarvoor geschikt zijn? Ik wist niet dat die als griezel te boek staat. Er zijn veel nummer van het oude werk van beide heren dat ik zeer kan waarderen maar recentere werken boeien minder.

Als ze hadden gezegd dit nummer is voor Bryan Adams geschreven dan zou ik het meteen geloven. Maar ook als ze hadden gzegd, Bryan Adams heeft dit voor Sting geschreven zou ik het ook geloven. Dat is meer de strekking van dat stukje. Ik hoor gewoon overeenkomsten tussen het werk van die twee heren terug in dit nummer. Mag toch wel gezegd worden?

Dat wat ik schrijf voor jou weinig zinvol lijkt kan goed zijn, maar ik schrijf niet specifiek voor jou. Ik beschrijf mijn connectie met dat stukje muziek en als dat andere boeit prima, doet het dat niet, ook prima. Ben hier niet om de ultieme waarheid over Sting of Adams te verkondigen.

avatar van iggy
De single vind ik in ieder geval weinig verheffend. Ach ik wacht gewoon rustig af. Ik heb in ieder geval een vrij laag verwachtingspatroon.

avatar van dix
dix
bikkel2 schreef:
Echt zo'n jaren 70 begin jaren 80 hoes.

Een beetje een Schwarzenegger / Terminator pose.
Driemaal raden wat ie in die gitaarkoffer draagt ....

Deranged schreef:
Ik hou er over op omdat, niemand, waar ook ter wereld, komt met Bryan Adams en Bruno Mars als vergelijk maar er worden wel overal oude Police klanken herkend. In de laatste single uiteraard, de rest van het album moet nog blijken.

Er staan nog 352.969 andere artiesten op musicmeter dus met enige inzet kunnen er nog 50 kantjes worden vergeleken met Sting. Maar dus zonder mij.
Voorlopig voldoet bij mij Sting als Sting en is het zonneklaar dat hij eindelijk weer eens een andere en meer te preferen weg is ingeslagen.

avatar van Deranged
Mag ik je wederom gaan vertellen dat je niet zo kribbig je butzeer wegens dit euvel hoeft te etaleren.

Butzeer tot op het bot, zo schijnt het.

Als jij van deze single kan genieten, en ik als mede Sting fan straks miscchien ook wel een beetje van dit album is dat alleen maar mooi en jou, of mij, van harte gegund.

Volgens mij hebben we wel eens eerder zoiets gehad bij de laatste Bowie, en toen zei ik ongeveer hetzelfde.

Zoals ik onlangs elders ook al aangaf, ik hou van de passie, proef graag de hartstocht.

Maar trek het je niet zo aan, joh.

Is maar een muziekske, samen met de vrouw de meest overweldigende aardse schoonheid maar toch.

Deranged schreef:

Butzeer tot op het bot, zo schijnt het.

Butzeer ? Dat is voor mij een onbekend woord - misschien Vlaams?

On topic: de nieuwe single van Sting hoorde ik laatst (ik geloof bij DWDD), maar ik was er niet bepaald ondersteboven van. Ik miste de charme van The Police.

avatar van Deranged
Zout 'm even koekelen als 'k jou was.

avatar van heartofsoul
Komt niet voor in de lijst van de Nederlandse Taalunie en ik heb ook diverse Vlaamse woordenlijsten geraadpleegd, maar het resultaat is negatief. Vind je antwoord erg flauw, Deranged.

avatar van dix
dix
heartofsoul schreef:
Butzeer ? Dat is voor mij een onbekend woord - misschien Vlaams?

dix schreef:

Google Slang Translate geeft Pain In The Ass

Heeft dat dan wat met het 5e nummer 'Pretty Young Soldier' van dit album te maken ?

avatar van E-Clect-Eddy
Zou iedereen die geen inhoudelijke reactie op dit album of de single heeft, zich niet willen bemoeien met de post die Musician aan mij richtte.

Grappig of corrigerend bedoeld is hier niet op zijn plaats.

dix schreef:

Google Slang Translate geeft Pain In The Ass

Dank je, dix voor het antwoord dat Deranged had moeten geven, maar die heeft duidelijk geen manieren.

avatar van Leptop
Beste mensen, ik hoor toch echt, weliswaar in de verte, The Police. Ik associeer deze single daarom ook het meeste met deze periode in de carriere van Sting. Uptempo, eenvoudige melodie en nog wat meer. En nee, het is zeker niet precies hetzelfde.
En dat laatste album van Adams of Mars ken ik niet, dus dat zal vast. En volgens mij kan het Sting ook verrekte weinig schelen wat wij ervan vinden, want die man doet toch gewoon lekker waar ie zin in heeft. Ben toch wel benieuwd wat de rest brengt.

avatar van meneer
Ik ben deze dagen mij volop aan het onderdompelen in het complete oeuvre (wat een shitwoord trouwens) van Gordon Sumner en dan zit er toch wel veel mooi werk tussen hoor ! Ja, natuurlijk, er zitten ook mindere, gezaperige dingen tussen, maar ik heb niet altijd de behoefte om muzikanten echt af te zeiken en daar in herhalingen te vallen. Van negativiteit groeien weinig mensen.

Wat mij vooral opvalt is de sterke herkenbaarheid door de jaren heen, de verfijning van zowel The Police als van zijn eigen nummers. Daar legt hij veel muzikaliteit en professionalisme in.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar dit nieuwe album. Sting is ooit in mijn muzikale wereld binnen komen stormen met het memorabele optreden bij Toppop toen er een een plastic plant werd aangevallen. Hoogtepunten met Outlandos d'Amour gedraaid op een pick-up in een jaren '70' zolderkamertje. Dieptepunten met een concert in Den Haag waar een paar duizend man de gehele avond met elkaar aan het praten waren terwijl er een blonde zanger/bassist met zijn begeleidingsbandje de achtergrondmuziek verzorgde. Ach, de man verzorgt al bijna 40 jaar een gedeelte van mijn muzikale belevenissen. Een soort goede, muzikale vriend die soms langskomt. De ene keer met iets moois, de andere keer met iets wat ik maar kort beluister. En hij mag nog best blijven langskomen.

Kom maar op met dit album.