The Rolling Stones - Blue & Lonesome (2016)

3,78

Blues / Rock
Label: Polydor

1. Just Your Fool (2:16)
  2. Commit a Crime (3:38)
  3. Blue and Lonesome (3:07)
  4. All of Your Love (4:46)
  5. I Gotta Go (3:26)
  6. Everybody Knows About My Good Thing (4:30)
  7. Ride 'Em on Down (2:48)
  8. Hate to See You Go (3:20)
  9. Hoo Doo Blues (2:36)
  10. Little Rain (3:32)
  11. Just Like I Treat You (3:24)
  12. I Can't Quit You Baby (5:13)
194 BERICHTEN 9 MENINGEN
avatar van henk01
Ik zie andere prijzen. Link?

avatar van henk01
Toch nog aardig aan de prijs. Nu besteld voor 6,49 incl verzenden

avatar van HansVon
Jeetjeeee .... helemaal niet slecht deze Stonesblues !
In mijn vorige leven vele goeie Nedelandse bluesbands live gezien zoals Livin' Blues, Bintangs en Cuby and the Blizzards. Heerlijk om live mee te maken. Echter LPs kocht ik niet vaak van ze want vond het thuis toch bijna altijd zoveel minder dan in de zaal.
Dus deze sceptisch enkele dagen geleden aangeschaft en ja natuurlijk erg goed !
Mick heeft een heerlijke bijpassende bluesstem en het is een helder neergezet plaatje geworden.
WoW verrassend!!!!

Ik weet niet hoe het met jullie oren gesteld is, maar de stem van Jagger klinkt hier veel minder soulful dan op de platen die de heren in de jaren 60 en begin jaren 70 opnamen, en dat is voor mij een heikel punt. Onwillekeurig ga je toch vergelijken, en als je dan vertrouwd bent met al die mooie oude bluesoriginelen, dan hoeft dit niet meer. Voor mij in ieder geval niet. Zet maar eens een album van bijvoorbeeld Howlin' Wolf of Little Walter op. Dan valt de vergelijking in het nadeel van de Stones uit. Vind ik tenminste. Maar ik ben geloof ik de enige hier met die mening.

avatar van Rudi S
heartofsoul schreef:
Ik weet niet hoe het met jullie oren gesteld is

Mijn oren zijn bijna net zo oud als de stem van Jagger, dus tja....

heartofsoul schreef:

Maar dat is toch ook logisch? Vergelijken is totaal zinloos..

Gewoon genieten van het feit dat ze er nog zijn en nog lekkere muziek maken.

Sorry, lennon, ik kan er dus niet meer van genieten, dat is het punt. Maar goed, smaken verschillen. Helemaal niet erg. Ieder het zijne.

heartofsoul schreef:

Zo is het, gewoon links laten liggen dan, dit album.

avatar van HansVon
Zo is dat.
Ik kreeg van mijn broer in een ver verleden een album van Howlin' Wolf want vond ie zo goed.
Ik heb 'm geloof ik 2 keer gedraaid...ach niet slecht, maar veel minder mijn ding dan deze van de Stones.
Die doorrookte stem van Howling hoort perfect bij die oude blues.
Het is wmb dus een kwestie van smaak. Vind dus dat Mick's zang prima past bij de Stones blues !

Ik vind de spontaniteit wel goed getroffen.
Ik ben geen liefhebber van een plaat vol blues ansich en echt veel luisteren zal ik deze niet meer.
Maar objectief gezien zijn The Stones in hun element en dat is goed om te horen.
Waarom struggelen met eigen liedjes die toch nooit meer het niveau halen van ooit.
Dit is terug gaan naar iets wat The Stones ooit vormden.
Terugkijken mag hoor op hun leeftijd en ze steken in prima vorm hier.
Oprecht album.

avatar van Rinus
Wat een fijn album. Je hoort gewoon dat ze hier plezier aan hadden toen ze het in een luttele 3 dagen opnamen. Gewoon eerlijk, als een hechte band, die hun roots niet verloochenen. De Stones in topvorm.

Bij dvdoutlet via Fnac.be : 5,24€ !!! Geen verzendingskosten !!

avatar van Funky Bookie
Wat een positieve verrassing. Ik ben geen heel groot Stones liefhebber, maar hier schiten ze raak. In 3 dagen opgenomen wat een rauwheid aan het geluid geeft dat nodig is voor de geloofwaardigheid. Mick in topvorm (als is de mondharmonica in de eerste nummers iets te prominent).
Blues moet je voelen om het te kunnen waarderen en dat lukt met dit album uitstekend. De bijdrage van Clapton is erg fijn, al past zijn gitaargeluid niet goed in de sfeer van de rest van het album.

Leuk dat de heren op deze leeftijd iets doen wat ze leuk vinden en nog leuker dat het resultaat er mag wezen!