Rolling Stones - Blue & Lonesome (2016)

Blues / Rock
Label: Polydor

1. Just Your Fool (2:16)
  2. Commit a Crime (3:38)
  3. Blue and Lonesome (3:07)
  4. All of Your Love (4:46)
  5. I Gotta Go (3:26)
  6. Everybody Knows About My Good Thing (4:30)
  7. Ride 'Em on Down (2:48)
  8. Hate to See You Go (3:20)
  9. Hoo Doo Blues (2:36)
  10. Little Rain (3:32)
  11. Just Like I Treat You (3:24)
  12. I Can't Quit You Baby (5:13)
avatar van BoyOnHeavenHill
deric raven schreef:
Toch mooi om voor dit geld met deze onbekende band kennis te maken.

avatar van Zwaagje
E-Clect-Eddy schreef:
Bij WOWHD (vroeger CDWOW) zijn de prijzen vaak nog iets scherper, zo ook deze cd € 12,36 gratis verzonden

avatar van E-Clect-Eddy
Zwaagje schreef:

Dagkoers... vermoed ik, het was echt € 12,36

lennon schreef:

Als je bedenkt dat nieuwe cd's voorheen voor 20 of zelfs nog meer weg gingen, dan is de marge wel degelijk naar de vernieling geholpen, en dus ook de markt. Niet voor niks dat er veel zijn omgevallen.

We zijn als consumenten dan ook zeker 20 jaar getild met veel te hoge prijzen voor cd's. Achteraf pure oplichterij. Pas toen de verkopen afnamen en het downloaden en later streamen zijn intrede deed, bleek het ondanks inflatie ineens veel goedkoper te kunnen. Wat vind je daarvan?
(Ik bedoel het niet lullig, maar het is wel een pijnpuntje bij mij.)

avatar van namsaap
Wat een ontzettend lekkere plaat! Ik ben geen uitgesproken liefhebber van The Stones, op het geijkte werk na dan, maar wellicht moet ik me toch eens wat beter in de geschiedenis van deze band verdiepen.

avatar van Jelle78
Na een maand met grote regelmaat Blue and Lonesome geluisterd te hebben kan ik vaststellen dat mijn helden me niet teleur hebben gesteld. Zonder de druk van het schrijven van nieuwe muziek hebben de Stones gewoon drie dagen lol gemaakt in de studio en dat hoor je er aan alle kanen vanaf. Bovendien laten ze hier ook horen dat ze, ondanks hun leeftijd, nog steeds fantastisch kunnen spelen. Het klinkt los, maar toch enorm gefocust. Een beetje als in hun hoogtijdagen eigenlijk. Alleen dan niet met eigen muziek.
Als die eigen muziek er volgend jaar (hopelijk) wel gaat komen en ze slagen erin deze lol en focus vast te houden en bovendien een serie sterke nummers kunnen componeren, dan zou dat wel eens een minstens zo goede plaat als deze kunnen gaan worden.

avatar van Kronos
Toen ik gisteren in de platenwinkel was stond dit album op. Die andere omgeving dan thuis deed me nog meer beseffen hoe goed deze opnamen zijn. Als de Stones nog eens nieuw werk opnemen zouden ze gewoon deze oude bluesstijl moeten aanhouden.

avatar van teus
Jelle78 schreef:

Als de Jagger/Richards schrijfmachine weer optimaal draait dan heb ik er voor de rest ook alle vertrouwen in

avatar van joko16
Wie speelt hier piano op?
Geen crediits op de hoes

avatar van heartofsoul
Chuck Leavall speelt in ieder geval piano op All Of Your Love.

avatar van Dirruk
Op wikipedia staat inderdaad Chuck Leavall en ene Matt Clifford.

avatar van munrobagger
Vorige week het album op vinyl gekocht en ik moet echt bekennen dat ik Blue and Lonesome steeds beter vind klinken. Van mij mogen ze op deze voet doorgaan!

munrobagger schreef:

Toen ik het op vinyl had aangeschaft is mijn waardering ook enorm gaan stijgen en ik begin er zelfs verslaafd aan te raken en dat terwijl blues nu niet bepaald het genre is dat ik graag opzoek.

Hendrik68
Ik zie dat je 46 bent Eric. Dus wen er maar aan.

Hendrik68 schreef:
Ik zie dat je 46 bent Eric. Dus wen er maar aan.

Fuck is dat het! (ik zeg altijd dat ik 28 ben, dus ik moet hier op de site snel iets gaan aanpassen denk ik zo)

Ik zit ook steeds vaker in mijn jazz fase

Hendrik68
Ja maar jazz is voor mensen die zich oud voelen.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Tja, totaal geen blues liefhebber maar het zijn wel The Stones die het uitvoeren .
Uiteindelijk toch gekocht en zowaar, een eerste luisterbeurt is goed bevallen!

avatar van cddrive

Zwaagje schreef:

€14,53 bedoel je?

duurt wel een eeuwigheid voordat je de cd in de bus hebt...

avatar van Zwaagje
cddrive schreef:
E-Clect-Eddy schreef:

duurt wel een eeuwigheid voordat je de cd in de bus hebt...

ik las zulke "horror" recensies over cdwow dat ik er maar van heb afgezien. Leve spotify....

avatar van Sandokan-veld
Hulde aan de Stones, hoor. Dit blues-coveralbum is wellicht ook uit noodzaak geboren (uit interviews krijg ik de indruk dat ze het niet eens konden worden over het beschikbare eigen materiaal), maar is op dit punt in hun loopbaan eigenlijk precies de juiste keuze. Beter, in ieder geval, dan geforceerd jong gaan doen met een of andere dance-producer.

De Stones hebben het allemaal wel eens gedaan, alle goede dingen en alle fouten, en laten zich nu lekker drijven door hun oude passie. Het levert een prima plaat op, waarbij Mick Jagger indruk maakt met zijn energie, en Charlie Watts indruk maakt met nog steeds een FUCKING GOEDE DRUMMER te zijn.

Het bluesgenre zelf zal wel nooit mijn favoriet worden, vrees ik. Het maakt niet uit hoeveel gerimpelde Britten me via de media streng toespreken dat eigenlijk mijn favoriete muziek daar is begonnen. Na een liedje of drie vol impliciete seksverwijzingen, verwijten richting verraderlijke geliefden en lamentaties over armoede, dit alles op vergelijkbare songstructuren, heb ik het wel weer een beetje gezien. Maar dat is mijn smaak.

avatar van viking1
Vandaag wat Rolling Stones lp's gedraaid.
Waaronder dit prima cover album.
Idd hulde aan deze oude rockers!!!
Een heerlijk back to basic album.
Het swingt als de neten. Zo hoor ik de Stones het liefst.
Lekkere blues / rock. Zo mogen ze er nog wel een album maken.
Sterke productie.
4.5 punten.

avatar van De buurman
Leuk plaatje, maar niet meer dan dat. Begrijp het enthousiasme niet zo heel goed. Het verschil met andere Stonesplaten de afgelopen 40 jaar, is dat deze geen uitschieters kent. Eigenlijk hadden alle Stones platen na Exile een stuk of drie/vier onwijs goeie nummers, en was de rest brandhout. Okay, Tattoo You stak daar iets bovenuit. Deze kabbelt lekker door, maar ik was 'm eigenlijk ook al wel weer vrij snel zat.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Ik heb gemengde gevoelens over het feit dat The Stones weer het Blues pad betreden want het is tenslotte een genre waar ik niet veel mee opheb.
Uiteindelijk weet de band mij enkele keren echt te raken zoals met het nummer Everybody Knows About My Good Thing & Commit A Crime.
De opnames klinken goed, Jagger is goed bij stem en de band klinkt lekker rauw maar de vonk slaat slechts sporadisch bij mij over.

avatar van bikkel2
The Stones putten uit de roots.
Eigenlijk de muziek die hun inspiratie gaf om het te gaan doen.
Mijn favogenre is blues ook niet, maar de bevlogenheid en passie is echt een pluspunt.
Daarbij is de Stoneshandtekening duidelijk te horen.
De beste Stonesplaten zijn al heel lang geleden gemaakt.
Deze schaar ik er zeker niet onder, maar ben wel aangenaam verrast door de benadering.
Het is zoals het is en The Stones verdienen het om dit te doen. Niets mis mee.

avatar van LucM
The Rolling Stones waren van oorsprong een bluesband en hier gaan ze terug naar hun roots. Dat pakt goed uit, ik hoor terug bezieling en passie.
Overigens ben ik ook geen grote bluesliefhebber (de bluesakkoorden lijken op elkaar) maar er is geen genre in de popmuziek dat zo authentiek is als blues (in dit genre bestaan overigens ook geen prefab-artiesten).

avatar van judgepaddy
LucM schreef:

Da's toch een vooroordeeltje waardoor ik ook een tijdje de blues min of meer links heb laten liggen.
Als je bijvoorbeeld een mineur-blues neemt dan klinkt het toch weer heel anders (Summertime).
Sowieso binnen de jazz is er een grote variatie aan akkoorden die kunnen worden toegepast in de (jazz) blues.
Geldt natuurlijk niet voor deze plaat. Dit zijn allemaal basis 1-4-5 akkoorden maar wel inderdaad met bezieling gespeeld en met de typische Stones sound waar ze groot mee zijn geworden.

avatar van Kronos
Soms vind ik blues voorspelbaar als het uit een eenvoudig bluesschema bestaat. Een gehele beluistering van deze omvangrijke box heeft me toch doen vaststellen dat blues even gevarieerd is als de meeste muziekgenres. Onder andere omdat het charisma van de muzikant(en) voorop staat bij blues.

En daarom vind ik Blue & Lonesome zo'n goeie plaat. Het is al knap hoe gedreven The Rolling Stones hun bekendste nummers live blijven spelen. Maar hier hoor je echt hoe deze oude knarren ervan genieten dit handjevol oude bluesnummers te spelen.

avatar van sq
sq
Ik zie hierboven een discussie over de prijs van deze. Goedkoper dan bij de Aldi: nu 9,90 bij het Kruidvat.

avatar van nlkink
Voor € 9,99 ligt ie ook al hier in Assen bij mijn platenboer.

Bij mecodu via Fnac.be : 6,97€ !! Gratis verzending !!