A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service (2016)

4,05

Label: Epic

1. The Space Program (5:40)
  2. We the People... (2:52)
  3. Whateva Will Be (2:52)
    met Consequence
  4. Solid Wall of Sound (3:43)
    met Busta Rhymes, Jack White en Elton John
    met Marsha Ambrosius en Abbey Smith
  8. Enough!! (3:20)
  9. Mobius (2:51)
    met Busta Rhymes en Consequence
  10. Black Spasmodic (3:03)
  11. The Killing Season (2:43)
    met Consequence, Talib Kweli en Kanye West
  12. Lost Somebody (4:18)
    met Katia Cadet
  13. Movin Backwards (4:41)
    met Anderson .Paak
    met Busta Rhymes en Katia Cadet
113 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van E-Clect-Eddy

geplaatst: 9 december 2016, 13:03 uur [permalink]
Arrie Mijn fout, inderdaad te snel een conclusie getrokken op voor mij onbekende maar Amerikaans klinkende namen. Bij nadere beschouwing zie ik nu ook een paar die ik wel eens iets van gehoord heb. Was waarschijnlijk aan het slaapwandelen toen ik de oorspronkelijke post neerzette.

Amber Arcades heb ik nota bene live gezien bij Crossing Border..

avatar van Arrie

geplaatst: 9 december 2016, 13:14 uur [permalink]
Kan gebeuren.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
geplaatst: 9 december 2016, 14:53 uur [permalink]
Mooie lijst, heb er gelijk een paar artiesten tussen gevonden met een geweldige cross-over sound tussen psychedelische folk en electronic à la Peaking Lights. Bedankt.

En nu weer terug naar dit album.

geplaatst: 10 december 2016, 13:31 uur [permalink]
Halfje omhoog. Niet alles is even sterk (Anderson .Paak hadden ze van mij wel thuis mogen laten, ik vind 'm hier weinig toevoegen), maar wat echt vet is is ook echt heel vet - fantastisch geproduceerd vol fraaie details en vondsten, en rappers die elkaar geweldig aanvullen. Tijd om eens in de back catalogue van A Tribe Called Quest te duiken, want dat is toch best een gat in mijn smaak; al moet ik zeggen dat zodra het intro van 'Walk on the Wild Side' klinkt, ik automatisch 'Can I Kick It' begin te rappen.

avatar van Frenz

geplaatst: 20 december 2016, 11:56 uur [permalink]
Mooi bij effect van dit album is dat ik de eerdere werken van Tribe nu ook beter waardeer, lees: ze eindelijk recht doe, kende ze wel een beetje, maar in die tijd kwam ik niet veel verder dan Wu Tang, Dre/Snoop en NWA bij wijze van spreken. Gek genoeg kwam De La Soul weer wel ruim aan bod 'damals'.

geplaatst: 6 januari, 16:50 uur [permalink]
Veel te korte K-Dot-verse though.

avatar van Linius
geplaatst: 6 januari, 19:20 uur [permalink]
Vind de toevoeging van Anderson .Paak wel relaxt eigenlijk. En dan K-Dot het nummer erna, dikke prima.

avatar van Silky & Smooth
geplaatst: 6 januari, 21:17 uur [permalink]
Hij ligt hier eindelijk op de draaitafel!

geplaatst: 6 januari, 21:26 uur [permalink]
Silky & Smooth schreef:
Hij ligt hier eindelijk op de draaitafel!

En hier ook!

avatar van Linius
geplaatst: 6 januari, 22:03 uur [permalink]
Ja heb hem vandaag ook binnen gekregen van Bol

avatar van Dirruk
geplaatst: 7 januari, 12:38 uur [permalink]
En ik wacht al sinds 10 uur s'ochtends op de post....

avatar van vinylbeleving
geplaatst: 7 januari, 13:37 uur [permalink]
Hij ligt op de draaitafel hoor. Lekker plaatjes luisteren

geplaatst: 7 januari, 20:47 uur [permalink]
5 op een rij, hoezo: vinyl is in?

geplaatst: 7 januari, 21:41 uur [permalink]
Die van mij maakt anders gewoon rondjes in de cd-speler.

avatar van Johnny Marr
geplaatst: 8 januari, 03:21 uur [permalink]
Slowgaze schreef:
Die van mij maakt anders gewoon rondjes in de cd-speler.

Word.

geplaatst: 20 februari, 13:39 uur [permalink]
super album, hun beste na hun 3 eerste

avatar van Johnny Marr
geplaatst: 20 februari, 17:53 uur [permalink]
Thibaut V schreef:
super album, hun beste na hun 3 eerste

Ik vind dit zelfs beter dan de twee klassiekers Het debuut ken ik nog niet.

avatar van Ernie
geplaatst: 20 februari, 20:06 uur [permalink]
Ook het debuut is erg goed Johnny Marr, wel een beetje speelser dan de opvolgers. Ligt wat in de stijl van De La Soul's 3 Feet High & Rising maar wel voorzien van classics in de vorm van Push it Along, Can I Kick It, Bonitta Appelbum & I Left my Wallet In El Segundo.

Velen noemen The Low End Theory & Midnight Marauders hun beste maar platen als het debuut & Beats, Rhymes and Life raken daardoor wat ondergesneeuwd, kijk maar naar het verschil in aantal stemmen terwijl die ook echt wel heel erg goed zijn.

Eigenlijk hebben ze slechts 1 minder album en dat is the love movement of zoals het Phife dawg het zei

"you mentioned about how the last album should have been called The Last Movement"

Zelfs de producties van J Dilla redden dat album niet voor mij terwijl ik hem anders bijna altijd erg sterke beats weet afleveren.

Deze We Got It from Here... Thank You 4 Your Service is wel ongelofelijk goed.
Het oude geluid word mooi vermengd met de huidige HipHop en de gastartiesten leveren allen mooie bijdrages. Vooral Andre 3000, Kendrick Lamar, Anderson. Paak en zeker Busta Rhymes voelen zich hier duidelijk op hun plek.
Twijfel nog steeds tussen 4* & 4,5* maar elke keer als ik hem draai word ik spontaan gelukkig dus 4,5*

Heeft iedereen het optreden op de Grammy's gezien trouwens?

Grammy Awards 2017 Full Show - YouTube (Link begint bij optreden )

Deranged
geplaatst: 20 februari, 20:30 uur [permalink]
Bus komt erg goed hier.

Misschien zou hij zelf ook eens iets als dit moeten doen, zit toch al enige tijd redelijk in het slop naar mijn idee.

Al is zijn laatste nummertje op spotify 'AAAHHHH!!!!' nog best geinig.

Een geheel herstel naar oude glorie is het niet.

Wanneer hiphoppers in hun oorspronkelijke dingetje proberen te blijven hangen lijkt het vaak mis te gaan, ze verzanden in uitgebluste herkauwsels al dan niet met een overdaad aan gastbijdragen.

Ze zouden allen een voorbeeld kunnen nemen aan een Ghostface. Iemand die als artiest blijft evalueren en er op die manier in slaagt ook vandaag nog harde platen af te leveren.

geplaatst: 4 maart, 09:51 uur [permalink]
Het is weinig bands gegeven na zo'n lange tijd zo'n comeback af te leveren. Een comeback die enerzijds recht doet aan het bekende ATCQ geluid, maar ook vooruit kijkt.

avatar van Jake Bugg
geplaatst: 13 maart, 19:47 uur [permalink]
Zalige plaat die enkel wat inzakt op kant C, Lost Somebody maakt die kant wel wat beter.

Het nummer met Paak vind ik net 1 vd beste nummers op dit album, terwijl ik zie dat velen deze als minder beschouwen.

avatar van thgryda
geplaatst: 29 april, 13:19 uur [permalink]
Deze nog eens opgegooid om na te gaan of die 4.5 niet tot stand kwam uit enthousiasme want in mijn herrinering was het wel heel erg retro.

Dat gevoel mag al vanaf the Space Program de vuilnisbak in. Wie zo old school en toch zo relevant kan klinken, hoeft niet te innoveren. Het album trekt daarna door van begin tot eind. Inhoudelijk divers en actueel maar daarnaast ook muzikaal enorm gevarieerd. Ik hoor elementen uit elk era van de hip hop maar door subtiele geluidseffecten en refreintjes klinkt alles zo fresh, chill en laidback.

TLE en MM schat ik misschien iets hoger in omdat ze daar de sound definieerden voor een hele generatie hip hop. Maar veel doet dit niet onder. Daarnaast kan het zo naast moderne toppers als DAMN., Coloring Book... staan en even fris klinken. Grootse manier om terug te keren en het oeuvre met een gepast einde af te sluiten.

avatar van jellylips

geplaatst: 27 juli, 01:13 uur [permalink]
Ik heb altijd van A Tribe Called Quest gehoord, en ik moet bekennen dat dit het eerste album is welke ik helemaal luister. Te gek album, en vooral The Low End Theory bevalt erg goed. Midnight Marauders moet ik nog beter leren kennen, maar tot dan ben ik helemaal weg van tracks als Space Program en vooral Melatonin. Dat nummer is echt helemaal te gek met die scherp getimede raps van Q-Tip en die female vocals in het midden. En de gitaarpartij in combinatie met de synthesizer. Holy shit. Ik kan dat nummer haast op repeat zetten.