Slayer - Reign in Blood (1986)

Label: Def Jam

1. Angel of Death (4:51)
  2. Piece by Piece (2:03)
  3. Necrophobic (1:40)
  4. Altar of Sacrifice (2:51)
  5. Jesus Saves (2:54)
  6. Criminally Insane (2:24)
  7. Reborn (2:11)
  8. Epidemic (2:24)
  9. Postmortem (2:45)
  10. Raining Blood (4:57)
  11. Agressive Perfector * (2:29)
  12. Criminally Insane [Remix] * (2:46)
avatar van Ruudf
[een woord van een metal-hater]
Anti-muziek als je het mij vraagt. Ik kan werkelijk geen enkel positief woord over deze barbaren op noemen. Ik kan me ook met alle wil van de wereld niet voorstellen dat iemand dit goed vind. Maar gezien de scores zijn er liefhebbers genoeg.

Ruudf schreef:
[een woord van een metal-hater]

Zo zijn er in dit genre een heleboel mensen die niet kunne bevatten waarom het melig e gekwijl van de beatles nog steeds zo immens populair is. Of waarom Cold play zo geliefd is. Als slayer liefhebber kan ik mij niet voorstellen wat iemand ziet in de muziek van Jannes of Frans Bauer toch zijn er mensen genoeg die het geweldig vinden. Wat ik wil zeggen is dat er voor elke muzieksoort liefhebbers genoeg zijn die zich anderzeids ook niet voor kunnen stellen dat een ander niet hoord in hun muziek wat zij wel horen en wat het voor hun zo geweldig maakt.

avatar van Ruudf

Klop helemaal!

avatar van Mart
Na vele positieve verhalen toch maar eens beluisterd, maar ik vind dit album nogal overschat. Toegegeven, Angel Of Death en Raining Blood zijn echte toppers. Maar de rest van de nummers vind ik niet zo bijzonder, het lijkt allemaal teveel op elkaar.

Eddie schreef:
Zo heb ik nog nooit naar gekeken, maar slayer bewandeld op dit album echt de uiterste grens van Thrash metal, ga je nog sneller dan neigt het al gauw naar Death, of black. Dit is nog net thrash metal te noemen, en zal inderdaad nooit overtroffen worden.

Nee hoor,Tom zei zelf in een interview dat als ze nog sneller werden dat ze punk werden.Dus niet Death of black metal.

avatar van Eddie
Kan Tom wel zeggen maar noem mij maar eens een punk band die 100% punk is en sneller speeld dan slayer op RiB, eddie is benieuwd. Punk is toch een heel andere manier van spelen heel andere type riffs en veel meer 3/4 maten?

MetalDex
Undisputed Attitude is een punkplaat van Slayer, luister dat maar eens, dan weet je wat Tom bedoelt.

avatar van Eddie
Undisputed attitude is toch een heel andere stijl dan RiB, en zeker niet sneller dan RiB, ik weet dat slayer grote punkfans zijn, maar waar het mij om gaat is dat wanneer je sneller gaat spelen dan op RIb je geen punk zult krijgen, maar maar Death metal.

avatar van orbit
Grindcore..

avatar van HammerHead
Idd death metal hoeft niet persé heel snel te zijn.

HammerHead schreef:
Idd death metal hoeft niet persé heel snel te zijn.

niet persee, wel bij voorkeur

avatar van twin
Een paar jaar terug kwam Slayer voorbij tijdens een optreden van 2 many DJ's , het nummer Raining Blood, na het intermetzo, je had het moeten zien de zaal werd afgebroken geweldig wat een agressie

Eddie,ik luister geen punk dus ik weet dat niet.Ik laat de intevieuw we zien.

Dat is deel 1.

Hier deel 2:

avatar van Maarten1966
Het ultieme thrashmetal album wat mij betreft! Als (free)jazz-liefhebber kun je alleen maar smullen van die gitaarsolo's, waarbij het meer gaat om de geluidsimpact dan om technisch sterke, melodieus uitgewerkte soli.

lambf
Eigenlijk vind ik dit niet eens zo heel leuke cd. het bevat te veel hoog geschreeuw dat ik niet echt kan waarderen. de muziek daarintegen is wel lekker, maar of ik het nou echt heel bijzonder vind, nee. En helaas zij n de gitaren ook zo hoog, dat dat ook weer een minpunt is. maar verder zijn de liedjes wel lekker hoor, maar echt bijzonder vind ik het nou allemaal niet. Wel lekker hoor, maar niet echt bijzonder. En helaas ook niet zo agressief. Wel leuk waar ze over zingen, dat weer wel.

Daarom snap ik ook niet dat zo veel mensen dit een van de beste trash-albums vinden die er zijn, maar ja, ik heb vroeger niet meegemaakt, dus het zal wel zo zijn(hetzelfde gevoel heb ik over metellica nummers, is dit nou zo bijzonder? gevoel)

Een 3,5*

avatar van tomthumb
lambf schreef:
Wel leuk waar ze over zingen, dat weer wel.

avatar van Yak
Yak
Paar berichten er tussenuit gegooid, op gescheld zitten we hier niet te wachten.

MetalDex

Ik hoop dat je het openingsnummer dan buiten beschouwing hebt gelaten.

Ik hoop toch wel dat je de ironie tussen de regels leest, en dat je niet denkt dat Slayer neo-nazi's zijn?

Ik hoop dat je het openingsnummer dan buiten beschouwing hebt gelaten.

Waarom niet? Ik vind het niet erg als ze daar over zingen hoor(gaat toch over joodse kamp-arts?) sterker nog, vind het wel leuk (Ik zeg niet daarom niet dat ik het eens ben wat ze zingen)

avatar van tomthumb
lambf schreef:

Ik begrijp niet dat je dit leuk kunt vinden.

tomthumb schreef:

Ik begrijp niet dat je dit leuk kunt vinden.

Mischien is het ook niet het goede woord ervoor, maar ik heb veel liever dat ze over confronterende/extreme dingen zingen dan over hoe vrolijk alles is(als voorbeeld)

avatar van AGE-411
Goed album; het is heel iets anders dan Metallica of Iron Maiden (en dat betekent in dit geval dat het enorm goed is).

Beste nr's zijn:
- Angel of death
- Piece by piece
- Altar of sacrafice

Check die tekst van Necrophobic.

avatar van Mart

Een 3,5*

Ik ben het grotendeels met je eens. Raining Blood en Angel Of Death vind ik echte toppers (ondanks de tekst van Angel Of Death), maar de rest vind ik gewoon niet zo bijzonder.

De zang op dit album vind ik juist goed, past perfect bij de muziek. Verder kan ik me wel in je mening vinden, ik snap ook eigenlijk niet echt waarom veel mensen dit het beste Thrash-album vinden, maarja, smaken verschillen nu eenmaal (zo vind ik dan weer Ride The Lightning van Metallica het beste Thrash-album).

godlydevil7
een van de mooiste albums ooit gemaakt, en zijn 5* zonder twijfel waard

absolute lievelings nr.'s zijn Reborn, Angel of Death en Raining Blood, maar ook Piece By Piece, Necrophobic, Altar of Sacrifice, Jesus Saves, Criminally insane, Epidemic en Postmortem zijn meesterwerkjes , de twee bonustracks zijn weer wat minder

avatar van Splinter

Ieder zijn smaak toc

Gek genoeg kan ik me wel wat voorstellen van al die genres die jij opnoemt.

avatar van AGE-411
Gisteren het album (eindelijk) gekocht. De madam in de toonbank keek raar naar mij.
Kmoet zeggen, het klinkt iedere keer beter.

avatar van HammerHead
Ik zou ook raar kijken als ik in de toonbank zat.

Davez
Angel of death is heerlijk . De rest moet ik nog eens beluisteren. te lang geleden.

avatar van Jochempie
Ik vond het altijd een nogal overschat album en zeker zijn status niet waard. Er staan zeker gave nummers op. Angel of Death is natuurlijk klassiek en Raining Blood nog klassieker maar er staan ook wat suffere nummers op. Ik geef de plaat 4 sterren maar een 5 zou die nooit kunnen krijgen.

Over het debat punk of death ga ik toch voor dat dit meer punk-thrash is dan death-trash. Death is veel zwaarder dan dit.