Elbow - Little Fictions (2017)

Rock / Pop
Label: Polydor

1. Magnificent (She Says) (4:24)
  2. Gentle Storm (3:39)
  3. Trust the Sun (5:55)
  4. All Disco (4:27)
  5. Head for Supplies (3:56)
  6. Firebrand & Angel (5:25)
  7. K2 (5:18)
  8. Montparnasse (2:40)
  9. Little Fictions (8:26)
  10. Kindling (4:15)

avatar van JVT
JVT
Een nieuwe elbow is altijd iets waar ik naar uit kijk, en de eerste single is in ieder geval top!

Ook zeker benieuwd !

avatar van SébastienY
De albumcover is toch behoorlijk atypisch voor Elbow. Kitsch zowaar. Hopelijk geen representatie van de muziek

avatar van DeluxeEdition
Magnificent (She Says) klinkt zeer belovend, ben benieuwd naar de rest.

avatar van Leeds
Ik kijk hier ook zeer naar uit. Ik zie nog geen pre orders staan. Ik kan amper wachten!

Leeds schreef:

Nu wel dus! Juist mijn aankoop gedaan!

avatar van Alicia
Hoera, een nieuwe Elbow! Magnificent (She Says) klinkt alvast super!

avatar van Simon Smith
Fijn die nieuwe notificatiefunctie van de site! Meteen op de hoogte van nieuwe albums van favoriete artiesten.

Simon Smith schreef:

Eensch !

avatar van oceanvolta
Goh is de voorganger al uit 2014! Lijkt korter geleden. Ik vind de Take Off één van de betere Elbow albums dus ik ben benieuwd. Elbow biedt tot noch toe sowieso altijd wel kwaliteit.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Wat is dat muzikaal dan alvast een lekkere start van 2017: nieuw plaatwerk van Elbow & Ryan Adams!

avatar van coldwarkids
Magnificent is een parel!

coldwarkids schreef:
Magnificent is een parel!

Niets nieuws onder de zon maar idd een hele leuke track.

Leeds schreef:

Niets nieuws onder de zon maar idd een hele leuke track.

Klopt maar Elbow heeft ook flinke misstappen als het gedrocht The Seldom Seen Kid. Vandaar dat ik (net als het laatste album en Build A Rocket Boys) weer verrast ben.

avatar van Hedser
coldwarkids schreef:

The Seldom Seen Kid een gedrocht? Dat meen je toch zeker niet..

coldwarkids schreef:

Ik begrijp het niet. Wat is dan het verschil tussen pakweg Build a Rocket en Seldom Seen Kid?

Hedser schreef:
The Seldom Seen Kid een gedrocht? Dat meen je toch zeker niet..

Sorry maar bijvoorbeeld One Day Like This en Bones Of You trekt me gewoon echt niet. Nog meer van dat album. Dan vind ik over de gehele linie genomen andere albums aantrekkelijker. Ik vergeet Cast Of Thousands er ook bij te vermelden in het rijtje goede Elbow albums.

avatar van jellecomicgek72
Magnificent klinkt goed zeg!

avatar van sj0n88
Ja, prachtig nummer! Hopelijk zegt dit alvast iets over de kwaliteit van het album. En dan nog hopen dat ze naar Werchter of Best Kept komen

avatar van Elbow
[quote]coldwarkids schreef:

Smaken verschillen natuurlijk maar om The Seldom Seen Kid af te stempelen als een gedrocht ???
Voor mij is TSSK het meesterwerk van Elbow ! Luister vooral maar eens naar The Loneliness Of A Towner Crawn Driver, Weather To Fly, The Fix of Starlings... stuk voor stuk prachtige nummers.

avatar van Slowgaze
De beste Elbow is natuurlijk het debuut, maar The Seldom Seen Kid volgt daarna. Kan er bij mij niet in dat 'One Day Like This' er niet in gaat, terwijl een plaat met 'Open Arms' beter beoordeeld wordt. De laatste twee Elbow-platen zijn toch wel de minste uit hun oeuvre, althans, naar mijn mening (maar alsnog de moeite waard, daar niet van).

avatar van coldwarkids
En toch blijft Not A Job het beste nummer van Elbow. Zo mooi gezongen en heel ingetogen gespeeld.

avatar van Johnny Marr
Weer zo'n lange titeltrack. Erg benieuwd! Hopelijk net zo goed als z'n voorganger...

Johnny Marr schreef:

Lange titeltrack? Magnificent is niet zo lang

avatar van JVT
JVT
Het album heet toch ook niet magnificent?

avatar van FrodoK
Ik merk dat ik een beetje elbow-moe geworden ben. De eerste single klinkt me als meer van hetzelfde, weinig verrassend. Mooi, daar niet van, maar ik weet het nu wel zo'n beetje.

avatar van Johnny Marr
FrodoK schreef:

Ik heb een beetje hetzelfde. Ben niet Elbow-moe maar de single klinkt wel erg trademark Elbow en ook wat veilig. Ze mogen wel eens wat meer uit de bocht vliegen zoals op het titelnummer van The Take Off. Hopelijk zal dat ook gebeuren op enkele nummers van dit album. Sowieso wordt dit wel één van de eerste albums van 2017 die ik ga checken.

avatar van meneer
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hetzelfde heb als Frodok en Marr. Het is een duidelijke voortzetting van hun trade-mark. En ook bij live opnames is die herkenning zeer groot. Maar er zijn zat luisteraars die het juist weer kunnen waarderen als een band dat blijft doen van dat wat zij, zijnde luisteraars, mooi vinden. Ook dat is natuurlijk gegund. "Never change a winning Team?".

Ik hou van vernieuwing en/of verdieping.

Maar eerst luisteren naar dit album wat komt en dan pas beoordelen.

JVT schreef:
Het album heet toch ook niet magnificent?

Niet goed opgelet idd! oops.