Linkin Park - One More Light (2017)

2,01

Label: Warner Bros.

1. Nobody Can Save Me (3:45)
  2. Good Goodbye (3:31)
    met Pusha T en Stormzy
  3. Talking to Myself (3:51)
  4. Battle Symphony (3:36)
  5. Invisible (3:34)

avatar van milesdavisjr
1,5
geplaatst: gisteren om 15:11 uur [permalink]
The_CrY schreef:
Tekstueel is dit het meest persoonlijke album voor Chester geweest, getuige de interviews rondom de release. Niet om nu die emotionele kaart te gaan spelen, maar ik prefereer een set teksten die juist vanuit de persoon komen boven een maatschappelijk relevant thema, of iets dergelijks. Wie zich niet kan identificeren met dit soort teksten zal deze misschien interpreteren als kinderachtig, maar andersom vraag ik me dan ook af of je überhaupt empathisch vermogen hebt als je zoiets moet roepen. (Dit staat los van of je het album wel of niet kan waarderen overigens.)

Veel Amerikaanse artiesten roepen bij elk nieuw album dat het hun meest persoonlijke, hun meest intensieve schijf is. Daarnaast was de omgeving waarin de nummers werden opgenomen zeer inspirerend. Dit soort argumenten horen ook vaak bij het verkooppraatje, er moet immers brood op de plank komen. Maar om wat empatisch vermogen ten toon te spreiden; Chester kan het inderdaad zo ervaren hebben, niks mis mee. Daarnaast heeft hij een hoop mee gemaakt in zijn leven, daar zal het een en ander zijn weerslag hebben gehad op One More Light. Dat dergelijke teksten deze indruk op mij achter laten staat niet los van het beoordelen van een album. Daarnaast ben ik van mening dat pijn en verdriet elementen zijn die vaak hele mooie dingen hebben opgeleverd op muzikaal gebied. Deze schijf maakt dan juist een vluchtige poppy achtige indruk met weinig (productionele) verdieping. De nummers zijn pure popnummers met af en toe een dance achtige beat eronder, maar mijn zieleroerselen beroeren? Nee dat toch echt niet. Deze argumenten maken dat dit album voor mij maar erg matig is. Laten we het maar ophouden dat One More Light tegengestelde reacties oproept. Als ik dan veel recensies in de verschillende media lees waarin men nog veel kritischer is over deze schijf dan ik ben sta ik niet alleen in mijn beoordeling. Maar wellicht hadden zij zich wel iets empathischer mogen opstellen...

avatar van Rudi1984
geplaatst: gisteren om 15:21 uur [permalink]
Hij kán het inderdaad zo ervaren hebben?

...

avatar van The_CrY
geplaatst: gisteren om 15:39 uur [permalink]
Bedankt voor je toelichting, milesdavisjr. Ik wil overigens niet zeggen dat iedereen die dit album afkraakt een gebrek aan empathisch vermogen tentoonstelt, even ter duidelijkheid. Uiteindelijk is alles persoonlijke beleving; mij raakt het wel. Laten we het daarop houden.

avatar van ArthurDZ

ArthurDZ (moderator)
geplaatst: gisteren om 19:02 uur [permalink]
Berichten verplaatst naar Linkin Park

geplaatst: gisteren om 22:03 uur [permalink]
Ik begrijp je standpunt milesdavisjr. Men zou gezien de treurnis waarin Chester blijkbaar verkeerde misschien eerder een soort Disintegration type album verwachten als resultaat en in plaats daarvan klinkt deze plaat in eerste instantie best opgeruimd en zoals al gezegd, behoorlijk poppy. Toch vind ik de melodieen zo catchy dat ik bepaalde nummers toch steeds weer opzet en vind ik dit album binnen zijn genre behoorlijk goed en een pak beter dan wat men tegenwoordig zoal aan popmuziek op de radio hoort. En kinderachtige teksten, tja, ben ik het niet mee eens: het zijn eerder goudeerlijke zieleroerselen zonder teveel pretenties. Ondanks dat ik ook best van moeilijkere muziek hou ben ik erg tevreden met dit album en zal ik hem zeker vaker draaien dan voorgaande Linkin Park platen. Misschien omdat ie júist zo fijn wegluistert. Tevens pleit ik voor Sharp Edges als nieuwe single. Wat een enorm pakkende melodie heeft dat nummer.