Marillion - Afraid of Sunlight (1995)

Label: EMI

1. Gazpacho (7:28)
  2. Cannibal Surf Babe (5:45)
  3. Beautiful (5:12)
  4. Afraid of Sunrise (5:01)
  5. Out of This World (7:54)
  6. Afraid of Sunlight (6:49)
  7. Beyond You (6:10)
  8. King (7:03)
  9. Icon * (6:00)
  10. Live Forever * (4:34)
  11. Second Chance (Aka Beautiful) * (5:14)
  12. Beyond You [Demo] *
  13. Cannibal Surf Babe [Studio Outtake] * (5:59)
  14. Out of This World [Studio Outtake] * (7:27)
  15. Bass Frenzy * (1:17)
  16. Mirages [Demo] * (6:02)
  17. Afraid of Sunlight [Accoustic Demo] * (6:51)
avatar van Aproxis
vigil schreef:

Ach een 4 gemiddeld met bijna 300 stemmen is nou ook weer niet bepaald tegenvallend te noemen toch?

Nee, op zich niet want qua cijfer staat het prima, maar wel veel minder stemmen dan brave en een stuk minder aandacht.

avatar van luigifort
vigil bracht mij als eerste Beautiful onder de aandacht. Prachtig nummer!

avatar van vigil
Goed bezig!

avatar van luigifort
De 4e song van het album als ik de stemmers hier moet geloven, dat belooft wat

avatar van Robje1968
luigifort schreef:
De 4e song van het album als ik de stemmers hier moet geloven, dat belooft wat

Voor mij is het vijfde nummer "Out of This World" de topper van het album.
Overigens betekent dat niet dat de overige nummers niet om aan te horen zijn.
Integendeel, het is een lekker album wat goed in elkaar zit.
Voor mij één van de betere albums van Marillion.

Absoluut hoogtepunt van en binnen het Marillion universum. De sound en de opbouw en...en... dusdanig uitgekristalliseerd dat alles perfect op de perfecte plaats valt. Huiveringwekkende plaat, waarvan ik de uitgebreide vinyl boxset in bezit heb en zeer zeer in mn nopjes mee. Het ene nummer nog fraaier dan het andere. Topper dus absoluut

avatar van ad6922
Mooi dat iedereen er zn eigen pareltjes in ontdekt. Voor mij is dat Afraid of Sunlight. Vanaf de allereerste keer dat ik het hoorde tijdens de fanclubdag in het oude Tivoli. Meteen kippenvel bij dit nummer. En laatst ze weer mogen zien in Vredenburg, waar het weer een heerlijk concert was. Maar ik miste helaas AoS op de setlist.