MIKA - Life in Cartoon Motion (2007)

Label: Island

1. Grace Kelly (3:09)
  2. Lollipop (3:05)
  3. My Interpretation (3:37)
  4. Love Today (3:57)
  5. Relax, Take It Easy (4:31)
  6. Any Other World (4:21)
  7. Billy Brown (3:16)
  8. Big Girl (You Are Beautiful) (4:10)
  9. Stuck in the Middle (4:10)
  10. Happy Ending / Over My Shoulder (10:21)
  11. Ring Ring * (2:48)
  12. Your Sympathy * (3:10)
Joy schreef:
uiteraard kun je alles kapotdraaien maar als je ik noem maar wat bohemian rhapsody naast een nummer van mika legt kun je toch we de conclusie trekken dat dat nummer vereeuwigd is en immer zijn kracht en uniekheid behoud

is bij mika uiteraard niet het geval

Niet akkoord. Net zoals 'Bohemian' destijds, zal het ook wel even duren alvorens mensen gaan inzien dat 'Grace Kelly' one for the ages is. Totaal anders ook.

hahahah

dat meen je ook nog

grapjurk

avatar van esteban
En dan komen zulke reacties ... lichtjes allergisch aan.

Joy
kan zijn,maar je kan met de grootste wil van de wereld niet geloven dat een nummer als grace kelly dezelfde onaantastbare status verkijgt als een bohemian rhapsody, al ben je nog zo overtuigd

dat heeft niets met smaak te maken, BR is van een totaal andere orde

een nummer als grace kelly is een 13 in een dozijn nummer in een ander jasje , meer niet

avatar van esteban
Dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Ik vermoed dat 'Grace Kelly' een toekomstige blijver is. Niet op het niveau van 'Bohemian' uiteraard, dat is vanzelfsprekend. Je noemt dan ook misschien wel dé song met de grootste status ooit, wat vrij oneerlijk is tegenover Mika's muziek, dat is iets helemaal anders. 'GK' is alles behalve 'n geval van dertien in een dozijn, dat is nu nét het meest positieve punt aan het nummer.

Joy
waarop baseer je dat ' toekomstige blijver' ?

en je hebt zelf BR als tegenvoorbeeld aangehaald, niet ik

nummers als BH, stairway to heaven, whole lotta rosie, hotel california,dat zijn commercieel gezien nummers voor de eeuwigheid, niet een grace kelly, simpelweg omdat het te standaard is, te eenzijdig, te eenvoudig en lang niet zo uniek

avatar van esteban
Um? Jij was degene die over BR bent begonnen hoor.

... was hetgene dat ik zei naar aanleiding van jouw vermelding. Waarmee ik enkel wou aantonen dat ook 'Bohemian' destijds niet meteen werd bekeken als een eeuwige blijver en het moment heeft moeten doorstaan wanneer men het over 'grijsgedraaid' had. Ik zou er niet aan denken beide nummers naast elkaar te zetten.

En op je laatste alinea heb ik al geantwoord in de vorige post. Je bent appelen met peren aan't vergelijken, 'Grace Kelly' hoort niet bij de grootsten allertijden die je opnoemt. En ik baseer me nergens op, het is een gevoel. Noem het een wilde voorspelling, zo gaat dat nu eenmaal met muziek. Volgens mij versta je onder het begrip 'blijver 'maar één klasse van muziek. Dat maakt verdere discussie overbodig.

avatar van andnino
Is het tegenwoordig een virus om alle moderne popmuziek te gaan vergelijken met die van een aantal decennia terug om vervolgens dán al te concluderen dat het de eeuwigheid niet zal doorstaan?
'Nummers voor de eeuwigheid' kan je pas aanwijzen na die eeuwigheid. Niet als de muziek amper een jaar oud is.

Joy
niks virus, en sorry mijn fout esteban

ik vind het iig een gewaagde uitspraak om nu al te zeggen dat grace kelly one for te ages is

we zullen het weten over een jaar of 10 en ik heb zo het id dat dat nummer dan bij geen hond bekend meer is, al was het maar omdat er zo veel muziek wordt uitgebracht dat de tands des tijds maar terauwernood overleeft, een gevolg van het feit dat mensne steeds sneller verveeld raken, steeds sneller behoefte hebben aan iets nieuws, steeds sneller denken en verwerken en dat ie je dna ook terug in bijv ene top 30

een nummer staat niet mer zoals een paar decennia geleden een paar maanden op 1, het duurt hooguit een paar weken en er komt een moment dat de nummer 1 van vandaag morgen weer verstoten is

avatar van esteban
Daar ga ik wél akkoord mee. De fabulastische prachtnummers (en dan denk ik persoonlijk aan pakweg 'Knights of Cidonia' van 'Muse') van deze tijd krijgen héél wat minder kansen door de luxe van een gigantisch overaanbod. Jammer.

En nu terug naar 'Life in Cartoon Motion', denk ik.

Joy
nou, ik ben er wel over uitgepraat

Misterfool
Arrie schreef:
Wat is er nou zo erg aan als mensen het een lage score geven als ze het niks vinden? Dat mag toch gewoon?

ik hoor wel dat mika een goede stem heeft en vrij goede composities kan maken. alleen pakt dit album me niet zo.

daarom dus 2 sterren inplaats van een 0.5 of 1 ster. maar idd als ik iets heel slecht vind geef ik het heus wel een lage score.

avatar van Marcoo
0,5
baggeralbum

avatar van andnino
Dat is makkelijk gezegd...

avatar van NewYorkCityLight
Ja, en ik ben het er helemaal mee eens.

avatar van sander.
0,5
Ik kan ook niet anders zeggen. Wat een bagger is dit. Hij krijgt geen 0,5 vanwege het toch vrolijke 'Grace Kelly', maar ook dat nummer komt mijn neus uit. Niet getreurd, Mika fans, van Pitchfork krijgt hij hoger.

avatar van andnino
Ik vertrouw natuurlijk wel op de MuMe gebruikers, en ga er van uit dat het lage gemiddelde niet de oorzaak is van allerlei mensen die Mika willen bashen, maar ik vraag me toch af.
Hebben de mensen die zo'n lage score (0,5?) dit album wel eens écht een goede luisterbeurt gegund?
Écht eens gewoon alle normen die ze normaal stellen aan nieuwe artiesten loslaten en er met een ander oor naar luisteren. Kom je er misschien ook nog wel achter dat de nummers erg netjes in elkaar steken, en dat het geheel precies goed opgebouwd is... Niet iedereen zal het een 4,5 geven, maar zó slecht is dit toch niet?

0,5 vind ik vaak al sowieso een bash-score, ik heb geen enkel regulier album 0,5 gegeven. Als ik vantevoren zeker weet dat het mijn stijl niet is (deathblacktrashmetal ofzo) luister ik het niet, en anders is er altijd wel iets dat me wel bevalt.

avatar van NewYorkCityLight
Ik moet ook zeggen dat dit het eerste album dat ik 0.5* geef. Robbie Williams kreeg 1* en dit is gewoon nog slechter.
Nadat ik de nieuwe single Love Today te horen kreeg wilde ik kijken of hier wel IETS van enige waarde op stond.
Voor mij is het gewoon allemaal te happy en ik houd gewoon niet van z'n stemgeluid. Happy Ending vond ik in het begin trouwens wel enigszins te pruimen, maar daar werden we natuurlijk ook weer mee doodgegooid op de radio.

0,5, 1

zoveel maakt dat nie uit

wat mij betreft is alles zo onder de 2 amper de moeite waard

deze dus ook

madonnagirl3
Hehe, heb hem eindelijk als orginieel!
Vind het een best fijne cd, met fijne vrolijke geluidjes en sounds. Niet top werk, maar wel fijn om naar te luisteren.

Empyrium
esteban schreef:

Het nummer is nu al weer vergeten, en terecht. Wat een hoog lulligheidsgehalte deze plaat.

avatar van jurado
1,5
Dit is voor mij toch wel de meest irritante muzikant van de afgelopen 2 jaar ..vooral bij lollipop breekt mij het jeukerige irritatie zweet uit. Echt verschrikkelijk.

avatar van YoG
YoG
Ik kan wel genieten van z'n muziek.. maar kan me ook goed voorstellen dat nummers als Lollipop slecht vallen (vind vooral de combi van seksistische teksten (draai 'm maar 's achterstevoren) en kinderstemmetjes een beetje .. behh.. freaky)

Aantal erg leuke nummers maar als album geen goed geheel. Ik draai liever z'n singles.
De nieuwe (niet op single uitgebrachte) nummers blijven niet zo hangen hier..

Empyrium schreef:

Hmm ja, ik denk, eerlijk gezegd, dat dit station ook alweer gepasseerd is. Een jaar geleden vond ik het nog wel geinig, maar nu vind ik het vooral alweer passé. De cd is compleet uitgemolken en daarmee is iedereen (ook de radio) nu Mika-moe. Te mager om een blijvertje te zijn, denk ik.

Ik hoorde Lollipop anders eergisteren ofzo nog op de radio...
Maar wacht anders maar tot het nieuwe album uitkomt.

Zelf vind ik Relax, Take it Easy nog steeds wel een lekker nummer. Lollipop is ook wel leuke popmuziek. Vind het helemaal niet zo erg om dat op de radio te horen (maar ook niet leuk genoeg om het album eens te proberen).

kaztor schreef:

Ikke niet! ik onthoud 'm lekker doe ik meestal met commerciële muziek die eigenlijk wel goed is... even wachten tot de hype overgewaaid is

avatar van kaztor
Ik vind Big Girls eigenlijk de leukste.

avatar van LucM
Dat album is tot vervelens toe uitgemolken en die nummers zijn grijsgedraaid op de radio, maar tenslotte is dit goed doordachte popmuziek.

avatar van kaztor
Als er een album compleet wordt uitgemolken heb ik er al totaal geen interesse meer in. De angel is er dan uit.