Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)

Rock / Pop
Label: Virgin

1. Gentlemen Take Polaroids (7:07)
  2. Swing (6:25)
  3. Burning Bridges (5:20)
  4. My New Career (3:52)
  5. Methods of Dance (6:53)
  6. Ain't That Peculiar (4:40)
  7. Nightporter (6:57)
  8. Taking Islands in Africa (5:12)
  9. The Experience of Swimming * (4:05)
  10. The Width of a Room * (3:15)
  11. Taking Islands in Africa [Steve Nye Remix] * (4:57)
avatar van musician
Als ik me even beperk tot onze site, zie ik alleen Oil on canvas staan als live album van Japan. Zou David Sylvian nog nooit een live album hebben uitgegeven?

Want die zou ik live nog wel eens willen zien.
Ik heb wel dit nog gevonden op youtube:

Net iets langer dan een uur.

Gentlemen take polaroids volledig live, zou voor het nageslacht ook wel een aardig idee zijn. Op Oil on Canvas staan 4 tracks live van GTP.

avatar van Monsieur'
Bedankt allen, leuk om te horen hoe gepassioneerd jullie dit allemaal weten te vertellen! Wellicht voor het off-topic gehalte een topic openen elders! Ik zou het leuk vinden, ik heb namelijk geen flauw idee wat al deze bands vroeger echt voor impact hadden - dat het goed was staat buiten kijf.

Monsieur' schreef:

Suggestie:
Japan - MusicMeter.nl

avatar van Monsieur'

Merci! Wat heeft Methods of Dance overigens een heerlijk stukje instrumentatie. Ik heb het idee dat Quiet Life echt meer een songplaat is, en dit een gemoedstoestand, lang uitgesponnen. Quiet Life zet ik vaak op voor 'de lekker' waar ik deze opzet om echt te luisteren. Op Youtube commente iemand: 'Duran Duran could only dream of being a tenth this good.'

Monsieur' schreef:

Je hoort bij de laatste 3 Japan platen de evolutie bij Sylvian en de beweging naar wat later zijn solo werk zou worden. Na GtP werd de gitarist over boord gezet, op Tin Drum kwamen er de oosterse invloeden bij en wat ik soundscapes noem. Tin Drum is hier en daar een beetje klinisch wat mij betreft en dat geluid heeft hij op Brilliant Trees geperfectioneerd.

vind hem eigenlijk als soloartiest nog beter. Zeker de eerste 4, 5 albums. Ook die 3 albums met Robert Fripp zijn super!

Neal Peart schreef:
....Ook die 3 albums met Robert Fripp zijn super!

3 albums? Tel je dan Gone to Earth mee of dat remix album?

avatar van Premonition
musician schreef:

Deze geweldige live opnamen zijn van vlak na het uitbrengen van GTP in eind 1980. Perfect live gespeeld, maar vrij statische live act....
Het laat wel zien en horen, hoe perfect ze op elkaar zijn ingespeeld en dat ze technisch geen doorsnee new wave band waren. Speciale vermelding voor Rob Dean, jammer dat hij een paar maanden later het veld moest ruimen....

avatar van Premonition
Verkeerde link gekopieerd. De goede staat nu wel in mijn bericht (Mjuman )

avatar van musician
Hier nog een concert langer dan 2 uur van David Sylvian. Van 30 mei 1988 (alleen opnames):
David Sylvian: 5/30/1988

Zagato schreef:

3 albums? Tel je dan Gone to Earth mee of dat remix album?

nee het live album...

Neal Peart schreef:

nee het live album...

Dus:
-The First Day
-Damage
en?

The First Day
Darshan ( the Road to Graceland)
Damage (live)