U2 - All That You Can't Leave Behind (2000)

Ierland
Rock / Pop
Label: Island

1. Beautiful Day (4:08)
  2. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of (4:32)
  3. Elevation (3:47)
  4. Walk On (4:56)
  5. Kite (4:26)
  6. In a Little While (3:39)
  7. Wild Honey (3:46)
  8. Peace on Earth (4:48)
  9. When I Look at the World (4:17)
  10. New York (5:30)
  11. Grace (5:30)
  12. The Ground Beneath Her Feet * (3:44)
  13. Summer Rain * (4:06)
  14. Always * (3:46)
  15. Big Girls Are Best * (3:37)
avatar van Casartelli
hanzie28 schreef:
Casartelli, je analyse sucks. Passie heeft plaatsgemaakt voor give- it-a-name- beschouwing. Mag het na ruim 20 jaar?

Sterke opener, dat moet ik je nageven.

avatar van Groenteboer
@ rudiger, hanzie28, DonDijk

sorry jongens, dus toch wel echt een kwestie van smaak. Al ben ik niet de enige die dit vind. Maar vinden jullie u2 werkelijk vele malen beter dan coldplay?? Smaak is iets raars...

avatar van devel-hunt
Waanzinnig goede plaat, al is het alleen al door de positieve krachtige toonzetting. Beautiful day is altijd een goed nummer om de dag mee te beginnen, het geeft zoveel energie. Stuck in a moment is weer zo'n hoogtepunt met zo'n herkenbaar thema. Walk on en New york zijn ook hoogtepunten terwijl de meeste van de andere nummers het sfeertje er lekker inhouden. Samen met Achtung baby en the joshua three gemakkelijk hun beste werk.

avatar van bertus99
Walk on, Wild honey,In a little while,beautiful day, New York..Wild honey..allemaal erg goeie nummers en de stem van Bono klinkt bijna als een zwarte soulzanger, met name bij in a little while.
Stuck in a moment, Peace on earth en Grace helaas niet zo best. Toch een acceptabel U2 album. Beter dan het meeste uit de jaren 90 toen ze zo nodig op de modieuze technotoer moesten

avatar van kaztor
Stuck In A Moment vind ik met enorme afstand het allerslechste wat ze ooit op plaat hebben gezet.
Wat een klootloze Sky Radio-plaat is dat!
Zouden ze zelf ook met plezier naar dat soort muziek luisteren?

avatar van bertus99
Hee, Kastor, er staat meer op dit album dan Stuck in the moment he.....

avatar van kaztor
Weet ik, weet ik.... Het is alleen heel lang geleden dat ik het gehoord heb.
De andere singles vind ik leuk tot zeer sterk (Beautiful Day, Peace On Earth) en In A Little While is goed. De rest kan ik niet meer voor me halen.

avatar van klaezman
Ik denk wel een van mijn meest geluisterde albums ooit. Bono's gebroken stem maakt 'In a little while' mijn albumfavoriet. Misschien wel het beste U2-album en daarbij vrees ik niet de toorn van oude-nummers-van-U2-adepten.

avatar van bertus99
Ja, dat vind ik ook een prachtig nummer. Ik vind het een beetje Otis Redding. Deden de jongens van U2 dit maar meer......zucht

EVANSHEWSON
Klaezman, één van de mest BEluisterde albums zul je bedoelen.

Ik heb het niet persoonlijk tegen jou, maar het lijkt erop of die verschrikkelijke taalfout wordt zomaar aanvaard tegenwoordig.
Het is een album of plaat BEluisteren, men luistert ernaar, maar het is dus een beluisterde plaat, en geen geluisterde, want taalkundig raakt dat kant noch wal, ach, iemand zal mijn opmerking hier wel naar het TAALTOPIC verplaatsen, dan is dat maar zo, ik vind dat we toch een beetje ons best moeten blijven doen om onze taal te verzorgen.

Waar ik me nog méér aan stoor is dat woordje "tig" om aan te tonen dat iets vaak voorkomt. Dat woord bestaat volgens mij niet eens, ik vind dat we de taalverloedering moeten tegen gaan.

Om nu op dit album terug te keren, het is ook één van mijn meest beluisterde platen, ik vind U2 een ontzettend avontuurlijke band, die het experiment niet schuwt, al houden ze zich hier duidelijk in, ze hebben dan ook veel kritiek moeten slikken voor hun albums Zooropa en Pop, niet geheel terecht, trouwens.

Hier keren ze een beetje veilig terug naar hun bekende stadion-sound, wat je daar ook onder verstaat.

Feit is dat dit album boordevol sterke songs staat.
En dat ik het één van hun beste platen blijf vinden.

****1/2

kaztor schreef:
Wat een klootloze Sky Radio-plaat is dat!
Zouden ze zelf ook met plezier naar dat soort muziek luisteren?

Kaztor, ik heb het al vaker gedacht, jij begrijpt niet echt veel van U2, dat blijkt nog maar eens.

Om U2 zomaar met Sky Radio (dat ik gelukkig nog nooit gehoord heb vanuit België, maar wij hebben fucking Radio Donna, misschien vergelijkbaar qua strontgehalte ?) te vergelijken, tjongejongejonge, ik kan daar niet bij, echt niet...

bertus99 schreef:

Ik zou Pop toch nog maar eens herbeluisteren, dat album is danig onderschat; Nummers met zware techno invloeden zoals Mofo en Do You Feel Loved, hebben wèl een sterke melodie en opbouw, het is de verpakking van die nummers die misschien te veel de aandacht afleidt van de sterke inhoud, van de sterkte van het nummer ook.

De eeuwige U2 advocaat,

EvansHewson (The Edge en Bono dus eigenlijk voor wie het niet mocht weten).

P.S. Je hebt uiteraard groot gelijk om op deze plaat hier Bono als een soort Soulzanger te bestempelen, hij zingt ongelooflijk goed en nummers als Kite, Wild Honey en zeker In A Little While zijn zalige liedjes, jawel!

avatar van Casartelli
EVANSHEWSON schreef:

Ik ken Radio Donna dan weer niet, dus de fijne genuanceerde verschillen tussen dit Belgische station en 'onze' Sky Radio ken ik niet, maar Stuck In A Moment was indertijd een zeer reguliere gast in de playlist van het genoemde station.

Dat geldt overigens ook voor One, wat ik in tegenstelling tot Stuck... nog steeds een fraai nummer vind, maar natuurlijk wel een van hun 'veiligste'.

1,5
leuke nietszeggende maar nuttige cd zoals u2 er vele maakt.
Van die vrienden met wie ik niet over muziek praat en dan zo'n cd van u2 als deze op de achtergrond aan heb omdat stilte ook maar stil is.

mike77 schreef:
leuke nietszeggende maar nuttige cd zoals u2 er vele maakt.
Lekker opzetten als er mensen komen eten die hun cd's bij bol.com kopen en niet weten wie John Frusciante of Ryan Adams is. .

Maar wel Dire Straits en Coldplay erg goed kennen................

1,5
De eerste albums ja! vind de oudere U2 albums (tot achtung baby zeg maar) ook erg goed. Maar hebben hun beste tijd gehad en maken naar mijn mening nog maar weinig inspirerende muziek. Ik ben ook niet kapot van de laatste Rolling stones, Oasis en Pearl Jam cd's

avatar van rudiger
Dat is persoonlijke smaak Mike77 , maar geen enkele u2 plaat verdiend 1,5 ster .

avatar van Castle
Groenteboer schreef:
Maar vinden jullie u2 werkelijk vele malen beter dan coldplay??

Dit is U2 onwaardig. Coldplay heeft niet zoveel steengoede/ tijdloze nummers per album.

avatar van beaster1256
goed album van onze ierse vrienden , maar zeker niet hun beste ( achtung baby is veel sterker , zo ook joshua tree , maar veel beter dan de middelgroepen hun meesterwerken ,

avatar van Ampivinni
one, stuck in a moment (etc.), elevation en walk on, (eerste vier nummers) zijn ook de beste van de cd.

maar ik vond wel dat ze die iets meer verspreid hadden moeten zetten....

avatar van Castle
Het album piekt vroeg, maar dat is ook op Joshua Tree.
Niet dat het daarna slecht is, maar het nivo daalt inderdaad iets.

LocoHermano
Ken alleen de eerste vier nummers en die behoren naar mijn smaak tot het slechtste materiaal van deze padvinders.

avatar van ricardo
Het zijn inmiddels al overjarige padvinders volgens mij,want ze beginnen nu aardig op leeftijd te komen nu.

LocoHermano schreef:

Er staan ook enkele van hun beste op: Stuck in a moment en Walk on bijvoorbeeld. Doorluisteren hermano!

avatar van Maartenn
ricardo schreef:

Het is gelukkig nog niet zo'n zielige bedoeling als de Stones

LocoHermano
bertus99 schreef:

eh die staan toch bij de eerste vier, of ben ik nou zo kippig?

die twee die je noemt vind ik simpelweg afschuwelijk. heb (maar dat had je waarschijnlijk al gedacht) sowieso geen hoge pet op van deze heren.

avatar van LucM
Met dit album keerde U2 terug naar het geluid van hun beginperiode met een afwisseling van stevige (stadion)rockers en ballades. Vernieuwend is deze U2 niet, maar ze brengen wel prachtige songs waaraan vele jonge bands een puntje aan kunnen zuigen en Bono zingt nog steeds met veel passie.
"Beautiful Day" is een aanstekelijk nummer, "Walk On", "Wild Honey" en "Grace" vind ik ook prima songs. "Stuck in a Moment You Can't Get Out Of" vind ik dan weer minder.

avatar van James Douglas
Hier haak ik af. Sterker nog, ik hoor liever een paar tracks van 'Pop' dan van dit album. U2 komt weer sober voor de dag en 'vernieuwd'(?) zich door in te haken op hun sound ten tijde van 'The Joshua Tree'. Helaas mis ik een ruw randje en houd ik het daarom nog geen 5 songs vol hierna te luisteren.

avatar van bikkel
De experimentdrift van U2 is behoorlijk getempert op dit album.
Het is soberder en de eenvoud in de liedjes heeft een prominentere rol gekregen.
Op 1 of andere manier verwacht je iets meer van een Band die de gehele jaren 90 zich onwikkelde op vele fronten.
Misschien op ''Pop'' zich enigzins verslikte,maar respect voor de vernieuwingsdrang.
Ondanks het ontbreken van vernieuwingen,is deze plaat degelijk en staan er zeker een aantal prima tracks op.Beautiful Day,Walk On,Elevation en Grace bijvoorbeeld.
Het kabbelt verder een beetje door, en beetje bij beetje komt toch het besef dat U2 na al die drukke succesvolle jaren een tikkeltje vermoeid over komt.

avatar van Running On Empty
Geen slecht album. Gaat enigszins terug naar het oude U2 geluid wat mij betreft. Liever deze koers dan Pop of Zooropa.