Editors - Violence (2018)

Label: [PIAS]

1. Cold (3:38)
  2. Hallelujah (So Low) (3:55)
  3. Violence (6:06)
  4. Darkness at the Door (4:26)
  5. Nothingness (5:05)
  6. Magazine (3:55)
  7. No Sound but the Wind [New Version] (4:27)
  8. Counting Spooks (5:43)
  9. Belong (6:02)
  10. The Pulse * (6:32)
  11. When We Were Angels * (5:18)
  12. The Pulse [Oxford Version] * (5:59)
Wat een gave 2 singles nu al. Als ze dit niveau de hele plaat vasthouden...

avatar van stoepkrijt
Hallelujah moet even op gang komen, maar die instrumentale uitbarsting is verrukkelijk. Die was al te horen in de albumteaser, maar na de eerste rustige minuut van Hallelujah had ik 'm eigenlijk niet meer verwacht. Leuke verrassing! Zo hoor ik Editors graag.

avatar van Boris1
Hallelujah!! Dit gaat mijn buurvrouw (niet) leuk vinden!!

avatar van Castle
Lekkere 2de single! Knalt lekker. Gek genoeg heb nu Like Cackatoos van the Cure in mijn hoofd

avatar van blur8
in 3:30 zoveel power en emotie. (wow.wow wow).
Eerst vond ik het veel te kort. en nu bewondering dat zoveel mogelijk is in zo weinig tijd. (wow wow wow).

Als Halleluja ,maar een beetje een voorloper van dit album is ,gaat het een hele mooie 9 maart worden.

Dikkop
Hallelujah (So Low) is het eerste nummer van de band sinds 2009 dat ik goed vind.
Nooit gedacht dat ik dit nog zou meemaken.

Dikkop schreef:
Nooit gedacht dat ik dit nog zou meemaken.

Alleen al van het vorige album In Dream uit 2015 vond ik No Harm, Ocean of Night & Marching Orders beter. Ik vind Hallelujah (So Low) trouwens wel een goed nummer, Magazine voorlopig best goed.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Beide nummers klinken goed, echter Hallelujah springt eruit.

avatar van steve harris
Hallelujah is meer in het"in this light"..... straatje

avatar van Edgar18
Afgelopen week dit album al een paar keer kunnen luisteren maar ik loop niet over van enthousiasme. Een beetje meer van hetzelfde, en dat is juist waarom ik na In This Light wel genoeg had van de band.

avatar van DeluxeEdition
Gelekt?

avatar van kingfisher

dat vroeg ik me ook af, maar ik denk dat ze de schmink vooral op de benen hebben gesmeerd

avatar van Appels123
Hij is inderdaad gelekt. Editors is natuurlijk geen hoogvliegende band. Vaak een band die het erg op safe speelt en leunt op het stemgeluid van Tom Smith. Waar dat op de eerste albums nog te behappen was begint het nu wel te irriteren. Muzikaal is het, mijn inziens, nooit echt een interessante act geweest dus dan blijft er vrij weinig over. Hallelujah is een prima leadsingle maar de rest van het album kan mij niet bekoren, met als dieptepunt Counting Spooks.

avatar van blur8
Dan kan ik op voorhand je al vertellen dat er Editors fans zijn die je mening totaal niet delen. We verschillen blijkbaar 180 graden in smaak. Geeft niet hoor, fijn juist. Maar om voor releasedatum een album af te kraken, op basis van ouder werk, gaat mijn inziens ook te ver.

avatar van Edgar18
Recensie exemplaat van een journalist.

avatar van Melodic Fool
Binnenkort deze nieuwe plaat even opzetten. Ik heb niet al te hoge verwachtingen.

...Nu ik die hoes zie!

Het is een soort van biseksuele, uit de hand gelopen versie van dit
Assholes of Violence was misschien een (nog) passendere titel, maar fair enough ik moet de teksten nog aanschouwen hè, speculaties, speculaties

Beetje Muse, beetje Franz Ferdinand, oh ja beetje Editors (maar die waren toch al nooit vies van leentjebuur).
Erg? Nee hoor, want Editors levert vaak prima werk af.

Violence is dan toch weer wat minder dan de voorgangers. Nergens echt pakkende nummers en qua sfeer vind ik het soms wat lomp overkomen.

Blijft over een aangenaam plaatje. Niet meer of minder.

avatar van JVT
JVT
coldwarkids schreef:
No Sound But The Wind is wel een draak van een nummer zeg en Belong ook!

Een helemaal andere versie dan dan diegene van op rock werchter?

JVT schreef:

Een helemaal andere versie dan dan diegene van op rock werchter?

Die ken ik niet zo erg goed. Maar die zang vind ik te gemaakt. Wel andere versie denk.

avatar van predator
coldwarkids schreef:

Prachtig nummer

predator schreef:

Prachtig nummer

Geniet ervan

avatar van JVT
JVT
Ik vind deze versie van No Sound But The wind anders ook wel goed! niks mis mee. Ook de rest van de plaat bevalt me goed.

Angstaanjagend dicht bij stadionpop a la Coldplay... helaas. Vorige plaat deed in ieder geval nog pogingen om serieus genomen te worden.

avatar van hidalgo
Appels123 schreef:

nee de jeugd van tegenwoordig is een hoogvliegband ik versta er totaal niks van wat die gasten zingen
eric geeft 3.5 ster Editors is een superband
niet iedereen houd van rock appel

ik geef wat ik vind op mijn gevoel en wat ik waarneem

avatar van blur8
Nothingness, Counting Spooks & Belong zijn geweldige songs.
Zo klinken mijn Editors. Schurend, geen allemansvriend.

avatar van starsailor
Ik zal hier geen vrienden mee maken, maar ik ben er na 1 luisterbeurt alweer klaar mee.
Glad gepolijste meuk zonder scherpe randjes. All Sparks will burn out in the end....

sundeetrucker
[quote]starsailor schreef:

Ja, ben het na 1 luisterbeurt al met je eens. ..... Ga desondanks wel naar concert Editors op 27 maart aanstaande. ......

avatar van Aladdin
Nou, boven geeft @Appels123 ook al wat commentaar (geen hoogvliegende band). Deel ik wel een beetje, maar zit meer op jouw lijn geloof ik. Vind hun singles altijd lichtpunten op de radio (àls ie aanstaat),was graag naar hun concert gegaan, maar hun laatste platen....ik weet het niet. Sluit me denk ik aan bij aERodynamIC gewoon wel een aangenaam plaatje, verder niks bijzonders.