Exit North - Book of Romance and Dust (2018)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Bested Bones (5:20)
  2. Short of One Dimension (5:53)
  3. Sever Me (4:24)
  4. Passenger's Wake (3:58)
  5. North (4:57)
  6. Lessons in Doubt (4:05)
  7. Spider (4:43)
  8. Losing (9:11)
  9. Another Chance (4:00)
avatar van Chameleon Day
Dat duet is S+++-klasse...

Voor de liefhebbers:

Zojuist een bericht terug gehad van de band. Bij een bestelling van 10 stuks of meer kan 20% korting worden verleend op de prijs van het vinyl. Op het gebied van verzendkosten kan nog worden bekeken wat het meest gunstig is. Iedereen die belangstelling zou hebben mag mij een berichtje sturen via het persoonlijk account. Geef ook maar even aan of je het vinyl gesigneerd zou willen hebben. Iets wat ik zelf wel erg leuk zou vinden . Ik bestel uiteraard nog niets....eerst polsen of er interesse is.
De vraag of ze optredens in gedachten hebben werd niet beantwoord.

Alicia schreef:
Zou gaan slapen, maar Feiner houdt de boel nog even lekker wakker! Bij Bol is de CD echt nog te koop voor 16,99! Je moet dus nog even verder kijken bij 'andere verkopers'.

Berichtje en prijzen zijn alweer achterhaald. Ze hebben vast dit enthousiaste draadje gelezen!

Edit: ik bedoelde bij Bol dus!

Bij jpc gewoon nog 15,99 (+ 2,99 verzendkosten)

Als de lp-release verschijnt is dat ook een goed adres om vinyl te bestellen: goede kwaliteit persingen, redelijke prijzen, én vaak geen verzendkosten .

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Berichten verplaatst naar Het grote webwinkeltopic

avatar van dix
dix
Meestal niet, nu wel: In de fysieke winkel (Plaatboef, Roffa) was Book Of Romance & Dust heus het goedkoopst. Bovendien zit je toch wel in jezelf te lullen als je bij zo'n webwinkel een praatje bij de kassa pleegt

avatar van Mausie
Deze plaat wil maar niet binnenkomen bij mij, net als The Opiates Revised. Beiden heb ik nu op 3* staan. Het is nergens slecht, maar ik veer ook nauwelijks op. Het is allemaal ontzettend smaakvol gedaan en er wordt een prachtige sfeer neergezet. Maar uiteindelijk mis ik iets om mij aan vast te klampen, iets wat mij pakt. Wellicht is het een plaat voor het juiste moment, en heb ik die nog niet gevonden.

avatar van Leeds
Mausie schreef:

In vergelijking met The Opiates, vind ik Revised met de extra nummers gewoon minder. En ik heb het gevoel dat Feiner met deze nog wat meer achteruit gaat. Ze komt ook maar niet binnen bij me.

avatar van Alicia
Gewoon vergeten en een vrolijker plaatje opzetten!

Vind The Opiates dus wel een andere sfeer hebben. Andere muzikanten, etc. Als je de stem van Feiner niet trekt, begrijp ik dat best. Je moet wel heel veel van mineur houden. Bovendien moeten de melodieën, stijl enzovoort je aanspreken. Ik draai dit album, maar ook The Opiates zeker niet elke dag. Maar als ik het weer hoor... brrrrrr, wat mooi!

avatar van Mausie
Een aantal losse nummers is mij toch erg goed bevallen gisteravond in de late avonduurtjes. Bested Bones, Short of One Dimension, Passenger's Wake en Lessons in Doubt. Dus ik verhoog naar 3,5*! Duidelijk een album voor 's avonds laat, in alle rust.

avatar van perrospicados
Beschouw dit album voor het gemak maar even uit de 'Sylvian school'. (vind het een fraai werk en zijn stem zou hier ook zeker niet misstaan)

avatar van Jake Bugg
Via mume ontdekt, hun nummers op bandcamp een luisterbeurt gegeven en vinyl besteld.
Dit spreekt me volledig aan!

avatar van blur8
Exit North blijkt de perfecte escape van al die Xmas meuk.
Wat een ontdekking zo aan het eind van het jaar.
De combinatie van Strings (Cello contraBass) en piano is geweldig. Als er ook een stevige gitaaruithaal bijkomt ben ik al over, zoals in Passenger's Wake.
En dat ik van verhalende donkere zangstemmen houdt is bekend. Schot in de roos dus.

Kennis maken: Exit North: Book of Romance and Dust (trailer)

Jake Bugg schreef:
Dit spreekt me volledig aan!

Scoren dan maar

Broem schreef:

Scoren dan maar

Nog niet ontvangen, zou wel al verzonden zijn.
Ik wacht vol ongeduld!

avatar van Alicia
Tip: Als je een album - ongeacht in welk formaat dan ook - op BC bestelt, kun je de muziek in de hoogste kwaliteit alvast downloaden.

Gisteren nog eens gedraaid; overdag en da's fout één; fout twee: te veel de link leggen met Sylvian.

Dit zal het echt niet helemaal worden voor mij; voor dit album geldt: overdaad schaadt, echte hollisti weten: hoe kaler de songs hoe beter en hier wordt te vaak de violenlade opengetrokken en de zang te dramatisch aangezet, kortom te veel gebruik van het Grote Gebaar en de neonverlichte weg naar de dramatische symboliek en ook muzikaal zit het voor mij te vol "bombasme" - het woord dat ik elders vond als hier typering zoals in en dat was me te veel bombasme
Belangrijkste vaststelling: savons draaien helpt.

avatar van Alicia
Maar ook zeker niet elke avond!

Alicia schreef:
Ik wist dat maar wou wachten en het wachten was de moeite waard. Ben net bezig aan een eerste draaibeurt!

avatar van Poles Apart
En de 'opvolger' van deze plaat, qua sound, sfeer etc. lijkt in Rustin Man - Drift Code (2019) voor komend jaar al klaar te staan.

avatar van Alicia
Dat begrijp ik wel, wachten op hét vinyl is uiteindelijk veel spannender! Maar Alicia is altijd wat minder geduldig!

Poles Apart schreef:

I wouldn't bet my euro's on it

'O'rang vertoonde bijv een heel ander geluid en ook het album met Beth Gibbons kan je hier niet zo 1-2-3 naast leggen. Maar goed de één haalt ook ergens andere dingen uit/vandaan dan de ander: mijn overbuurman haalde laatst magnetron-maaltijden uit de Lidl en mijn laatste aankoop daar was 4 kreeften (voor het kerstdiner)

Jake Bugg schreef:

Besteld bij Bandcamp? Best een prijzige release (incl verzendkosten) Of heb je een andere ‘bron’? Vind het echt wel een hebbedingetje om dit op vinyl te hebben

avatar van Manfield
Plaat van het jaar

Manfield schreef:
Plaat van het jaar

Absoluut

avatar van 4addcd
Ook mijn persoonlijke favoriet van 2018. En, zeker niet altijd vanzelfsprekend, op dit album staat ook het mooiste nummer van het jaar; Short of one Dimension. Op eenzame hoogte....

avatar van 4addcd
Is de jaarlijst eigenlijk al ergens te zien?

4addcd schreef:
Is de jaarlijst eigenlijk al ergens te zien?

Frontpage?

avatar van 4addcd
Bij mij staat ie bij de favorieten en opent altijd meteen op de rotatielijst . Eens ff goed kijken...

4addcd schreef:

Gewoon linksboven op MusicMeter-logo klikken en dan kom je op de HOOM-peedzj