Exit North - Book of Romance and Dust (2018)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Bested Bones (5:20)
  2. Short of One Dimension (5:53)
  3. Sever Me (4:24)
  4. Passenger's Wake (3:58)
  5. North (4:57)
  6. Lessons in Doubt (4:05)
  7. Spider (4:43)
  8. Losing (9:11)
  9. Another Chance (4:00)
avatar van 4addcd
Dank! Had m gevonden. Moest wel veel te ver naar beneden scrollen om E.N. tegen te komen .

avatar van Broem
Vreemd hè. Terwijl het album op nr 1 staat als je kijkt naar de hoogste gemiddelde score voor 2018. Begrijp dat niet goed. Betekent volgens mij dat mume leden die het album hoog hebben gescoord niet aan de poll voor 2018 hebben meegedaan. Toch?

Ik wel...

avatar van Chameleon Day
22 gemeenschapsleden hebben voor de jaarlijst op het album gestemd. 43 op het album alhier...er had idd meer in gezeten.

avatar van Broem
Onbetwiste nummero uno van 2018 Wat een album...gaat richting mijn top 10 allertijden. Met het werk van Talk Talk en Mark Hollis wordt het wel ‘droeftoeteren’ in mijn top 10. En dat voor een proggy

avatar van Jake Bugg
Ik heb m te laat binnengekregen waardoor de tijd me ontbrak om dit goed te beluisteren, anders had hij op nr1 gestaan in mijn top 10 van 2018 maar uiteindelijk is dat maar een lijstje.
Dit album is zo een album waardoor ik de drang heb om op zoek te gaan naar iets wat er op lijkt.
Op deze grauwe zondagochtend lijkt het wel alsof deze plaat me voorziet van het nodige zonlicht.
Intens mooi!

Jake Bugg schreef:

Wellicht de ‘usual suspects’ maar duik in het (vroegere) werk van David Sylvian, luister naar de soloalbums van Steve Jansen, Mark Hollis solo en uiteraard Thoma Feiner. Daarmee kom je zeker in de richting mocht je de drang niet kunnen weerstaan.

Broem schreef:

Steve Jansen en Hollis heb ik ondertussen al klaarstaan op Spotify.
Feiner (Anywhen) kan ik daar dan weer niet vinden. Zelfs de cd is quasi onvindbaar/onbetaalbaar

avatar van Manfield
Jake Bugg schreef:

Gelukkig staat de volledige CD, in prima kwaliteit, op YouTube: Thomas Feiner & Anywhen - The Opiates

avatar van Alicia
Vanochtend in alle vroegte het album nog eens de revue laten passeren. In alle rust! Dit zijn voor mij dé momenten! Prachtig!

avatar van Jake Bugg
Even tussendoor, ik hou van deze plaat!
Zelden weet een plaat zo een verpletterende indruk op mij te maken.

Jake Bugg schreef:
Even tussendoor, ik hou van deze plaat!
Zelden weet een plaat zo een verpletterende indruk op mij te maken.

Ken je Thomas Feiner & Anywhen - The Opiates Revised (2008) - MusicMeter.nl al? Zo niet, zoek maar eens op YouTube (daar staat die integraal).

En snuffel ook eens aan: Steve Jansen - Tender Extinction (2016) - MusicMeter.nl

avatar van Manfield
Het mooiste nummer op dat album van Steve Jansen, "Captured", bevat ook zang van Thomas Feiner.

avatar van Alicia
En dan kun je op Bandcamp nog de mooiste liedjes downloaden zoals o.a. de prachtige originele versie van Bested Bones, de schitterende singles Many Names en Troth. Het album Slope (Steve Jansen) mag je dan ook niet overslaan. Daar staat o.a. het meesterlijke Sow The Salt met Thomas Feiner op.

avatar van perrospicados
Mijn score is 4,5*...... en toch.......als ik dit album draai denk ik met enige regelmaat......wat als David dit nummer gezongen zou hebben.......

avatar van Chameleon Day
Vertel. David toch een betere zanger? En waarom?

Ik denk het aparte eigen geluid, zijn stem haal je overal uit.
Soms is een betere zanger niet eens mooier.

Laat ik mijn 5 centen in het gedachtenbusje doen:

Ik ben nu Anneli Drecker - Revelation for Personal Use (2017) aan het draaien en ook op dat album slaat de fiddle fever regelmatig toe: vrij volle orkestratie die ik daar wel trek omdat ie imo een aardig contrast oplevert met de lichte, ingetogen stem van Drecker.

Ook Sylvian heeft een wat lichtere, meer ingetogen stem dan Feiner (ronder, voller, regelmatig tegen melodrama aanleunend); Sylvian sprankelt en klatert, Feiner gromt en ronkt.

Zoals gezegd, my 5 cents

avatar van Premonition
Grappig, ik ben het oeuvre van Anneli Drecker ook aan het herbeluisteren, nadat ik vorige week weer eens White-Out Conditions opzette.
Ik doe er ook een stuiver in.. Sylvian is verfeinder , met minder pathos en dat werkt met barokke muziek veel beter.

avatar van perrospicados
Vertel. David toch een betere zanger? En waarom?

Ik heb nog even gezocht naar een genuanceerd antwoord maar de stem van David vind ik inderdaad mooier. Troostrijk, zacht, kwetsbaar, bescheiden terwijl Feiner meer 'in your face' en geprononceerder is. Misschien zoals het verschil tussen Bordeaux en Bourgogne...

avatar van Broem
Album binnen op vinyl. Een prachtige 2 x 45 RPM uitvoering die fantastisch klinkt. Erg happy mee. Dankzij de inspanningen van mume lid 4addcd die de bestelling voor elkaar heeft gekregen. Limited edition van 500 stuks en eentje ligt er op de draaitafel van Broem. Gaaf.

avatar van 4addcd
Nou nou, word er verlegen van. Kleine moeite groot plezier. Ik heb er tenslotte ook eentje

avatar van Jake Bugg
Dit album blijft zo betoverend mooi dat ik de drang om hem in mijn top 10 te plaatsen niet meer kan weerstaan.
Ik zet hem meteen op nr3. Gevoelsmatig zie ik hem nog het meesterwerk van Wilson van de troon stoten en dat alleen al had ik nooit durven denken.

Hulde aan dit perfecte album

avatar van vigil
Een album wat het meer dan goed bij mij zou moeten doen maar voorlopig pakt het me nog niet helemaal helaas.

Maar net zoals Peter Jan Rens geef ik niet op en gaat t kwartje nog een keer echt vallen

avatar van Krokus
Het is me wat teveel en te pretentieus. En daardoor raak ik niet ontroerd.