Billie Eilish - WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO? (2019)

Pop / Electronic
Label: Interscope

1. !!!!!!! (0:13)
  2. Bad Guy (3:14)
  3. Xanny (4:03)
  4. You Should See Me in a Crown (3:00)
  5. All the Good Girls Go to Hell (2:48)
  6. Wish You Were Gay (3:41)
  7. When the Party's Over (3:16)
  8. 8 (2:53)
  9. My Strange Addiction (2:59)
  10. Bury a Friend (3:13)
  11. Ilomilo (2:36)
  12. Listen Before I Go (4:02)
  13. I Love You (4:51)
  14. Goodbye (1:59)
  15. Come Out and Play * (3:30)
  16. When I Was Older * (4:30)
  17. Bitches Broken Hearts * (2:56)
  18. Everything I Wanted * (4:05)
avatar van Fathead
Lyricaal?

avatar van ZAP!
Sommige discussies val je van in slaap, zo vaak zijn ze al gevoerd. Dus on-topic: waar gaan we vervolgens naartoe?

avatar van jerome988
ZAP! schreef:
Wat mij betreft wachten we nu rustig af tot Billie haar tweede album uitbrengt, dan gaan we tegen die tijd de balans binnen de muziekindustrie weer eens opmaken.

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Berichten verplaatst naar Leonard Cohen

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Berichten verplaatst naar Leonard Cohen

avatar van spoon
spoon schreef:
Doet me vooral denken aan Fiona Apple eigenlijk. Niet alleen qua hysterische albumtitel maar ook de wat slepende jazzy zang en teksten die "confronteren" (alles is relatief..) en uiteraard de exceptionele productie van het geheel.

Hoe dan ook: Een talent is geboren en nu hopen dat het op een prettige manier verder tot ontwikkeling Komt.

Deze maar weer eens opgezet en ik blijf de vele overeenkomsten opvallend vinden. zowel qua thematiek als muzikale stijl, aandacht voor detail, productie.. Uiteraard heeft Apple een behoorlijke voorsprong en ik heb het hier dus niet over een directe vergelijking in kwaliteit/volwassenheid. Maar leg dit album maar eens naast Tidal.

Ik lees er weinig over op internet, dus zal ik de enige zijn die Apple/Eilish overeenkomsten ervaart. Hoe dan ook geeft het hoop voor de toekomst.

Beide dames propaganderen vooral je eigen pad te volgen dus ik heb er maar vrede mee.

Half sterretje extra

avatar van Minneapolis
Oké, even een risicootje om een ouwe zeikerd gevonden te worden. Ik vraag me echt af of er meer mensen zijn die zich ergeren aan die (imo overdreven) diepe bassen. Het bederft mijn luisterplezier nogal.

avatar van meneer
Kan idd aan je leeftijd liggen. Ik was, als puber, echt helemaal wauwsa van diepe bassen. Maar, nu, bijna 40 jaar verder, verlies ik het luistervermogen van de hogere tonen (ik ben zelfs bang dat ik over een aantal jaren het luchtalarm niet eens meer hoor ) en kan ik mij echt ook steeds meer ergeren aan juist diepe basgeluiden omdat die steeds heftiger binnen komen. En is het ook niet zo dat bij teveel hangjongeren overlast men bepaalde hoge tonen inzet om ze te ergeren? Bij dit album vind ik het, in het begin, wel leuk maar ook op een gegeven moment teveel van ‘het goede’.

Maar goed, wie weet zijn er andere, minder ouwe zeikerds, die zich helemaal vol laten bassen door dit album..

avatar van Edwynn
Geen last van de bas. Maar voor de rest vind ik dit tamelijk nikserig en vervelend. Ja, ik dacht: kom ik probeer het eens. Zonde van de tijd.

avatar van Minneapolis
meneer schreef:

Ter verduidelijking; als ik één instrument moet noemen dat belangrijk is in mijn muzieksmaak dan is het wel de bas. Maar een zeer prominente dreun onder 40Hz ervaar ik enkel als een poging tot imponeren ipv een muzikale bijdrage. Neem Xanny bijvoorbeeld na de eerste halve minuut. Ik vind het echt niet te doen. Maar ook in een rustig nummer als Goodbey is de balans totaal zoek naar mijn mening. Of zou het echt geproduceerd zijn voor de plastic speakers die nu de norm zijn? Bas-inflatie..
Jammer, want ik vind het deels best een leuke plaat.