Billie Eilish - WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO? (2019)

Label: Interscope

1. !!!!!!! (0:13)
  2. bad guy (3:14)
  3. xanny (4:03)
  4. you should see me in a crown (3:00)
  5. all the good girls go to hell (2:48)
  6. wish you were gay (3:41)
  7. when the party's over (3:16)
  8. 8 (2:53)
  9. my strange addiction (2:59)
  10. bury a friend (3:13)
  11. ilomilo (2:36)
  12. listen before i go (4:02)
  13. i love you (4:51)
  14. goodbye (1:59)
Rudi1984 schreef:
Veelzeggend dat een paar hoofdletters al een week lang meer losmaken dan de muziek zelf.

Goed punt, die muziek verdient het om meer gedraaid te worden en aan jouw schampere waardering te zien moet jij daarin voorop gaan.

avatar van GrafGantz
dix schreef:

Waaruit blijkt dat dat het geval is?

Vroeger had ik een lijntje met Pim, nu met Billie.

avatar van Arrie
dix schreef:

Waaruit blijkt dat dat het geval is? Heeft ze daar publiciteit aan gegeven? Aan de hand van het artwork trek ik die conclusie niet.

Ja op haar sociale mediakanalen, Facebook en YouTube bijvoorbeeld, wordt de albumtitel consequent met enkel hoofdletters geschreven en de songtitels met kleine letters. Ik zei al: dit heeft niet enkel met het artwork te maken.

avatar van Rudi1984
1,5
dix schreef:

Je geeft zelf een zesje...

Rudi1984 schreef:
Je geeft zelf een zesje...

Ja, 't is geen Lorde

avatar van Slowgaze
Ben hier behoorlijk over te spreken, al had ik tegen het einde van de plaat nog wel een paar viezige bangers als 'you should see me in a crown' willen horen. 'my strange addiction' en 'bury a friend' halen het niet bij die track. 'xanny' is trouwens ook fantastisch. De tweede helft, ongeveer na '8', is wat stuurloos, maar wat daarvoor komt is wel echt tof.

avatar van hailtotherainbow
Het is moeilijk om de muziek nog objectief te bespreken als de media de artiest erachter al uitgewrongen heeft als een dweil. Velen hebben dan een negatief beeld en denken dat het nooit zo goed kan zijn als de media zegt. Maar ik wist eigenlijk nog niets van haar voor dit album uitkwam en had deze context niet mee. En inderdaad, na een bepaalde tijd wordt het album loom en dralerig, net na Ilomilo en tot het einde. Maar wat een talent en wat een geweldige hoogtepunten. Believe the hype zal ik dan maar zeggen!

avatar van Fathead
Mijn eerste 4,5 van dit jaar! Erg leuke plaat, de donkerheid en lompe productie bevallen mij zeer, helemaal omdat het ook nog catchy blijft.
En na een tijdje begint de broeierige, wat rustigere 2e helft ook goed te smaken...

Ik heb niets van enige hype meegekregen, interesseert mij ook werkelijk niets, een goede plaat is een goede plaat....

avatar van Slowgaze
Ik kom net het Mediamarkt-bonnetje toevallig weer tegen:
'UNIVERSAL MUSIC B.V
WHEN WE ALL FALL SLEEP WHER
106 HEAVY METAL'

dix
Zou de Mediamarkt de plaat aan de hand van het artwork gerubriceerd hebben? Judging the record by the cover

Maar sowieso, wie kan er nou in slaap vallen bij Heavy Metal. Zie ook Motörhead.

avatar van Cor
Cor
Muzikaal gezien (gehoord dus) rol ik niet van mijn stoel. Maar het is wel lekker brutaal en zelfverzekerd weggezet door zo'n jonge artieste. Dus een zekere zweem van belofte hangt wel degelijk boven de markt. Deze debuutplaat kan er zeer ruim mee door.

avatar van WesleyX16
Simon Smith schreef:
Raar overigens dat de albumtitel in kapitalen is geschreven, volgens mij niet gebruikelijk op de site. Maar eens corrigeren...

Zo staat het ook op Spotify en de titels allemaal in klein letters. Het zal wel... Toch wel een redelijk goed album moet ik zeggen. Had ik niet verwacht.

avatar van MeesBowieFan1
toffe meid en toffe muziek wel.
ik hoop dat ze niet haar authenticiteit behoudt, wat moeilijk is door deze immense hype rondom haar.

avatar van EttaJamesBrown
Door m’n dochter van twaalf hoor ik dit regelmatig. Een drie ter aanmoediging.

avatar van EttaJamesBrown
MeesBowieFan1 schreef:

Dat hoop je niet?

avatar van MeesBowieFan1
EttaJamesBrown schreef:

Dat hoop je niet?

haha foutje, natuurlijk hoop ik dat WEL.

avatar van hrmnbstr
EttaJamesBrown schreef:
Een drie ter aanmoediging.
Nu maar hopen dat Billie regelmatig op MusicMeter kijkt.

avatar van Shelter
Vet album, ben een liefhebber van Lorde wat in hetzelfde straatje ligt hoewel dit meer dubstep invloeden heeft en veel donkerder klinkt. Moet het wat langer luisteren voor favorieten.
Maar zo op het eerste gehoor klinkt het allemaal ok tot goed.
4* voor nu

avatar van Arrie
Huh, dubstep?

avatar van Shelter
Arrie schreef:
Huh, dubstep?

de wobbling sounds en bliepjes hier en daar, dubstep.

avatar van WesleyX16
MeesBowieFan1 schreef:
toffe meid en toffe muziek wel.

Je bedoelt dat je hoopt dat ze authentiek blijft. Dat hoop ik ook. We moeten van onszelf al ons te veel aanpassen. Meer dan noodzakelijk. Een beetje eigenheid is helemaal niet eng.