Justice - † (2007)

Frankrijk
Dance
Label: Ed Banger

1. Genesis (3:54)
  2. Let There Be Light (4:56)
  3. D.A.N.C.E (3:31)
  4. Newjack (3:36)
  5. Phantom (4:59)
  6. Phantom Pt. II (3:21)
  7. Valentine (2:56)
  8. Tthhee Ppaarrttyy (3:46)

met Uffie

9. DVNO (4:13)

met Mehdi Pinson

10. Stress (4:58)
  11. Waters of Nazareth (4:31)
  12. One Minute to Midnight (3:41)
  13. D.A.N.C.E [Rehearsal Version] * (4:29)
avatar van Montorsi
Baltasound schreef:
3,5!

Waters of Nazareth de beste, ook al is het een duidelijk Daft Punk kopie

ook niet zo heel gek als je baas de manager is van Daft Punk

avatar van luc011190
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje clichematig om Daft Punk in een context met Justice te noemen, het lijkt wel of iedereen elkaar een beetje napraat. Daarom zal ik even tegenwicht bieden.
Ik vind Justice helemaal niet zo op Daft Punk lijken.

Imagine.
luc011190 schreef:
Ik vind Justice helemaal niet zo op Daft Punk lijken.

Zoveel vind ik Justice ook niet op Daft Punk lijken, bij Boys Noize heb ik veel meer het gevoel dat ik naar iets van Daft Punk zit te luisteren. Overigens boeit mij dit niet al te veel als het maar goed klinkt!

avatar van -Brent-
Iedereen die uit frankrijk komt en iets van dansbare muziek maakt wordt standaard vergeleken met daft punk

Oftewel trek je niet zoveel aan van die vergelijking de ene keer gaat ie meer op dan een andere keer zo heb ik zelfs in een review van mylo wel eens een vergelijking met daft punk gelezen.

Nog maar een maandje en dan ga ik justice live zien

ik was al bekend met Daft punk en nu hiermee en kan dit erg waarderen (terwijl ik normaal niet echt van electronische muziek hou). alleen vroeg ik mij af op welk album/ep het nummer "we are youre friends' staat. Want door dat nummer ben ik bekend geworden hier mee, maar kan het nummer niet terugvinden in de database.

Electro_
Die mag niet op de site omdat dat een 12" is, de release staat wel op Discogs.

Ik denk dat Justice vaak vergelijken wordt met Daft Punk omdat, ze allebei electronic/dance maken, ze komen allebei uit Frankrijk, ze zijn allebei een duo en ze hebben allebei te maken (gehad) met Busy P

Maar of het nou erg is dat ze ermee vergelijken worden, ik bedoel het is geen belediging voor Justice, maar of het terecht is daar kan je over discussieren.

Ik ben zelf namelijk van mening dat het niet op elkaar lijkt, en ik zie ook niet echt gelijkenis als ik naar hun muziek luister. Ik vindt Justice meer electronic en Daft Punk meer dance. Daft Punk heeft ook van die typische herhaling-nummers, zoals Technologic en Human After All. En dat zie ik bij Justice niet terug. En Justice heeft van die typische 'smerige' electro nummers zoals, Phantom, Waters Of Nazareth en Minute To Midnight, en die hoor je weer niet terug bij Daft Punk.

Maar goed dat is ook maar mijn mening

Electro_
Human After All is misschien nog wel smeriger dan dit album, want daar staan geen gelikte popnummers op als "D.A.N.C.E." of "DVNO". En eigenlijk zijn Daft Punk en Justice allebei gewoon dance, beiden erg popgericht (op Homework na).

Electro_ schreef:

Ik had het over de track Human After All, niet het album

Justice is wat meer songgericht en Daft Punk wellicht wat meer dance-gericht, dat zie je ook wel aan de structuur van de liedjes. Maar het ultieme 'smerige electro'-nummer zou ik toch wel aan de laatste toe willen schrijven: luister maar eens naar het fantastische Rollin' & Scratchin' van Daft Punk's Homework.

avatar van T.O.
Als je dat ook al 'electro' gaat noemen....waar ligt de grens dan?

tuktak
het is gewoon beide franse filterhouse, als daft punk een nieuw album zou uitbrengen dit jaar, dan klinkt het ook zo...

Ik ben niet goed in genres, maar volgens mij maakt DP pas vanaf Discovery filterhouse (het vocoderalbum, zeg maar). Op Homework is het meer techno, denk ik.

avatar van T.O.
Nee, dat klopt niet echt. Daft Punk maakte vòòr Homework zelfs al filterhouse, beste voorbeeld: "Musique". In 1998 deed Bangalter natuurlijk al helemaal een grote duit in het filterhousezakje met zijn Stardust-project.

Maar goed, beetje offtopic nu.

Waters begingt voor mij echt beter te worden.

avatar van davidov
Awww ik wilde ze binnenkort gaan zien maar is al uitverkocht. Jammer, na dit album staan ze namelijk erg hoog op m'n "to-do" lijstje

avatar van Yamato
Ik moest even aan deze wennen maar vind het eigenlijk toch wel een erg lekkere plaat. 4,0*

avatar van FeNDeR
beste album van 2007 in ieder geval in zijn genre vind ik. en ik vind ze ook niet op daft punk lijken ze hebben gewoon echt een eigen sound.

Ik vind dat Justice echt hun eigen muziek maakt, omdat je hun manier van muziek maken en hoe het klinkt bij veel andere electro niet zo tegen komt. Perfect album, ik heb de Limited Edition, waar ook nog 2 video's op staan. Ik kijk uit naar het 2e album van Justice!

LoveStoned
Waters of Nazareth & D.A.N.C.E. zijn totzover de enige nummers die ik heb gehoord van †. Overigens waanzinnig originale albumtitle en ook een geweldig thema voor eigenlijk tamelijk rebelse DJ's: De Bijbel. Op een of andere manier hoor ik gewoon dat Justice gelovig is, want de Bijbel wordt hier niet spottend in beeld gezet. Misschien een beetje humor.

LoveStoned
Goed, ik heb nu het album op itunes gekocht.
Echt waanzinnig hoe de hele Bijbel in muzieknoten wordt verteld!
Waters of Nazareth & D.A.N.C.E. kende ik natuurlijk al, maar Genesis en de 2 Phantom nummers spraken me nu ook heel erg aan.

Ik vind dat deze zeker een 4,5 verdienen, het beste album van 2007 na Life in Cartoon motion van mika. Eigenlijk is 2007 best een goed muziekjaar...

Echt een heel goed album. D.A.N.C.E. is sinds ik het voor het eerst hoorde zonet pas uit mijn hoofd verdrongen door Jingle Bells... Erg knap. 4*

Iedereen roept over deze plaat. Helaas kan ik er niet zoveel mee. DANCE is als single zelfs een van de mindere nummers, maar misschien is het omdat ik niet zo van kinderkoortjes houd.

Ik moet zeggen dat ik die clip wel erg stijlvol vind. Enkele van die t-shirts zou ik ook wel willen hebben.

Wat een tegenvaller zeg. De vergelijking met Daft Punk kan wat mij betreft echt niet: DP maakt nl. veel betere muziek. Er staan op dit album een paar aardige tracks en that's it!

Opzich een goed album, maar begin het een beetje beu te worden dat ze steeds hetzelfde kunstje uithalen.

Ik luister dit album nog regelmatig, en ik vind hem nogsteeds rete vet. Helemaal geweldig is ie als je met een goeie koptelefoon en aardig hoog volume dit album draait. Nogsteeds dol op deze plaat, en ik denk dat dat ook nog heel lang zo zou blijven. Maar ik ben ook nog erg benieuwd of er nog een album zal komen. Want op mijn album staat ''1st Album''. Dan zal er waarschijnlijk nog wel eentje komen, of niet? Ik hoop het echt heel hard!

Beetje mix tussen Digitalism en Daft Punk, maar dan stukken beter. Héérlijke beats die me spontaan deden lachen. 4.5*

p.s. Doet The Party enkele anderen ook enigszins aan De Jeugd van Tegenwoordig denken?

Sven Bersee
Ik vind Digitalism niet eens goed. Hier is wel kwaliteit aanwezig. Uiteraard weer Frans. Wel wat veel van dezelfde geluidjes.

avatar van Urbanoetang
Goodfella_90 schreef:

waar haal je dat vandaan dan?

Dit is heel moeilijk. Er staan een aantal tracks op wat voor mij 1 van de beste electronic-nummers zijn die ik heb gehoord (Phantom, Waters of Nazareth, One Minute To Midnight). Maar aan tracks 7, 8, 9 (en het grootste gedeelte van 10) irriteer ik me heel erg aan de stemmen en sound. Valentine is saai, The Party irriteert me mateloos, DVNO eveneens en Stress heeft slechts enkele stukjes die ik beluisterbaar vind (de stukjes zonder de stress, als je me snapt). Ik skip vanaf Phantom pt II standaard door naar Waters of Nazareth. Niet alleen dit, maar ik kende veel nummers al van vorige platen. Dit haalt mijn gemiddelde voor dit album heel erg omlaag helaas. Al geef ik nog steeds een 3,5*, zou anders een punt hoger zijn.