menu

Interpol - Our Love to Admire (2007)

mijn stem
3,87 (973)
973 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: Capitol

  1. Pioneer to the Falls (5:46)
  2. No I in Threesome (3:55)
  3. The Scale (3:28)
  4. The Heinrich Maneuver (3:32)
  5. Mammoth (4:17)
  6. Pace Is the Trick (4:41)
  7. All Fired Up (3:39)
  8. Rest My Chemistry (5:04)
  9. Who Do You Think (3:17)
  10. Wrecking Ball (4:33)
  11. The Lighthouse (5:28)
  12. Mind over Time * (5:02)
  13. Mammoth [Instrumental] * (4:20)
toon 2 bonustracks
totale tijdsduur: 47:40 (57:02)
zoeken in:
Jornaquin
Interessant.

avatar van itchy
2,5
Na drie luisterbeurten ben ik er uit: deze plaat weet me niet te boeien. Het debuut vond ik goed, Antics vond ik al minder maar die had wel zijn momenten. Dergelijke momenten kan ik op deze maar niet ontdekken. Er springt ook geen nummer uit, het is één grijze streep, bijna alles is midtempo. Over een tijdje zal ik hem nog eens luisteren, en dan naar de cd of een goede rip, maar nu irriteert hij me alleen maar. 2.5*

3,5
Scale en Pioneer favorietjes. Laatste nummer doet me denken aan Ambition van Doves, zelfde soort afsluiter van de cd

3,5
1. “Pioneer to the Falls” This theatrical opening track showcases Interpol’s new love for swooping strings and chilled-out piano.

2. ROCK DAILY PICK: “No I In Threesome” An awesome, apocalypse-heralding track with still more warm, friendly piano.

3. “The Scale” A gothic, bass-drum-driven romp, with cryptic lyrics like, “I made you and now I take you back.”

4. “The Heinrich Maneuver” The album’s first single sounds like Interpol’s earlier stuff — noise rendered moody and elegant.

5. “Mammoth” This very pretty, very angry track is built around layers of relentless guitars and the refrain “spare me the suspense.”

6. ROCK DAILY PICK: “Pace is the Trick” This dark ballad starts out with the familiar spare echo of Daniel Kessler’s guitar and Paul Banks’s morose drawl and evolves into an anguished goth symphony.

7. “All Fired Up” This aggressive romp contains more angular guitars, and the lyrics are more violent and confrontational than typical Interpol (ex: “I dream of you draped in wires and leaning on the breaks). Also: handclaps!

8. ROCK DAILY PICK: “Rest My Chemistry” A classic Interpol track, with layered, maudlin vocals and restless guitars over pulsating bass lines.

9. “Who Do You Think” This banging track features urgent Kessler-patented guitar sounds and a spooky choir in the background

10. “Wrecking Ball” On this track, Interpol seem to use every uncharacteristically lighthearted noisemaking aparatus on hand, from lilting vocal harmonies to playful sound effects and strings. This could be the first optimistic Interpol track ever.

11. “The Lighthouse” We never thought we’d say this about any Interpol track, but “The Lighthouse” has a vaguely mariachi theme to it. If Ian Curtis laid down vocals to a Rodrigo y Gabriela tune played slowly on electric guitars loaded with effects, this is how it would sound.

(Rolling Stone)

4,0
Ik wil m ook hebben, maar ik kan m niett vinden....

avatar van Boris1
5,0
Het beoordelen van een plaat van Interpol op basis van een rip is volgens mij zinloos. Bij Interpol gaat het om de emotie en het gevoel dat uit de muziek spreekt, bij een minder geluid komen deze aspecten voor mij juist veel minder uit. Hoe zeer ik ook brandt van verlangen, ik doe het niet. Alhoewel.....,nee toch maar niet.

4,0
Boris1 schreef:
Het beoordelen van een plaat van Interpol op basis van een rip is volgens mij zinloos. Bij Interpol gaat het om de emotie en het gevoel dat uit de muziek spreekt, bij een minder geluid komen deze aspecten voor mij juist veel minder uit. Hoe zeer ik ook brandt van verlangen, ik doe het niet. Alhoewel.....,nee toch maar niet.


Ik heb m nu ook. Ik vind het geluid goed. Maar dat kan ook komen omdat de koptelefoon waardoor ik m luister erg slecht is...

avatar van Jeanneman
Ah joh, nog maar twee weken voordat ie uit is ofzo

Ik vind het wel fijn om alvast te luisteren voordat ze op Werchter staan. Ik luister nu het eerste nummer en de opbouw en sfeer bevallen me nu al. Ik hoop echt dat deze goed blijkt...

2,5
Boris1 schreef:
Het beoordelen van een plaat van Interpol op basis van een rip is volgens mij zinloos. Bij Interpol gaat het om de emotie en het gevoel dat uit de muziek spreekt, bij een minder geluid komen deze aspecten voor mij juist veel minder uit. Hoe zeer ik ook brandt van verlangen, ik doe het niet. Alhoewel.....,nee toch maar niet.

Kom kom, het is nu niet dat het een fundamenteel andere CD zal worden. En daarbij, zoals reeds gezegd is de kwaliteit best te pruimen. Zo op het eerste gezicht is het zeker geen kwade bedoening. Typisch Interpol ja, maar behalve op het ietwat flauwe 'who do you think' wordt dat nooit echt problematisch. Hoogtepunten zijn mijns inziens 'No I in Threesome', 'All Fired Up' en (het vreemde) 'Wrecking Ball'. Al is het nog vroeg natuurlijk. Zie, ik verhoog hem al van 3,5 naar 4* na een aantal luisterbeurten.

4,0
Ik hoop dat dat eerste nummer een klassieker word.
Ik vind dat nummer namelijk echt geweeeldig..
Rond 4 minuten zingt hij efkes a cappela.

avatar van Koston
3,0
Wat een saaie, monotone, weinig geïnspireerde plaat. Interpol is jammer genoeg played out

avatar van coldwarkids
4,5
Als het net als Antics is
DAN IS HET VETTE ALBUM!!!!!!!!!!!

5,0
Koston schreef:
Wat een saaie, monotone, weinig geïnspireerde plaat. Interpol is jammer genoeg played out


naar gelang ik gehoord heb vindt ik interpol nog belange niet "played out" ik heb wel enkel 4 nummers gehoord
-the heinrich manoever
-the scale
-all fined up
-rest my chemistry

voor zover ik kan volgen is er al redelijk wat gelekt. als iemand mij kan zeggen waar dit geript is dan hoor ik gaarne wat meer van zodat ik eens fatsoenlijk kan luisteren naar het dit nieuwe album waar ik al een maand of 2 naar uitkijk(o.a. omdat ik eerst dacht dat de release datum 10 juni was en dus ook enorm teleurgesteld was:p:p toen dit pas juli bleek te zijn

avatar van the viking
2,5
Slappe futloze plaat ,de middelmaat regeert en geen schim van Turn On The Bright Lights . Alleen The Lighthouse weet mij nog wel te bekoren 2,5*

avatar van HiLL
KampF schreef:
(quote)
Verder weet ik het 100% zeker omdat ik zowat 24/7 in die scene zit. Krijg regelmatig pm's hier van mensen omdat ze albums van me willen (Zeitgeist oa). Aanleiding daarvoor is dat ik bij bekende albums "leaked/gelekt etc" zet.

Pfff hoor hem praten

Zeg waarom mag jij nu zelf wel deze rips beluisteren en anderen bij verschillende artiesten niet. Althans het was volgens jou uit den boze.

avatar van gemaster
KampF schreef:

Verder weet ik het 100% zeker omdat ik zowat 24/7 in die scene zit. Krijg regelmatig pm's hier van mensen omdat ze albums van me willen (Zeitgeist oa). Aanleiding daarvoor is dat ik bij bekende albums "leaked/gelekt etc" zet.

*gaap*

Je doet net alsof je lid bent van een ondergronds verbondschap dat als eerste bij gelekte albums kan. Als ik soulseek opstart of op usenet zoek heb ik hem ook binnen een paar minuten.

avatar van Bart
4,5
KampF schreef:

Verder weet ik het 100% zeker omdat ik zowat 24/7 in die scene zit. Krijg regelmatig pm's hier van mensen omdat ze albums van me willen (Zeitgeist oa). Aanleiding daarvoor is dat ik bij bekende albums "leaked/gelekt etc" zet.


En dit 'gelekte' album heeft een goede kwaliteit hoor, althans ik vind het niet bar en bar slecht, zoals jij beweerde met al je technische argumenten.

avatar van Glurp
4,5
Au oei wat doet dit pijn!
Mijn verwachtingen waren natuurlijk veel te hoog na de eerdere 2
platen met vijfen te kunnen beoordelen.

Pioneer to the Falls, No I in Threesome en Rest My Chemistry zijn nummers zoals waarop ik gehoopt had. Zulke nummers zijn de reden waarom ik van Interpol houd. Even voor de duidelijkelheid deze nummers zijn dus echt wel hemels.
Maarja, dit zijn slechts 3 nummers van het totaal van 11 op het album.

The Scale is een goed nummer, maar haalt het niveau van de vorige twee platen nog niet. Hopelijk groeit 'ie nog.
The Heinrich Maneuver is natuurlijk veel te commercieel, een leuk nummer maar de houdbaarheid is veels te kort
Mammoth vond ik live geweldig (Maart, Paradiso) maar de studio-versie zoals deze nu gelekt is, is echt overgeprocudeerd. Hij klinkt veel minder sterk, of moet ik zeggen te slap. Als ik dit nummer luister zijn mijn gedachten niet meer tegen te houden en sta ik weer eventjes bij het concert.
Er zitten naar mijn mening echt fullers op dit album Pace Is the Trick vind ik, tot nog toe, té eentoning. Maar deze kan zeker groeien. In dit nummer hoor ik stiekem een beetje de nieuwe Leif Erikson!
Van All Fired Up stond ik echt verbaasd te kijken, wat een slappe tekst zeg. Is dit interpol wel Ze houden ons voor de gek, ik moet die cd kopen dan geloof ik het pas...
Who Do You Think klinkt leuk maar is ongeïnspireerd. Te veel van het zelfde, van begins af aan. Geen elke opbouw te ontdekken. Jammer hoor
De laatste 2 nummers vind ik... apart. Ik weet nog niet wat ik daarvan moet vinden maar het zijn geen nummers zoals die ik van Interpol verwacht, meer Arcade Fire nummers. Ik vrees ook dat deze nummer niet zullen groeien maar het bij mij niet halen, dan luister ik liever naar The Arcade Fire.

Op dit album zijn de niveauverschillen te groot. het luistert niet lekker op een of andere manier.
Deze CD moet nog groeien, ik bedoel: dat moet wel! Interpol was zo geweldig! Mijn verwachtingen waren natuurlijk veel te hoog en deze moet ik snel een beetje naar beneden bijstellen en dan het album kopen. Want die komt er sowieso!

Oke dat klonk misschien raar Maar wat moet ik hier dan mee? Zo'n album als deze had ik NOOIT kunnen verwachten! Mijn luister ervaring was ook totaal anders dan dat ik TOTBL of Antics hoorde. Die albums deden direct wat met me en die moest ik vaker horen voordat ik ze 'begreep'. Daarna viel het kwartje!! Bij OLTA is dat dus niet zo. Eigenlijk vind ik dit een raar album...

Nou ja hopelijk groeit 'ie nog; nu eventjes 3/5

Wow mijn langste post ever

avatar van Koston
3,0
Ok, hij begint te groeien. Het probleem met deze plaat is dat er weinig uptempo nummers opstaan, en daardoor klinkt ie wat saai. Hun geluid is ook wat veranderd, TOTBL komt maar héél zelden langs. Al bij al geen slechte plaat, maar het mocht wel wat meer rocken.

avatar van herman
3,0
gemaster schreef:
Je doet net alsof je lid bent van een ondergronds verbondschap dat als eerste bij gelekte albums kan.


Dat is er ook.

Ik ben verder echt helemaal niet benieuwd naar dit album, merk ik... Toch jammer, want ik vond Interpol wel leuk.

avatar van KampF
3,0
HiLL schreef:
(quote)

Pfff hoor hem praten

Zeg waarom mag jij nu zelf wel deze rips beluisteren en anderen bij verschillende artiesten niet. Althans het was volgens jou uit den boze.

Ik heb interpol sindsdien niet meer geluisterd nee. Ik leg nogmaals de nadruk op de slechte kwaliteit van deze rip.

gemaster schreef:
(quote)

*gaap*

Je doet net alsof je lid bent van een ondergronds verbondschap dat als eerste bij gelekte albums kan. Als ik soulseek opstart of op usenet zoek heb ik hem ook binnen een paar minuten.

Soulseek zijn laatkomers, IRC & Oink.me.uk zijn bijna altijd sneller, tenzij een lucky soulseeker ergens een promo gekregen heeft. Usenet is al helemaal selectieve onzin. Verder ben ik geen lid van een ondergronds verbondschap hoor, alleen wel op de hoogte van wat er gebeurt, en dat gaat wel ietsjes verder dan Soulseek alleen.

Bart schreef:
(quote)


En dit 'gelekte' album heeft een goede kwaliteit hoor, althans ik vind het niet bar en bar slecht, zoals jij beweerde met al je technische argumenten.

Ja, jij gebruikt veel argumenten! Dit album is, om het maar eens te vergelijken de originele kwaliteit die een CD te bieden heeft, ver en ver ondermaats. Wat een onzin om te beweren dat deze rip 'een goede kwaliteit' heeft. Om je maar eens met je neus op de feiten te drukken: een spectral van deze leak. Zoals je ziet halen de peaks van dit interpol nummer de 22KHZ lang niet. Dit is echt een uiterst crappy rip.

Als jij het dan toch goed vindt klinken, dan ben ik uitgesproken. Koop de CD gewoon

avatar van HiLL
Ja maar de manier waarop je het zegt is zo quasi interessant. Met je 'ik zowat 24/7 in die scene zit'..brr bah.

avatar van KampF
3,0
Ja dat zou wellicht kunnen suggereren dat ik 'de scene' zelf ben, dat is echter onzin. Ik maak geen deel uit van ripgroepen etc, maar ik houd de boel wel in de gaten zoals ik aangaf. Bij deze dus een pardon voor die opmerking.

avatar van aERodynamIC
3,5
Ik doelde een beetje op jouw opmerking bij Björk's Volta indertijd:
KampF schreef:
Nou, ik ben benieuwd..........

En uiteraard, wederom, om het nog maar een keer gezegd te hebben, absurd om een cijfer toe te kennen aan een leak vol met glitches.


En nu stem je wél op een door jouw wederom genoemde slechte lek: dat is natuurlijk wat tegenstrijdig. Daarbij hadden andere users (ik ook) toen wel een 'goede' lek van Björk (ik had nl. die slechte die jij noemde en een tweede veel betere).
Vandaar mijn vraagtekens eerder bij dit album over hoe jij dit zo zeker wist. Ik ben het er wel mee eens dat ik liever de cd zelf hoor voor wat aan gaat de kwaliteit, maar zoals iemand anders ook al opmerkte: mijn waardering zal er niet door gaan wijzigen. Soms zijn er gelekte versies die inderdaad te slecht zijn en dan stem ik ook nog niet.

Over dit album: de negatieve reacties verbazen me wat. Nu ben ik zelf geen heel groot Interpol-fan en ben daardoor misschien wat neutraler. Maar dit had ik eigenlijk niet verwacht. Opmerkelijk!

avatar van VanDeGriend
De discussie wat een goede rip is en al helemaal wie er als allereerste een rip heeft of beschikbaar heeft, is in mijn beleving tamelijk niet boeiend. Want wat heb je dan?. Niks. Schijfruimte gebruikt waarop je ook een stuk visie ten aanzien van de wereldvrede had kunnen zetten, of, als dat een brug te ver is, het boodschappenlijstje en draaiboek voor als je schoonouders komen racletten. Ook heel nuttig

Als eerste de echte cd hebben..da's kicken. En deze ga ik op dag 1 van uitgifte fijn halen En dan luister ik hem wel. Klinkt het gelijk goed ook.

avatar van KampF
3,0
Je hebt gelijk Aero. Ik heb deze leak nu 2x geluisterd, en daarbij een cijfer toegekend. Tegen wil en dank heb ik toch een indruk gekregen van dit nieuwe Interpol album. Gelukkig weet ik van mezelf dat dit niet de laatste luisterbeurten waren. Ik zal dit album ongetwijfeld nog heel en heel erg vaak draaien (wanneer deze uit is). Met het cijfer kan het dus nog elke kant op gaan. Nog even over die Bjork: glitches zijn echt 'hapjes' uit de nummers, dat gaat me echt te ver.

avatar van aERodynamIC
3,5
KampF schreef:
Je hebt gelijk Aero. Ik heb deze leak nu 2x geluisterd, en daarbij een cijfer toegekend. Tegen wil en dank heb ik toch een indruk gekregen van dit nieuwe Interpol album. Gelukkig weet ik van mezelf dat dit niet de laatste luisterbeurten waren.

In het vervolg dus ook niet meer zulke opmerkingen naar anderen toe plaatsen dan
Stemmen doe je als je het hele album gehoord hebt. Is dit niet het geval dan mag je users daar terecht op wijzen.
Maar of je het nu op de meest dure installatie hebt beluisterd of op een oud brak stereootje, een rip, de luisterpaal of de originele cd dat vind ik al heel wat minder belangrijk eerlijk gezegd. Niet iedereen luistert op dezelfde (technische) wijze naar muziek.

KampF schreef:
Nog even over die Bjork: glitches zijn echt 'hapjes' uit de nummers, dat gaat me echt te ver.

Helemaal mee eens, maar het ging mij meer om mijn aanvullende opmerking daarbij
Doet er inderdaad allemaal niet toe en ik sluit me liever aan bij de woorden van VanDeGriend: ik blijf ook een voorstander van de originele cd's. Als ik al lees dat mensen hun top 10 niet eens compleet op cd hebben stemt me dat heel erg somber. En voor mij gaat nog steeds het volgende op: je hebt een cd pas in je bezit als je ook echt het schijfje in je handen hebt (zelfs bij legale downloads voelt het bij mij niet goed.............noem het een tik).

Door met het album zou ik zeggen. Ik ben benieuwd of die negatieve tendens zo blijft of weer wat gaat bijtrekken.

avatar van Bruno Banani
4,0
Ook al hoorde ik een plaat op cassette uit een stoffige oude doos hoor je nog wel of het goed genoeg is. Dit gaat overigens alleen voor dit genre van joy division/ wave-gitaarmuzak op, want dit soort muziek gaat toch om het 'liedje' .

(Overigens ben ik helemaal met je eens Aero, met klein puntje over vinyl, ik vind dat je die platen uit je top 10 uit het vinyl-tijdperk ook op vinyl moet hebben, daar de artiesten nadrukkelijk nagedacht hebben over begin en einde van een 'kant', voor jouw nummer 1 gaat dat zeker op!)

avatar van aERodynamIC
3,5
Bruno Banani schreef:
voor jouw nummer 1 gaat dat zeker op!)

Aangezien ik ook nog uit het vinyl-tijdperk stam hoef je je daarover niet druk te maken (ik had de LP pas nog in handen en dan mis je op de cd-versie toch wel erg veel artwork helaas)
Maar dit gaat te veel off topic.

Ik heb dit album vandaag nog een keer beluisterd en ik merk dat ik het niet beter of slechter ga vinden. Meerdere draaibeurten doen voorlopig dus nog helemaal niks bij mij, zowel in positieve dan wel negatieve zin.

avatar van Jeanneman
Wrecking Ball doet me een beetje aan Pink Floyd denken .

Gast
geplaatst: vandaag om 15:42 uur

geplaatst: vandaag om 15:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.