Eefje de Visser - Bitterzoet (2020)

Label: Sony

11. Onverstaanbaar (3:15)
  12. Oh (4:30)
  13. Groen (5:09)
avatar van AstroStart
13 nummers, dat belooft al veel goeds. Eefje is zo'n artiest die altijd kwaliteit weet te leveren, absoluut de beste Nederlandstalige zangeres. Het kan niet snel genoeg 24 januari zijn.

Wrathchild1
De muziek kan haast niet slechter zijn dan de hoes....

avatar van harm1985
Nog drie maanden wachten en dan is het vier jaar sinds de laatste plaat. De hoes valt me wat tegen. Ik had meer iets verwacht in de lijn van de singles. Vraag me overigens af tot in hoeverre dit album al af is dat het nog zo lang moet duren voor het uitkomt. Met andere woorden, ligt het klaar voor een geschikte release datum of wordt er nog aan gewerkt?

avatar van WesleyX16
In ieder geval de drie singles (Zwarte Zon, Lange Vinnen en vooral Bitterzoet) zijn helemaal top.

Ik vind Bitterzoet het meest de typische radio single en die scoort dan ook op dat vlak het best. Maar de andere 2 vind ik pas echt niveau overstijgend tov gemiddeld artiest. Vooral de synth lijn op het einde van Lange Vinnen heeft een prachtige klankkleur..

avatar van chevy93
Is dit nou een hoes die mensen met +10 zonder bril wel scherp zien?

Één van de stomste hoezen ooit.

avatar van stoepkrijt
Deze albumpagina heb ik nog echt aandachtig bekeken de afgelopen tijd. Het eerste dat mij te binnen schiet (voor ik de berichten eronder heb gelezen) is: wat een draak van een hoes. We zijn eensgezind hier.

avatar van Johnny Marr
Zwarte Zon is me wel een bazinnennummertje zeg

Nieuwe single 'Oh' staat inmiddels op spotify - fijn nummertje, alhoewel ik denk dat van de vier nummers die tot nu toe uitgebracht zijn, Lange Vinnen nog steeds mijn favoriet is.

Lelijke hoes daargelaten moet ik zeggen dat ik enorm uitkijk naar dit album. Ik ben enorm fan van voorganger Nachtlicht, en het lijkt erop het warme elektronische geluid (waar ze eigenlijk op Het Is al een beetje mee begon te experimenteren) hier nog verder naar de voorgrond komt.

avatar van harm1985
Twee vragen, hoe kan het dat Gerrit uit Spanje al een stem heeft uitgebracht en brengt Eefje haar muziek niet meer in eigen beheer uit maar bij Sony?

avatar van Rudi S
harm1985 schreef:

Dit album komt in Spanje 2 weken eerder uit

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Wat de andere vraag betreft: haar vzw bestaat nog steeds, maar voor deze release verleent ze een licentie aan Sony, waardoor zij dus de rechten bezitten.

avatar van Rudi S
Haar stap naar Sony legt zij hier uit.

Privacy settings - volkskrant.nl

avatar van Slowgaze
Eefje

harm1985 schreef:
hoe kan het dat Gerrit uit Spanje al een stem heeft uitgebracht

Voor de hoes.

avatar van Deranged
Zwarte Zon, mooie vrouw in een mooie video.

Harde track.

Hey Eefje, gefeliciteerd met je nieuwe album.

avatar van Sunderland
Eefje gaat aankomende weken op tour met Balthazar door Centraal Europa (o.a. Denemarken, Duitsland, Polen, Zwitserland en Italie). Ik ben benieuwd hoe haar muziek, en dan vnl de Nlse taal, daar ontvangen wordt.

Afgelopen zaterdag was een try-out in het Burgerweeshuis in Deventer waar ze in een spannende jurkje ook haar danstalent etaleerde. Goed van stem bracht ze een ouderwets prima optreden met band en 2 achtergrondzangeressen. Ietwat teveel gearrangeerde moves wat een beetje ten koste ging van de spontaniteit helaas, maar de Vogue-achtige dansjes zijn een prima aanvulling. Leuk hoe zij zich ook daarin blijft doorontwikkelen.

avatar van reptile71
Wordt deze met 3D-bril geleverd?

avatar van dix
dix
Welke mod heeft deze scan goedgekeurd

avatar van Niek
Ik haak denk ik af bij Eefje. Was enthousiast bij De Koek, aanvankelijk nog veel meer bij Het is, maar die bleek al niet geweldig lang houdbaar. Nachtlicht viel gewoon tegen en nu hoor ik weer meer van hetzelfde bij de drie singles (al zou Bitterzoet wel de sterkste track op Nachtlicht zijn geweest). Ook de ontwikkeling van vroljik en speels (De Koek) naar donker kunstzinnig esoterisch (zie clip Bitterzoet) ligt me niet. Het komt op mij over als geforceerde manier om relevant te blijven (let op: ik zeg hoe het op me overkomt, niet dat dit per se ook klopt).

avatar van Gretz
Afgelopen weekend in Volkskrant Magazine las ik nog een fijn interview over het nieuwe album! Ik heb de interviews die ze in de Belgische bladen heeft gegeven ook verzameld, als je die wilt lezen kun je even een bericht sturen

Morgen bij de try-out in Utrecht nogmaals de (meeste) nieuwe nummers horen!

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Wel opmerkelijk dat bij dat artikel een hele andere hoes staat dan het gedrocht waar we hier naar kijken.

avatar van Slowgaze
Zijn jullie er vanavond ook allemaal bij?

avatar van Elbow
Dit moet één van de lelijkste hoezen zijn ever, maar de vrijgegeven songs beloven veel goeds. De verpakking is niet zo belangrijk, het is de inhoud die telt

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Slowgaze schreef:
Zijn jullie er vanavond ook allemaal bij?
Ik vond dit op de cache van de Plato website:
WIN TICKETS EXCLUSIEF CONCERT!
Onder alle bestellingen mogen we flink wat kaarten verloten voor een exclusief concert van Eefje de Visser. Kans maken?
Mail de orderbevestiging naar [email protected] ovv "Eefje de Visser actie" en je doet mee. Meedoen kan t/m maandag 20 januari 9:00

Het optreden zal plaatsvinden op 22 januari 2020 in Utrecht. Exacte locatie wordt nog bekend gemaakt. Winnaars krijgen maandag 20 januari bericht.
Bedoel je dit?

Ze staat op de homepage van MM Eefje de Visser, dus ja, ook ik kom me melden over de hoes. Zouden ze per ongeluk de mislukte foto voor de hoes hebben gebruikt? Als het zo bedoeld is, dan mogen ze de vormgever wel vervangen daar. Zeg er eens wat van Eefje adept Gretz! Ik wil ook graag enige vorm van kritiek uit jouw mond horen...

Maartenn schreef:
Ik vond dit op de cache van de Plato website:
Bedoel je dit?

Ik heb nog een plek over voor vanavond! Stuur me een pm als je interesse hebt. Het begint 20:30 en is in Utrecht!

Edit: niet meer beschikbaar

west schreef:

Het is de minst favoriete hoes van de vier. Verder geef ik maar weinig om hoezen, het gaat tenslotte om de inhoud