The Strokes - The New Abnormal (2020)

Label: RCA

1. The Adults Are Talking (5:09)
  2. Selfless (3:42)
  3. Brooklyn Bridge to Chorus (3:55)
  4. Bad Decisions (4:53)
  5. Eternal Summer (6:16)
  6. At the Door (5:10)
  7. Why Are Sundays So Depressing (4:35)
  8. Not the Same Anymore (5:37)
  9. Ode to the Mets (5:51)
avatar van Mausie
Mausie (crew)
Emichel schreef:

Ik krijg nu haast het idee dat het niet is toegestaan om op een andere manier te stemmen dan het te doen aan de hand van de regels die jullie eraan verbonden hebben..

Alles is toegestaan, maar mss snap je de verwarring a.d.h.v. deze metafoor:

Laatst een film gezien. Best wel kut einde en hij duurde veels te lang. Maar er zaten wel een paar goede stukken in. Magnifieke film dus, 5 out of 5 stars!

avatar van Emichel
Mausie schreef:

Alles is toegestaan, maar mss snap je de verwarring a.d.h.v. deze metafoor:

Ik heb net als een perfecte film ook nog nooit een perfect album beluisterd, er zaten altijd wel een paar stukken bij, die ik minder vond. En hier houd ik het bij

avatar van SirChenque
Werd de laatste tijd gedurende mijn dagelijkse wandeltochten helemaal in dit album van The Strokes gezogen..........sprankelend, gedurfd, gevarieerd, gelaagd, kortom zeer geslaagd!

Dit album blijft voor mij briljant. Nog steeds hoor ik nieuwe klanken in nummers, of een nummer klinkt even nieuw alsof er nieuwe bonus tracks zijn. Hiervoor kan je me ‘ s nachts wakker maken. Wat een geweldige variatie en alle nummers van het album kan ik waarderen.

avatar van steven
Laatst weer eens gedraaid maar ik denk dat ik deze na het debuut het beste vindt. Hij klinkt lekker fris , en bijna alle songs beklijven . Deze valt echt goed mee , geen echte klassieker , maar scheelt echt niet veel 4.5 ster

avatar van lowieke
Leuk eigenlijk dat the new abnormal net uitkwam voor het nieuwe normaal

avatar van Kos
Kos
gerre schreef:
Bij "Ode To The Metz" moet ik toch denken aan "Left Outside Alone" van Anastacia.

avatar van Kramer
The Strokes is zo'n band waar ik al jaren liefhebber van ben, maar waar ik nooit aandachtig een volledig album van heb geluisterd - de platen doen het altijd goed op de achtergrond, en losse nummers behoren tot mijn absolute favorieten, maar voor een geconcentreerde integrale luistersessie waren er vreemd genoeg altijd andere artiesten die voorrang hadden. Vanavond besloot ik dat daar maar eens verandering in moest komen en heb ik The New Abnormal opgezet. Samen met een vriend zet ik deze plaat al sinds de release zeer regelmatig aan tijdens gezamenlijke eet- en drinksessies, dus ieder nummer heb ik al vele malen gehoord.

Als het woord catchy nog niet had bestaan, had het voor The New Abnormal uitgevonden moeten worden. De veertigers leveren drie kwartier energie én schoonheid, bovendien zeer strak geproduceerd met een goede balans tussen een klassiek bandgeluid en elektronica. Het mooiste lied blijft voor mij At The Door, een soort epische klaagzang die gedragen wordt door synths uit het paradijs - met de leipe videoclip erbij moet ik altijd een traantje wegpinken. Andere nummers doen me wat minder: Eternal Summer duurt me te lang, en Why Are Sundays So Depressing blijft ook niet echt hangen. Afsluiter Ode To The Mets is dan weer één van de beste nummers van de plaat.

Al met bevat The New Abnormal een aantal van de mooiste werken van The Strokes. Het wordt dan ook hoog tijd om het vroegere oeuvre met dezelfde aandacht te gaan beluisteren.

avatar van Julian McArthur
Topalbum. Luister er nog steeds heel veel naar en alle songs blijven fantastisch. Dit is Abbey Road niveau voor mij.
Zo af en toe komt er een plaatje uit dat uit niks dan topsongs bestaat.