Bob Dylan - Rough and Rowdy Ways (2020)

Folk / Rock
Label: Columbia

1. I Contain Multitudes (4:36)
  2. False Prophet (6:00)
  3. My Own Version of You (6:41)
  4. I've Made Up My Mind to Give Myself to You (6:32)
  5. Black Rider (4:12)
  6. Goodbye Jimmy Reed (4:13)
  7. Mother of Muses (4:29)
  8. Crossing the Rubicon (7:22)
  9. Key West (Philosopher Pirate) (9:34)
  10. Murder Most Foul (16:54)
avatar van Stalin
BRUTALLY HONEST ROCK ALBUM REVIEWS

Rough and Rowdy Ways

Kleine quote:
Dylan isn’t giving us music that we innately value – rather, because we value Bob Dylan, we are trying to attach value to the music he offers us.

Wees gewaarschuwd

avatar van Rudi S

So, what, exactly, makes the album so bad? Easy – the exact same thing that has made every Bob Dylan album of the past two decades bad:

OVERALL (OUT OF 10): 0

Prima site

avatar van AOVV
Hondsbrutaal, noem ik het.

avatar van Stalin
Black Rider Black Rider wasting my time…Black Rider Black Rider insert random line
vond ik toch vrij briljant.

Stalin schreef:
BRUTALLY HONEST ROCK ALBUM REVIEWS
Wees gewaarschuwd

Bedankt voor de tip! Eindelijk weer eens een review site waar lekker schrijven en uitdagen belangrijker is dan begrip voor de artiest. Doet me denken aan m'n gouwe ouwe spin record guide.

avatar van Julian McArthur
Ik vind dit een van zijn zwakste worpen. Onderling inwisselbare nietszeggende melodieën. Dylan of niet, goeie songs moeten voor mij nog steeds een goeie melodie hebben. Als ik enkel tekst wil zal ik wel een boek lezen.

Fijn wel dat hij nog steeds albums maakt, maar ik vind Tempest en Modern Times met voorsprong zijn beste albums van deze eeuw (en beide komen op hun beurt niet in de buurt van zijn eerdere werk).

Kleuren en geuren...

avatar van Wandelaar
Melodieuze armoede. Daar kunnen we Dylan inderdaad wel eens op betrappen, zo ook hier. Maar ook Tempest kent niet een hoog meezinggehalte. Dan blijft inderdaad over: de tekst. En die kun je ook in een boek lezen.

Maar... Dan mis je wel de sterkste troef van de inmiddels zwaar versleten zanger: zijn voordracht. Het neerzetten van zijn teksten, de frasering, de draai die hij aan woorden kan geven. Een praatzanger.

En dan toch nog de melodieën. Zo'n lekker deuntje als 'Mr. Tambourine Man', nee dat zoeken we tevergeefs, zeker al sinds deze eeuw. Maar ik bespeur toch ook hier vaak de subtiele muzikaliteit. Het zoeken naar de kern. Prima band natuurlijk ook. En zelfs de muziek kan me op dit album dan zomaar verrassen soms.

avatar van heartofsoul
Ook ik heb dit album (nog) niet echt in mijn hart kunnen sluiten, al waardeer ik het wel. Ik kan er alleen niet met al te veel plezier naar luisteren, daarvoor vind ik het toch iets te gekunsteld, al maakt inderdaad Dylan's voordracht indruk. Het is -voor mij- eigenlijk te pretentieus. Maar ik gun het nog een paar luisterbeurten, en wie weet.

Half puntje eraf. Dit is nu al de derde keer dat ik erbij in slaap val.

avatar van meneer
boemp schreef:
Half puntje eraf. Dit is nu al de derde keer dat ik erbij in slaap val.

Tsja, wat wil je. Het was 00.26 toen je dit postte. En de eerste wintertijd avond. Eigenlijk was het 01.26. Het was gewoon bedtijd. Kan Bob toch niks aan doen ? Goeiemorgen trouwens !

avatar van Stijn_Slayer
Ik had er na alle lovende kritieken ook meer van verwacht. Ik houd niet van Dylans latere stem, maar hier klinkt hij nog niet eens zo hinderlijk. Het is zo'n eentonige en trage verzameling wiegdeuntjes dat ik me wel kan voorstellen dat boemp hiervan in slaap valt.

1,0
Zag dat ik dit album met een 1 heb gewaardeerd. Waarschijnlijk toen ingegeven door het feit dat ik het album niet zonder ergernis kon uitzitten. Ik herken echter bij sommige nummers dermate veel kwaliteit dat die 1niet terecht is en een 2,5 moet zijn.

hbenders schreef:
Ooit van een vriend een box met de eerste 10 albums van Dylan gekregen. Heus, ik heb geprobeerd ze alle 10 tot me te nemen, maar het is me niet gelukt. Dylan weet me tot waanzin te drijven met zijn ellenlange dodelijk saaie gemurmel. Ik heb menigmaal verzucht waarom hij niet gewoon een boek schrijft als tie zonodig zijn zielenroerselen met de wereld wil delen. Afgelopen week kwam het nieuwe album ter sprake bij vrienden. Gisteravond met die vrienden me aan het album gewaagd. Vandaag nog 2 keer beluisterd. Dylan en ik zijn nog niets veranderd. Mother of muses is tenenkrommend saai en iemand die zonder zenuwinzinking ‘Murder Most Foul’ kan uitzitten, verdient een lintje.
Het ligt vast aan mij en niet aan Dylan. Voor de vijf-sterren gevers: geniet er van. Ik laat deze Dylanbeker aan me voorbij gaan.

avatar van Wandelaar
hbenders schreef:
Ik zie nog steeds een 1,0 staan .
Ik hou trouwens wel van originele meningen. Critici van Dylan hebben ergens wel een beetje gelijk altijd.
Voor het gemiddelde maakt het allemaal niet veel uit. De hoogste score en meeste stemmen sinds Modern Times (2006). En dat album was ook al niet mis.