Motorpsycho - The All Is One (2020)

Noorwegen
Label: Rune

1. The All Is One (8:50)
  2. The Same Old Rock (One Must Imagine Sisyphus Happy) (5:18)
  3. The Magpie (5:36)
  4. Delusion (The Reign of Humbug) (2:44)
  5. N.O.X. 1 - Circles Around the Sun Part 1 (9:11)
  6. N.O.X. 2 - Ouroboros (Strange Loop) (8:23)
  7. N.O.X. 3 - Ascension (3:37)
  8. N.O.X. 4 - Night of Pan (15:33)
  9. N.O.X. 5 - Circles Around the Sun Part 2 (5:55)
  10. A Little Light (2:19)
  11. Dreams of Fancy (9:37)
  12. The Dowser (2:46)
  13. Like Chrome (5:03)
avatar van ProGNerD
Terugkomend op de discussie tussen Kronos en Zwaagje:

Als ik m'n ogen dichtdoe, en de stem iets nasaler inbeeld, hoor ik in The Dowser een nummer dat zo op een Steven Wilson album had kunnen staan. Al weet die natuurlijk ook goed waar hij de mosterd haalt (al lijkt hij de laatste tijd een ander potje gevonden te hebben waarvan we begin 2021 kunnen beoordelen hoe die smaakt; de discussie is al aardig losgebarsten... ).

Dat is toch het mooie van een muzikale hobby, dat je als artiest, maar ook als luisteraar wordt beïnvloed en gevormd door wat je hoort en mooi vind en zo nieuwe dingen ontdekt / creërt; zolang je daarbij objectief en open-minded blijft en / of je eigen draai eraan meegeeft is dat alleen maar positief en goed voor de ontwikkeling !

Trouwens, waar ik meestal albums in z'n geheel luister, is dit album prima in 2 delen te luisteren: de N.O.X. suite los van de overige nummers De suite heeft toch een heel eigen sfeer t.o.v. de overige nummers en heeft een duidelijke kop en staart.

avatar van spaceman
Kan er lang of kort over zijn. Hou het bij het laatste. Dit is weer een hoogtepuntje van de Noormannen. Overigens een van de velen. Man man, wat hou ik van die band.

Dankzij deze cd is mijn interesse gewekt in hun vroegere repertoire. En ik ben al een boodschappenlijstje aan het maken ...... Heavy Metal Fruit , Here Be Monsters, The Tower lijken mij ook zeer de moeite

avatar van jurado
TONYLUNA schreef:
Als je dit album te gek vindt, ga je aan de genoemde albums geen miskoop veroorzaken inderdaad.

Tjonge tjonge wat is dit weer prachtig. Genieten met koptelefoon op. 5*****

avatar van Chris de Graaf
Ja, wat een plaat. Ook na tig luisterbeurten nog genoeg te genieten. Ik heb eindelijk weer een écht goede koptelefoon en dat kom het luisterplezier wel ten goede moet ik zeggen.