Black Country, New Road - For the First Time (2021)

Label: Ninja Tune

1. Instrumental (5:27)
  2. Athens, France (6:22)
  3. Science Fair (6:20)
  4. Sunglasses (9:50)
  5. Track X (4:44)
  6. Opus (8:01)
avatar van aerobag
Voor de liefhebbers, deze live performance is absoluut genieten en kent nieuw materiaal wat absoluut de moeite waard is. (op 44:27: Bread Song en 51:16: Basketball Shoes)

Black Country, New Road - Live at Southbank Centre, Queen Elizabeth Hall - March 2021 - YouTube

avatar van hoi123
De best beoordelde bootleg aller tijden op RYM, maar ik blijf toch een beetje onbevredigd achter. Begrijp me niet verkeerd, ik zou in mijn broek schijten als ik dit live mocht meemaken en vooral de nieuwe nummers klinken heerlijk, maar Sunglasses is ondertussen een paar nieuwe versies weg van klinken als de nieuwe single van Belle and Sebastian. Ook jammer dat Isaac Wood in de climax van het verder fantastische Opus ook zijn mond houdt, het neemt toch een beetje weg van de intensiteit van alles.

Van de week eindelijk de witte lp versie op laten halen in Nijmegen, hoes in een foto negatief hoes, mooier dan de originele hoes en ook een prachtige "negatieve" lyric booklet.
Deze versie kon ik nergens meer in de buurt krijgen (A'dam, Haarlem), fijn dat ik m nu heb!

Back to the music.
Altijd uitkijken met zulke uitspraken maar deze gaat zeker mijn top10 halen. Precies de muziek die ik zo lang gemist heb (ik refereerde al eerder aan Long Fin Killie). Hou erg van dit soort stemmen net zoals bv bij bands als Xiu Xiu of Slint. Af en toe een kakofonie zoals good old Palais Schaumburg, the Popgroup of natuurlijk avantgarde (jazz).
Ik kijk nu al met spanning en verwachting uit naar de gig in Paradiso eind van het jaar.
Lekker deze lefgozertjes, zo'n plaat al jaren niet gehoord. Black Midi was al goed maar dit dig ik meer.
Geen idee waarom zo veel schrijvers hier problemen hebben met die stem

Nog een half puntje toegevoegd. Dit album gaat steeds meer op me groeien, met als favorieten Opus en Sunglasses. Alleen Track X kan ik nog niet zoveel mee. Grote kans dat dit mijn favoriete album van 2021 wordt, alhoewel de singles van Squid ook veelbelovend zijn

Erg hyped voor Paradiso in november, tickets zijn maar €16,- voor de liefhebbers

avatar van Gele Stift
Wat een vreselijke aansteller is de zanger, regelmatig ver over het punt van cringe heen. In plaats van memes aanhalend wordt deze band een meme door hem. Jammer, want verder is het instrumentele gedeelte daarachter wel genietbaar, en je kunt zeker wel merken dat er talent zit in dit bandje.

avatar van coldwarkids
Gele Stift schreef:
Wat een vreselijke aansteller is de zanger, regelmatig ver over het punt van cringe.

Nou, zeg dat wel. Squid is nog zo’n band met een aanstellerige zanger! Terwijl bij Squid de muziek dan nog wel aardig is en verder doorontwikkeld!