Lana Del Rey - Chemtrails over the Country Club (2021)

Pop / Folk
Label: Interscope

1. White Dress (5:33)
  2. Chemtrails over the Country Club (4:31)
  3. Tulsa Jesus Freak (3:35)
  4. Let Me Love You Like a Woman (3:20)
  5. Wild at Heart (4:06)
  6. Dark but Just a Game (3:55)
  7. Not All Who Wander Are Lost (4:07)
  8. Yosemite (5:04)
  9. Breaking Up Slowly (2:57)

met Nikki Lane

10. Dance Till We Die (4:03)
  11. For Free (4:11)

met Zella Day en Weyes Blood

avatar van Ducoz
Ik ben benieuwd!

avatar van Edgar18
Chemtrails Over the Country Club klinkt alvast als een outtake van NFR!

avatar van pmac
Net de nieuwe single Chemtrails over the countryclub gehoord en dit klinkt erg goed in de lijn van NFR. Let me love you like a woman kwam in oktober meen ik al uit en vond die wat weinigzeggend. Ben erg benieuwd of ze het hoge nivo weer kan herhalen. De hoes ziet er in elk geval gezellig uit.

avatar van jrn
jrn
Relatief kort plaatje (voor haar doen)

avatar van Venceremos
Werkelijk een prachtige titelsong. Dat einde met die uitlopende drumpartij is genieten en hoor je niet vaak. Iemand die vergelijkbare song-eindes kan opdissen?

avatar van Slowgaze
jrn schreef:
Relatief kort plaatje (voor haar doen)

Ik ben best een fanboy, maar een relatief korte speelduur lijkt me ook weleens een keertje fijn.

White Dress als opener... ik weet het niet. Moet dat nu echt Lana? Daar moet ik even inkomen. Dat afgeknepen gedoe hoeft voor mij niet zo.

Maar daarna komt het goed. Bijna Lana volgens het boekje, maar dat vind ik niet erg.

Lana moet het van sfeer hebben: dromerig en ervoor zorgend dat je even op een wolkje weg kunt zweven. Daar slaagt ze ook nu in.
Het klinkt hier allemaal net iets opener en zonniger wellicht. De luchten zijn een beetje opgeklaard.
Ze heeft de ramen op een kiertje gezet, waardoor een licht lentebriesje naar binnenwaait.
Dance Till We Die kun je zelfs bijna een nieuwe koers noemen.

Lana levert constante kwaliteit, dat is nu wederom niet anders. Mijn stemgedrag is er elke keer ook naar, alleen Norman Fucking Rockwell! stak er net iets bovenuit en blijft nog even mijn lievelingetje en deze zit daar denk ik echt nauwelijks onder (dus ja, zelfde beoordeling voor haar laatste twee). Maar wie weet.... dit vormt sterke concurrentie voor mijn nummer één van 2019.

En met nummers als Wild at Heart, For Free (Joni Mitchel cover) en Yosemite weet ze mijn muzikale hartje sneller doen kloppen. Op elk album staan er wel van die parels en gelukkig hier dus ook.

We kunnen er weer even mee vooruit! Enige nadeel? Ja! Het had best langer mogen duren (en dat zegt iemand die liever naar kortere albums luistert).

avatar van Kronos
Ben sinds kort een beetje fan en dan meteen een nieuw album kado krijgen.

avatar van Jasper'sLament
Weinig toe te voegen aan de review van aERodynamIC.
Het is een prachtig album, bijna een soort 'best of' van haarzelf en al haar inspiratiebronnen.
Ze maakt ook slim gebruik van haar eigen tekstsen en muziek door bijvoorbeeld de muziek van "How to disappear" als een sample te gebruiken in "Wild at Heart. Ik hou van dat soort grapjes.
Ze weet precies waar ze mee bezig is. Nu al benieuwd naar het volgende project.

avatar van Jasper'sLament
Oh en 'Weyes Blood' doet een bizar goeie Joni Mitchell imitatie. Ik schrok er de eerste keer van, dacht dat het ongebruikte Joni vocals waren.

avatar van jordidj1
Oef, bijna vergeten dat deze eraan kwam. Laat het snel vrijdag wezen!

aERodynamIC schreef:

Heb precies hetzelfde. Wat zonde om hier de plaat mee te beginnen. Daarna komt het wel goed inderdaad, maar denk dat dit een nummer is waar ik moeilijk aan ga wennen.

Maar denk niet dat dit album NFR kan evenaren. Dat blijft mijn favoriet van al d'r albums.

avatar van repelstefan
Ik weet niet wie die Youtube link bij White Dress erbij heeft gezet maar die heeft dat in elk geval niet beluisterd. Omdat er official bij staat wil niet zeggen dat het official is .

avatar van brajoapau
brajoapau (moderator)
repelstefan schreef:

Clickbait; bij deze dus verwijderd.

avatar van shariramaut
Ik kijk zó hard uit naar dit album! Al lijkt het mij bijna onmogelijk om NFR te evenaren. En zelfs als dat niet lukt, zal het nog steeds een zeer goede plaat zijn.

avatar van Ducoz
shariramaut schreef:

Hij is anders, maar minstens zo goed.

avatar van Flat Earth
Chemtrails ?!? O jee, ze is een wappie

avatar van Razoreater
Aldus de user met de naam Flat Earth

avatar van Slowgaze
Flat Earth schreef:
Chemtrails ?!? O jee, ze is een wappie

Ik heb gehoord dat er iets in chemtrails zit waardoor je vatbaar wordt voor complottheorieën.

avatar van Gert1980
Ja hier heb ik dus helemaal niets mee, met die saaie suïcide stem van mevrouw Del Ray. Heb deze populariteit nooit zo begrepen...

avatar van musicfriek
Pfff, ze flikt het weer hoor

avatar van Zwaagje
musicfriek schreef:
Pfff, ze flikt het weer hoor

Je maakt me nieuwsgierig musicfriek; je was er iets vroeger bij dan ik. Ik ga er voor zitten en hoop dat de verwachtingen niet te hoog zijn.

avatar van jordidj1
Waarom voel ik me altijd zo ‘humble’ als ik naar Lana luister, like damn. Sit down, Jordi, be humble.

avatar van ni slecht
fonzie1983 schreef:

Ik denk dat ik hier een compleet andere mening over heb. Ik heb nu enkel en alleen nog maar White Dress geluisterd, en ik ben al helemaal weggeblazen. Dat nummer is toch geweldig? Wat een stemming zet dit nummer meteen, benieuwd wat dit voor de rest van het album betekent.

+++

avatar van Zwaagje
Na een eerste luisterbeurt......sfeervol album, knappe prestatie na NFR. Albums van haar moeten bij mij wel altijd landen, dus ik weet niet wat dit op de lange duur gaat doen; we shall see.

avatar van Leptop
Het kabbelt allemaal wel lekker weg, maar NFR maakte bij de 1e luisterbeurt wel behoorlijk meer indruk. Nog maar wat vaker luisteren dan.

Dim
Oef, dat is schrikken bij het eerste nummer.

avatar van Jasper'sLament
Ik vind "White Dress" juist een hoogtepunt, verrassend en verfrissend hoe ze haar stem gebruikt. Niet 'mooi' en gepolijst. In combinatie met de zinderende productie die gedurende het nummer heel langzaam steeds intenser word en weer naar een nulpunt gaat. Vind het een spectaculaire opener.

avatar van LittleBox
Lana die autotune gebruikt. Met zo'n stem. De rode lijn.

avatar van Bert Wasbeer
Lp is binnen, nog niet geluisterd, maar beetje raar artwork. Van de eerste 4 nummers staan de teksten op de binnenhoes, maar bij de rest niet. Toelichting over verdere foto's ontbreekt ook volledig. Alsof ze mikten op een dubbel-lp en een tweede binnenhoes, maar daar last minute toch van af zagen of zo. Verder een mondkapje te zien, naar ik aanneem een covidverwijzing. Aan afstand houden wordt dan weer niet gedaan. Geen idee wat het allemaal betekent, zal er eens voor gaan zitten