Low - HEY WHAT (2021)

2. I Can Wait (4:02)
  3. All Night (5:14)
  4. Disappearing (3:32)
  5. Hey (7:41)
  6. Days Like These (5:20)
  7. There's a Comma After Still (1:51)
  8. Don't Walk Away (4:07)
  9. More (2:10)
  10. The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) (7:08)
avatar van Jordipordie
ok ok, on my way

Edit:
Dit is heel andere koek. Waar is het fout gegaan met die lui? Ik ben nu halverwege. Morgen weer een dag om verder te luisteren.

avatar van dix
dix
Jordipordie schreef:

Dit is heel andere koek. Waar is het fout gegaan met die lui?

Ze hebben hun sound altijd doorontwikkeld en wie dat wil volgen is welkom. Als er elk jaar een blauwdruk van 'I Could Live in Hope' was uitgekomen dan was ik na drie platen wel afgehaakt. Overigens is het live-geluid niet zo radicaal als op Double Negative en Hey What.

Het zou beter wel zo radicaal zijn.

In welke zin is deze een toegevoegde waarde als ik Double Negative al ken? Wat ik hoorde als "teasers" was een beetje gelijkaardig maar zeker niet beter,integendeel.

avatar van itchy
gerre schreef:
Het zou beter wel zo radicaal zijn.

Dat kan je toch niet beoordelen aan de hand van een paar teasers? Je doet jezelf te kort als je deze niet luistert. Ik vind Hey What minimaal gelijkwaardig. Toegevoegde waarde is een wat vreemde term, deze is toch weer anders. De zang is wat minder door de mangel gehaald en de instrumentatie is meer in your face. Maar het belangrijkste is dat de kwaliteit van de nummers supertoppie is.

Het is uit nieuwsgierigheid. Wil deze zeker beluisteren, hoor.

avatar van Obscure Thing
Wat een heerlijk dystopische plaat is dit, het schuurt, het kraakt, het ruist, maar toch is er de schoonheid die ik van Low gewend ben.

avatar van Premonition
Ik herken de kwaliteit van dit album, maar het doet me niets. Dat is ook een beetje het verhaal tussen mij en Low vanaf begin jaren negentig. Prima composities en inmiddels een indrukwekkend oeuvre, maar ik draai het nooit.

avatar van T.A.
Vorige twee albums van Low vond ik geweldig. Van dit album krijg ik eigenlijk een beetje hoofdpijn. Ik geef het nog even de tijd.

avatar van jorro
Ontegenzeggelijk Low. Maar ook ontegenzeggelijk niet zo sterk als veel van de vroegste albums. En dat ligt wat mij betreft aan de distortion. Na een paar nummers is de sjeu er van af. Tenminste zo beleef ik het.
Een klein beetje jammer van de verder prachtige composities. Scheelt wat mij betreft een vol punt.

avatar van Cor
Cor
Ik had Low in het verleden nooit opgepikt, maar de buzz rondom dit album heeft mij toch verleid. Bijzonder en in ieder geval heel eigen en origineel geluid. En ik vind het nog mooi ook, die op zich vreemde combinatie van afgeknepen, twisted distorsion en hemelse samenzang. Fraai hoe Alan Sparhark steeds inzet op 'White Horses' en Mimi Parker de strofe steeds uitzingt. Een vervreemdend effect dat steeds meer onder de huid kruipt. Eén van de betere platen van 2021.

avatar van DjFrankie
There's a Comma After Still ( irriteert me), verder wel een lekkere plaat met een eigen strot.

avatar van Johnny Marr
More is het mooiste nummer van 2021. Tot nu toe dan. Wat kan daar nog over, tho?

avatar van Lost
Weet het niet goed met dit album… was blij en verrast met het vorige album wat toch een buitenbeentje in hun discografie is…. Spijtig genoeg is het geen buitenbeentje meer gezien ze nu op de ingeslagen weg verder gaan… Persoonlijk ben ik meer fan van hun beginperiode… zo tot Trust…

Maar nu dus het nieuwe album… nu de verassing eraf is, valt het me toch wat tegen…. De songs zijn allemaal wat minder … buiten Days like These… wat ze zelf lijken te beseffen en dan er maar wat ruis, herrie en gekraak over gieten om dit te camoufleren…

Het blijft natuurlijk Low en gaan nooit onder een bepaalde standaard maar deze gaat het voor mij niet worden…

avatar van Barend G
Lost schreef:

Ja man. Zo zijn ze.

avatar van mvfreak
Jammer van de distortion/ruis; ik kan daar niet zo goed tegen

avatar van FredWH
Ik heb hetzelfde, kan ook niet zo goed tegen de distortion/ruis. Dit is geen muziek waar ik met plezier naar luister krijg er de zenuwen van. Ik zie dat het op nr. 1 staat van de rotatielijst dus veel zullen er anders over denken en dat mag natuurlijk Omdat er toch nog wel een paar nummers zijn die ik wel kan pruimen 3 sterren.

Er gaat toch nog een half puntje af want werkelijk elk nummer wordt verpest (voor mij dan) door die distortion/ruis

avatar van Alicia
mvfreak schreef:
Jammer van de distortion/ruis; ik kan daar niet zo goed tegen

Idem dito...

*oor tegen de speaker om te voelen (luisteren) of de boel niet echt is opgeblazen of zo*

[ Overigens is het live-geluid niet zo radicaal als op Double Negative en Hey What. [/quote]

Dat vond ik bij het laatste concert in Paradiso jammer en dus wat tegenvallen, had gehoopt dat de distortion onderdeel zou zijn van de gig. Low zonder distortion heb ik al vaak genoeg gezien (prachtig),
Weet jij of ze volgend jaar weer zonder distortion spelen?

Thx