Beyoncé - RENAISSANCE (2022)

Alternatieve titel: Act I

Pop / Dance
Label: Parkwood

1. I'm That Girl (3:28)
  2. Cozy (3:30)
  3. Alien Superstar (3:35)
  4. Cuff It (3:45)
  5. Energy (1:56)

met Beam

6. Break My Soul (4:38)
  7. Church Girl (3:44)
  8. Plastic Off the Sofa (4:14)
  9. Virgo's Groove (6:08)
  10. Move (3:23)

met Grace Jones en Tems

11. Heated (4:20)
  12. Thique (4:04)
  13. All Up in Your Mind (2:49)
  14. America Has a Problem (3:18)
  15. Pure / Honey (4:48)
  16. Summer Renaissance (4:33)
avatar van Blitz!
Heel benieuwd naar deze nieuwe Beyoncé. Break My Soul smaakt naar meer. Coole albumhoes ook!

avatar van Rudi S
Benieuwd, maar wat de hoes betreft: je gaat niet op een dolfijn of een paard zitten.

avatar van swoon
Rudi S schreef:

wat bedoel je met die laatste zin haha?

avatar van coldwarkids
1,0
Wat een hilarisch doordachte grap zeg

avatar van gaucho
Maar op een paard gaan zitten is toch heel wat gangbaarder dan zitten op een dolfijn? Dat zijn die beesten wel gewend, daar krijgen ze doorgaans geen stress van. Hoewel ik me in het geval van bovenstaande hoesafbeelding nog wel kan voorstelling dat een gemiddelde hengst hiervan in verwarring raakt...

avatar van Mssr Renard
gaucho schreef:

Ik ken een soort bejaardhuis voor ezels, die kapot zijn van een levenlang ritjes. Door op de rug van een dier te klimmen (paard, ezel, pony, dolfijn, etc.) sloop je een dier. En het is onnodig in 2022. We hoeven niet meer te paard rijden om ergens te komen. Vind je een paard een leuk gezelschapsdier en houd je van dieren, loop er dan naast. Anders ben je gewoon een dierenbeul.

Gelukkig is het paard, waar deze plastieke vrouw op zit niet echt.

avatar van Slowgaze
Rudi S schreef:

Impliceer je nu dat die dolfijnenpletter thicc is?

avatar van Rudi S
Slowgaze schreef:

Impliceer je nu dat die dolfijnenpletter thicc is?

" Sometimes you just have to pee in the sink."

Heinrich Karl Bukowski

avatar van Fathead
Die hoes, mijn hemel. Is dit de nieuwe Zelda?

avatar van goldendream
Ocharme, ze heeft ook een nieuw album bij elkaar gekweeld en de onbekwaamheid moet verdoezeld worden met een pikante hoes. Zonder hoezen, videoclipjes en vulgair gedoe raakt ze immers nergens. Ze zou ook poestvrouw kunnen worden (niet denigrerend bedoeld), maar dat zal voor madam pretentie te min zijn.

avatar van Gert1980
Blitz! schreef:
Coole albumhoes ook!

Het paard ziet er wel cool uit, maar verder...

avatar van dix
dix
Fathead schreef:
Die hoes, mijn hemel. Is dit de nieuwe Zelda?

Van Nederlandse hand. Ik vind hem wel tof maar de muziek laat ik voor wat het is.

avatar van Fathead
dix schreef:

Ik vind het vooral de zoveelste variatie op “Beyoncé, de krachtige vrouw”, terwijl ik haar altijd een beetje de Janelle Monae van de Action vind. Maar goed, dat is enkel op basis van de hoes, ik laat me graag verrassen!

bennerd
Wtf de comments hier. Zin in het album!

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Don't judge a book by it's cover

Nu vraagt Beyone, met zo'n hoes, er ook wel zelf om maar zullen we het album beoordelen op de muziek, zonder in aannames daarover te vallen? Over de kwaliteit (of het gebrek daaraan) van de hoes mag een ieder natuurlijk ook een mening hebben.

avatar van Slowgaze
Fathead schreef:

Janelle Monae is gewoon de Beyoncé van de Xenos.

avatar van Doc
Doc
Wat een potsierlijke hoes. Wat is dit... Paardencamp?

goldendream schreef:

Prince deed niks anders dan dit! Alleen hoorde je daar geen gefrustreerd volk over zeuren dat niks recenseert uit het huidige millennium. Jouw platenkast kan wel een poestvrouw (sic) gebruiken (niet denigrerend bedoeld).

voskat schreef:

Volgens mij heb je dan wel wat gemist als het om het artwork bij Dirty Mind of Lovesexy ging. Toentertijd of nu nog steeds

avatar van vinylbeleving
Niks mis met een beetje naakt inderdaad, maar het is wel weer potsierlijk. Net als de vooruitgeschoven single. Een in elkaar geflanste euro dance stamper waarin ze weer zo typisch ingehouden hysterisch zingt. Hoewel Bey in het verleden bewezen heeft dat er niks mis is met wat recyclen, is ze nu het spoor wat bijster. Maargoed de 29e maar even afwachten. Misschien is het wel een meesterwerk met maar een miskleun en lachwekkend artwork.

avatar van Gert1980
voskat schreef:

Wil je nu serieus de huppeltrut/'gayscene op zijn (haar?) wenken bedienende' muziek van tante Bea vergelijken met de kwaliteits muziek die Prince maakte? Ik mag toch hopen dat dit een grapje is?
En zelfs Prince zijn album covers waren art, al helemaal vergeleken bij deze goedkope postorder-achtige cover die hierboven staat afgebeeld.

avatar van Premonition
"Creating this album allowed me a place to dream and to find escape during a scary time for the world. It allowed me to feel free and adventurous in a time when little else was moving.
My intention was to create a safe place, a place without judgment. A place to be free of perfectionism and overthinking. A place to scream, release, feel freedom. It was a beautiful journey of exploration."

Daarom deze hoes dus, stelletje vooringenomen sexisten...

Gert1980 schreef:

En zelfs Prince zijn album covers waren art, al helemaal vergeleken bij deze goedkope postorder-hoer-achtige cover die hierboven staat afgebeeld.

Ik ben niet eens fan van Bey, en juist enorm fan van Prince.
Maar Prince was een slet, en daar was hij trots op. Dit gaat gewoon om dubbele standaarden..

aERodynamIC schreef:

Ok, in den beginne werd er ook op Prince gezeken wat dat betreft.
Je zou denken dat we er 40 jaar later wat van geleerd hebben. Zucht..

avatar van davevr
Klinkt hier net als een bijeenkomst van de evangelische omroep in 1964

avatar van Mssr Renard
Wat een onzin, niemand valt over het naakt. De hoes is gewoon lelijk (en fantasiedieren-beulerig).

Mssr Renard schreef:
Wat een onzin, niemand valt over het naakt.

De meeste hier niet, maar goldendream valt erover als een eenbenige hordenloper.

(Ik vind het verder ook geen mooie hoes. Eigenlijk hadden ze haar ook van glas moeten maken.)

avatar van Blitz!
Mijn god die commentaren hier over een “hoes”. Blijkbaar is Beyoncé er dus toch weer in geslaagd is om controverse te veroorzaken.
Een man die halfnaakt op een hoes staat is cool, wanneer een vrouw dat doet is het een hoer…