Beyoncé - RENAISSANCE (2022)

R&B / Pop
Label: Parkwood

1. I'm That Girl (3:28)
  2. Cozy (3:30)
  3. Alien Superstar (3:35)
  4. Cuff It (3:45)
  5. Energy (1:56)

met Beam

6. Break My Soul (4:38)
  7. Church Girl (3:44)
  8. Plastic Off the Sofa (4:14)
  9. Virgo's Groove (6:08)
  10. Move (3:23)

met Grace Jones en Tems

11. Heated (4:20)
  12. Thique (4:04)
  13. All Up in Your Mind (2:49)
  14. America Has a Problem (3:18)
  15. Pure / Honey (4:48)
  16. Summer Renaissance (4:33)
avatar van Edwynn
Van mensen die met deze Xenos-Xena hoes weglopen, wil ik nooit meer horen dat metalhoezen kitscherig zijn.

avatar van gaucho
'My intention was to create a safe place, a place without judgment', zegt Beyoncé zelf over het maken van het album. Lijkt op MuMe in elk geval niet gelukt te zijn...

Die vergelijking met Prince gaat wel op, overigens. Reed die op de achterkant van zijn tweede LP ook niet naakt op een wit paard?

Voor de liefhebbers is er een fraaiere hoes op een gelimiteerde uitgave, die via pre-sale op haar eigen website kennelijk al is uitverkocht. Nog steeds verkrijgbaar via Discogs, maar je betaalt iets meer...

Mssr Renard
Wie heeft Beyoncé een h...genoemd dan? En sinds wanneer is een hoes lelijk vinden zo een probleem?

Ik vind deze erg Cher. En als liefhebber van Vallejo, zou ik die leuker moeten vinden, maar die zijn eigenlijk ook best grotesk.

Cher - Prisoner
en
Cher - Take Me Home

Over Vallejo gesproken, deze lekkere halfnaakte mannen mogen er best wezen:

*klik*

Over rock- en metalhoezen gesproken. Liefhebbers van mannelijk naakt, kunnen hun hart ophalen:

Klik (nsfw)

avatar van Mausie
voskat schreef:
De meeste hier niet, maar goldendream valt erover als een eenbenige hordenloper.

Het is algemeen bekend dat goldendream voor 99% uit azijn bestaat, die logt alleen in om over mensen heen te pissen.

avatar van Doc
Doc
Nou nou... zo erg is het nou allemaal ook weer niet.

avatar van chevy93
gaucho schreef:
Weet niet of die nu beter is, haha. Lijkt een beetje alsof iemand zichzelf op niet heel geslaagde manier in een renaissance schilderij gefotosoept heeft.

Mausie schreef:

Goede naam dus.

lelijk kitscherig paard

Nou zeg.

Edwynn schreef:

Ik zie Amon Amarth dit eigenlijk wel doen, op vijf glazen paarden.

avatar van gaucho
chevy93 schreef:

Nou, daar heb je wel een beetje gelijk in. Met 'fraaiere hoes' bedoelde ik vooral dat ik 'm iets beter vind dan de standaardversie, maar ook niet echt veel. De hoesafbeelding op Discogs is voor mij te klein om vast te stellen of er gefotoshopt is, maar het idee - zet de ster in kwestie op een glazen paard neer voor een klassiek, museaal schilderij, als verwijzing naar de titel - is en blijft wat goedkoop. Als ik haar was, zou ik voor het volgende album iets doen met de 'paardenvlieg met de gouden kont' die naar haar vernoemd is.

Spraakmakend is de hoes van het nieuwe album in elk geval wel. De theorieën lopen uiteen van de apocalyptische ruiters tot een verwijzing naar Bianca Jagger die in 1977 een paard besteeg in de befaamde Newyorkse discotheek Studio 54. Waarmee ook meteen verwijzingen naar de muzikale inhoud worden gegeven: Renaissance (ik schrijf het gewoon koppig met kleine letters) zou een disco-, dance- en house-album worden. Zelf zou ik er op basis van de binnenhoes van die speciale editie ook country-invloeden in verwachten.

Kortom, speculaties volop. En nu moet het album nog verschijnen. Overmorgen weten de liefhebbers meer...

avatar van Ralph.
Als een grote Beyonce hater vind ik Break My Soul super nice. Misschien omdat het niet als haar klinkt. Dus ben wel benieuwd naar dit album.

avatar van Doc
Doc
Ik dacht dat het een verwijzing was naar een schilderij (Lady Godiva).

avatar van goldendream
Oei oei, voskatje en mausieken vinden het nodig persoonlijke aanvallen te lanceren. Heeft het te maken met het feit dat iemand luidop durft zeggen dat Radiohead een ferm overroepen bandje is en Beyoncé zonder sletterig gedoe werkelijk niks voorstelt?
Ieder zijn mening hé, persoonlijk schelden hoeft niet. Dank u wel.

Doc schreef:
Ik dacht dat het een verwijzing was naar een schilderij (Lady Godiva).

Lijkt me inderdaad iets uit die richting. Ben wel benieuwd wat dit zegt over wat zij over Jay-Z zegt.

avatar van swoon
De haat voor Beyoncé op Musicmeter is toch wel heel intens.. Ik snap het allemaal niet zo goed; ben geen grote fan van haar oud werk, maar haar laatste twee platen waren wel allebei echt volwaardige albums, met wat moderne klassiekers.

Kijk enorm uit naar vrijdag alleszins; Break My Soul al best veel voorbij gekomen tijdens het uitgaan, en telkens weer schitterend feestje.

avatar van Gert1980
swoon schreef:

Oké ik bijt, want ik voel me deels aangesproken. Maar sinds wanneer is kritiek op een albumhoes, waar het hier toch voornamelijk over gaat, meteen haat op een persoon? Ik vind sowieso het woord haat vergezocht en verkeerd gebruikt, maar dat terzijde.

Los van deze spuuglelijke ordinaire hoesfoto heb ik niets tegen Beyoncé, sterker nog wanneer ik weleens een interview met haar zie heb ik het idee dat het een heel fijn iemand is. Het is niet echt mijn muziek nee, maar ik heb niets tegen de dame zelf. Maar dingen moeten kunnen worden besproken zonder dat er termen als haat worden gebruikt.
Mensen hier op MuMe zouden wat luchtiger moeten doen. Goeie God, toen ik hier afgelopen najaar het lef had mijn eerlijke mening over Taylor Swift te delen kon ik bijna mijn kist uitzoeken.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Kunnen we met bovenstaande reacties de nuance weer opzoeken? Termen als sletterig en wat al niet meer horen daar niet bij.

Zoniet, dan zal ik de hele discussie over de hoes verwijderen. Helaas.

cosmic kid schreef:

Zoniet, dan zal ik de hele discussie over de hoes verwijderen. Helaas.

Mag ik Prince wel (met liefde) een slet noemen?

goldendream schreef:
Ieder zijn mening hé, persoonlijk schelden hoeft niet. Dank u wel.

Nu denk ik onwillekeurig terug aan de enige keer dat wij een sletterige Radiohead hebben meegemaakt, en dat was voor de soundtrack van Velvet Goldmine.
Dat smaakte eerlijk gezegd wel naar meer..

Ik vind Beyonce gewoon leuke pop maken. Dat is ook een kunst, en een stuk moeilijker dan het lijkt. Persoonlijk is ze niet mijn favoriet, maar ik weet ook niet waarom ze bij jou zo de stier losmaakt.

Blitz! schreef:

Een man die halfnaakt op een hoes staat is cool, wanneer een vrouw dat doet is het een hoer…

Niet helemaal waar. De commentaren op iemand als Prince waren ook niet mals (en zijn dat nog steeds niet). Dat de verhoudingen op dat vlak anders liggen is wel zo (en Prince liet te veel zijn vrouwelijke kant zien en dat is bah bah).
Die brallerige spierbal-metal-meneren in berenvelletjes krijgen ook wel commentaar over zich heen hoor

Blitz! schreef:
Blijkbaar is Beyoncé er dus toch weer in geslaagd is om controverse te veroorzaken.

Misschien wekt dit dus irritatie. Ze doet het er om. Tja.... het zal mij worst wezen eerlijk gezegd, ben sowieso geen groot liefhebber van haar werk. Opvallende hoes of niet.

avatar van ArthurDZ
Haha nu al de MuMe-commentsectie van het jaar dit. Wat gaat dat nog allemaal geven als de muziek eenmaal becommentariërbaar is

avatar van Edwynn
voskat schreef:

Ik zie Amon Amarth dit eigenlijk wel doen, op vijf glazen paarden.

Zo kitscherig ende carnavalesk is die band inderdaad ook.
Maar helaas. Carlijn Jacobs, de kiekjesmaker van dienst, heeft laten weten niet overal 'ja' tegen te zeggen.

avatar van goldendream
ArthurDZ schreef:

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)

Alsof er iemand ook effectief naar het album gaat luisteren ...

Nooit gedacht dat ik het nog eens voor Beyonce zou opnemen maar ik zou niet weten waarom niet. Ook op MusicMeter is ze een gewaardeerde pop-artieste met 100-200 stemmen per album. Enige objectiviteit over de zangeres Beyonce, over dit album en respect voor haar prestaties zou ik op zijn plaats vinden. Daarnaast is ze een voorbeeld voor velen, zeker buiten MusicMeter. Zeer flauw om daar smalend of geringschattend over te doen.

Alsof er iemand ook effectief naar het album gaat luisteren ...

Ik denk dat het ternauwernood nog goed kan komen. Break My Soul tikt over een uurtje de 83 miljoen streams aan.
(En nee, op Spotify heb je geen begeleidende beelden, dus daar kun je het niet op afschuiven. )

avatar van Banjo
Nog 1 dingetje over dat paard als het nog een eenhoorn was dan had het nog iets mythisch nu heeft het helemaal niks.

Banjo schreef:

Geen fallische symbolen op de hoes van Bey!

avatar van meneer
Als ik dit zo lees dan gaat het meer om de cover dan om de muziek. Toch ?

De cover van Beyoncés nieuwste album: dit vinden de experts van haar beeldtaal

In mijn ogen een onderdeel van een trend waar ik niet altijd fan van ben. Ik ben meer van het Frank Boeijen principe:

Denk niet wit,
denk niet zwart.
Denk niet zwart-wit
Maar in de kleur van je hart

avatar van Slowgaze
Nog even één dingetje over de hoes: elke keer dat ik 'm zie moet ik aan die Old Spice-meneer denken, van 'I'm on a horse'.