Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience & Grace (2007)

Label: RCA

1. The Pretender (4:29)
  2. Let It Die (4:05)
  3. Erase / Replace (4:13)
  4. Long Road to Ruin (3:45)
  5. Come Alive (5:11)
  6. Stranger Things Have Happened (5:21)
  7. Cheer Up, Boys (Your Make-Up Is Running) (3:41)
  8. Summer's End (4:38)
  9. Ballad of the Beaconsfield Miners (2:32)

met Kaki King

10. Statues (3:48)
  11. But, Honestly (4:36)
  12. Home (4:53)
  13. Once & for All * (3:48)
  14. Seda * (3:45)
Alleen The Pretender gehoord (duh ), maar die klinkt best aardig. Ben ook erg benieuwd naar dit album. The Pretender klinkt toch net wat anders dan wat we gewend zijn van de Foo Fighters.

tomtom137 schreef:

Veelbelovend

Meen je dat nou? Ik vind The Pretender een typisch Foo Fighters plaatje. Weinig opzienbarend jammer genoeg, na TCaTS is het allemaal een stuk minder geworden met de Foo Fighters. Ben eigenlijk amper meer geinteresseerd, dat was vroeger toch wel anders als er een nieuwe FF op stapel stond.

avatar van chansadres
Met veel bombarie werden we in de Magneettent van Lowlands onthaald door Eric Corton om als eersten in Nederland de nieuwe Foo Fighters te mogen luisteren.

Ik was benieuwd! Er zouden nieuwe wegen ingeslagen zijn en more Edgy zijn als anders. EN het werd?

Saai. Ja, de eerste single The Pretender is tof. Maar voor de rest zijn het allemaal niemanddalletjes. Sinds wanneer moeten de Foo Fighters het hebben van intelligente teksten. Het moet gevat en meezingbaar zijn. Veel mensen begonnen te gapen tijdens de sessie. Leuk riffje hier en daar maar echt niets vernieuwend. Dieptepunt is toch wel het acoustische weggetje in Ballad of the Beaconsfield Miners. Nee, jongens deze keer niet.

Het klinkt negatief maar ik had er zo veel meer van verwacht en gehoopt. Nu is het een aardige plaat. 3*

avatar van Janhero
Alleen d pretender gehoord. Wel lekker maar de rest???

avatar van kaztor
Staat samen met Eddie Vedder in de planning wat betreft m'n volgende internetbestelling.
Kort album, trouwens.

avatar van chansadres
Janhero schreef:
Alleen d pretender gehoord. Wel lekker maar de rest???

ALs je alleen The Pretender hebt gehoord, moet je namelijk niet stemmen. Een album is meer als 1 singletje!

avatar van Don Rood
Alleen The Pretender gehoord en vind ik echt een goed nummer!
Als het album dat niveau houd, is het een super album.

avatar van Fresch
Voorlopig ook enkele de pretender gehoord, das wel een motherfucker van een song , ik ben zoals velen wellicht benieuwd naar de rest van het album !

avatar van Stripe
Prentender geeft me een goede indruk. Ik wil pas meer horen als ik de cd heb. Want deze ga ik zeker meteen halen

tomtom137 schreef:

Veelbelovend

Ben ik het mee eens. Ondanks de (opnieuw) harde gitaren klinkt het wat melancholieker en zelfs volwassener. Doet me een beetje denken aan bands als Husker Du, Moving Targets en zelfs een vleugje oude Soul Asylum. Ben erg nieuwsgierig naar het album; Foo Fighters waren altijd mijn favoriete liveband maar alleen The Color and the Shape kon me tot nog toe van begin tot eind boeien.

wcs
Net the pretender gehoord, wat een nummer!!!! kan niet wachten tot 24 september ,zou de nieuwe NOG beter dan in your honor zijn?

wcs schreef:

Ik denk het niet

The Pretender is zeker een lekker nummertje... Maar de rest? Wacht in spanning af.
Normaal vind ik The Foo Fighters het net niet hebben maar dit klinkt wel veelbelovend.

avatar van Ploppesteksel
Ik vind the Pretender toch niet zo denderend hoor .
This Is A Call van hun 1ste album vind ik veel beter .
Laten we hopen op een kleinere In Your Honor met een mix tussen de mooie ballads en de hardere rock nummers .

Ik heb vanochtend The Pretender gehoord/gezien op MTV, wel lekker nummer, lekkere 'Foo Fighters-Rock' En ook vette video

avatar van dikkiedikst
leuk nummer, nu de rest van de cd nog horen:)

avatar van MichelDumoulin
chansadres schreef:

Precies, haal die stem maar weg, Janhero (Arjan, Kevsch??), totdat je het album hebt gehoord!

(verwijderd)
Hij is gelekt.. en ik kon niet meer wachten :$ en andere kan ik dit echt aanraden! tis mijn eerste luisterbeurt en het klinkt heerlijk!

avatar van landrover
Ik heb nu net het album binnen, alleen mijn bonustrack is niet 'Seda', maar 'Once And For All'.

avatar van dikkiedikst
Heb hem ook en klinkt wel lekker:)

(verwijderd)
The Ballad of the Beaconsfield Miners.. wat een geweldig nummer!!!Instrumentaal.. en geweldige gitaarpartij! Voor mij iets totaal nieuws van de Foo Fighters.. Ook op In Your Honour stond niet zo'n mooi en breekbaar nummer.. 1 kanttekening.. Van Foo Fighters verwacht je dit niet en hoeft het van mij niet op elke nieuwe plaat te verschijnen.. maar op dit album past het perfect!

(verwijderd)
Echoes, Silence, Patience & Grace.. wat verwacht je ervan.. verwacht je een echt Foo Fighter album met scheurende gitaren en getergd gezang..

In die zin is de naam van de eerste single zeer goed gekozen; The Pretender.. Het begint rustig en bouwt op tot een zeer lekker lopende en ronkende rocksong.. en kijk maar terug in de discussie.. iedereen hoopt dat de Foo Fighters terug zijn waar ze ooit zo ontzettend goed in waren! Gewoon rocken! Maar de naam van de single zegt het al.. Pretend, vrijvertaald doen alsof, voorwenden.. en dat is precies wat de Foo Fighters doen! En tot nu toe vindt ik het geslaagd.. In elk nummer zit wel weer zo'n rare, maar goed geplaatste wisseling in tempo, manier van stemgebruik en manier van drummen.. Al staan er ook echt een typisch aantal ballads op, waarvan het nummer in mijn vorige post.. en ook die halen naar mijn inziens best het niveau van In Your Honour..

al met al ben ik zeer tevreden over deze plaat van de Foo Fighters toch geef ik nog geen cijfer omdat ik niet goed weet wat ik er nou echt van denk.. Over 2 luisterbeurtjes ben ik er wel uit en zal ik mijn oordeel laten gelden.. Een ding weet ik zeker: The Ballad of the Beaconsfield Miners zal de aankomende tijd het meest gedraaide nummer worden in mijn iTunes bibliotheek..

avatar van Bartjeking
Ik dacht in het begin; wat doet led zeppelin op deze plaat! Net zoals meedere mensen hier ben ik aangenaam verrast door het instrumentale nummer The Ballad of the Beaconsfield Miners (waar overigens een leuke anekdote achter zit las ik in OOR.) Voor de rest is het de foo fighters kwaliteit die je mag verwachten. Hij luistert in ieder geval lekker weg, maar echt verrassen doet hij me niet.
3.5* so far.

hell yeah! sodeknetter wat een plaat! ik vind deze toch wel beter als in your honor maargoed mijn smaak

avatar van qwry
Ben 'm net voor 't eerst aan't luisteren, klinkt op het eerste gehoor best wel lekker, de nummers zijn stuk voor stuk goed opgebouwd. Er is een goeie balans gevonden tussen rustige nummers en de wat ruigere rockers, de plaat klinkt dan ook afwisselend. Ga 'm nog even een paar keer doorluisteren..

Beter dan verwacht.
In Your Honor kan hij wel niet verbeteren denk ik.

avatar van landrover
Lekkere plaat...kan naar mijn waarneming ook niet worden vergeleken met In Your Honour omdat daar véél meer nummers opstonden, bovendien was het gesplit door een rock-cd en een acoustic-cd...terwijl op deze nummers meer rock nummers staan.

Vooral de eerste 5 nummers ken ik nu goed en die blijven lekker klinken. De ballad kan mij niet veel boeien, vind ik ook niet echt op dit album passen.

tot nu toe ****

avatar van Ploppesteksel
Bij de beteren van 2007 zeker weten.
Dit had ik niet verwacht, ijzersterke plaat. Wat landrover zegt klopt, niet echt te vergelijken toch durf ik zeggen dat deze plaats na vele luisterbeurten tot aan de romp van In Your Honor komt.

avatar van qwry
Hij's goed, met m'n absolute favoriet: Let It Die. 4*

Ik heb het album!!!
Mogelijk gemaakt door: FAME Amsterdam

Het is echt een geweldig album, van Foo Fighters kwaliteit en af en toe ontstijgen ze zichzelf zelfs...
Te gek!!!