Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience & Grace (2007)

Label: RCA

1. The Pretender (4:29)
  2. Let It Die (4:05)
  3. Erase / Replace (4:13)
  4. Long Road to Ruin (3:45)
  5. Come Alive (5:11)
  6. Stranger Things Have Happened (5:21)
  7. Cheer Up, Boys (Your Make-Up Is Running) (3:41)
  8. Summer's End (4:38)
  9. Ballad of the Beaconsfield Miners (2:32)

met Kaki King

10. Statues (3:48)
  11. But, Honestly (4:36)
  12. Home (4:53)
  13. Once & for All * (3:48)
  14. Seda * (3:45)
nirvana zou het veel beter gedaan hebben..

daar ben ik het dus totaal mee oneens

Pffff..

nirvana zou het veel beter gedaan hebben..

Nirvana vergelijken met de Foo Fighters is appelen met peren vergelijken. Nirvana kan dit inderdaad niet maken, en Foo Fighters kan Nevermind niet maken. Klaar ?
Je gaat toch ook niet zeggen dat 50 Cent OK Computer beter zou gemaakt hebben omdat je gewoon fan van 50 Cent bent
Wat een gezever, wat een gezwans !

avatar van Arrie
Hmm, de eerste keer dat ik dit album luisterde vond ik het erg leuk, maar ondertussen is mijn enthousiasme toch wel afgezakt, na het vaker te hebben gehoord, is het toch wel een stuk minder geworden voor mij...

avatar van kaztor
Ik kan er niet echt bij waarom dit voor FF-maatstaven vrij matig werkje hoger scoort dan onbetwiste toppers als In Your Honor en There's Nothing Left To Loose...

avatar van Ploppesteksel
Hoger als In Your Honor verdient hij inderdaad niet.

avatar van Pinsnider
Geen score, maar wel dit:
The Pretender krijgt van mij 6*, de rest 2,5-3*...
Wat een berenummer!!!!

avatar van Ploppesteksel
Let it Die, Ballad of the Beaconsfield Miners, But Honestly, Home, Once & For All zijn toch wel beter dan the Pretender.
The Pretender is aardig, maar niet meer dan dat.
Foo Fighters hebben al betere singles uitgebracht.

En dat alles dan naar mijn bescheiden mening uiteraard

avatar van Tabossi
Ik weet het niet... Het lukt me niet echt om dit album leuk te vinden. Hoewel ik niet geheel onbevooroordeeld ben (vind Foo Fighters wel leuk, maar ook niet meer dan dat... itt Nirvana overigens) vind ik het muzikaal ook niet bijster geniaal. Eigenlijk vind ik de eerste vier nummers het beste en gaat het bergafwaarts... Niettemin heb ik wel zin in hun optreden op Pinkpop hoor. Maar ik pas bij RATM ga ik echt loos.

avatar van SOAD
ik heb zo'n gevoel dat The Pretender de absolute uitschieter van het album is of zit ik er compleet naast?.

avatar van Edski
Wat mij betreft is dat Let It Die, maar gezien de statistieken hierboven zit je er niet echt naast....

avatar van Ploppesteksel
Ik vind the Pretender dus helemaal niet de uitschieter van het album, maar dat hangt af van persoon tot persoon uiteraard.

avatar van Manuel
Zelf vind ik Come Alive heel goed, heb de rest van het album NOG niet geluisterd, wat binnenkort (lees: vandaag of morgen) gaat gebeuren.

Wel een paar nummers een keertje gehoord, maar nog niet de hele cd goed geluisterd.

avatar van Manuel
Inmiddels wel, lekkere cd!

Dave flikt het weer !! Let it die gaat over Kurt en kurt was altijd de negatieveling terwijl Dave altijd toch wel lol heeft gemaakt en nog steeds respect voor dave en the ff !!

WernerGSF
uitstekend album, zonder ook maar een minder nummer er tussen

Zigstar
The Pretender is zonder twijfel een van de saaiste liedjes die ik ken. Ookal is het gitaargeweld... Retesaai.

Ik vind In Your Honor toch beter, enige lekkere nummer The Pretender.

Ploppesteksel schreef:

Ik vind het eigenlijk ook maar een matig nummer.
Het mist een goede hook. Een band als Foo Fighters staat of valt daarbij.

Dat is nou juist het probleem met dit album: Het mist iets.
One By One klinkt ook zo richtingloos

WernerGSF
Ik denk dat dit, samen met The Colour and the Shape (zonder bonustracks) het beste Foo Fighters-album is.

ElsenaarMetal
THE PRETENDER, het ligt voor de hand maaar deze track is rete rete vet:D:D:D:D:D

de rest overigens ook!

4* is het toch echt wel waar=D

avatar van Nick4
Lekker album van FF! Hoewel de meeste The Pretender als beste nummer aanwijzen is mijn favoriet toch met enige afstand Let it Die. Wat een geweldige opbouw heeft dat nummer!!
Mijn andere favorieten zijn: Come Alive, But Honestly, Long Road To Ruin en oké, ook The Pretender

The Pretender vind ik wel redelijk. Lang niet het beste nummer van FF. Wat het nummer waarschijnlijk zo mooi maakt, is de clip.

Wat ik mooi vind aan dit album, is dat het harde, elektrische geluid plaats maakt voor akoestische nummers.

Beste nummer van dit album vind ik Stranger Things Have Happened.

5* , niet omdat het echt die vijf waard is, maar een gemiddelde van 3,68 mag toch wel iets omhoog naar mijn mening.

ElsenaarMetal
kijk dat vind ik dus wel vreemd, alleen omdat het gemiddelde omhoog moet geef je een hoger cijfer, als iedereen dat zou doen zou je een onduidelijk en oneerlijk cijfer krijgen en wat heeft het geven ervan dan nog voor zin?

Toch ben ik een beetje afgezakt van het nummer Pretender, Let it Die vind ik ook ontzettend goed.
Ik ga van 4 naar 3.5*

avatar van kaztor
Ik vind Cheer Up, Boys eigenlijk met afstand het beste nummer.

avatar van dix
dix
Ploppesteksel schreef:

heeft iemand 50ct wel eens achter de drumkit zien zitten bij een Radiohead optreden ?

avatar van coldwarkids
haha wat een dodelijke diss haha ik ook niet hoor dix maar uh dit album is gewoon goed en mensen moeten niet te veel vergelijken met iemand Foo Fighters is gewoon Foo Fighters Radiohead is gewoon Radiohead musicmeter is musicmeter

avatar van PsychoBoyJack
Ben ik nu de enigste die Statues een prachtig liedje vind?

avatar van Ploppesteksel
Neen, ik vind het toch ook een erg goed nummer. Bijna alle nummers op deze CD zijn erg goed vind ik. Moet hem nog maar eens luisteren, al eventjes geleden.
Ik herinner mij nog wel dat als ik mindere nummers moest aanduiden het Erase/Replace, Come Alive, The Pretender & Summers End zouden zijn. Minder is dan nog wel altijd erg degelijk natuurlijk

Buiten "Statues" en "Home" vind ik dit een lekker in het gehoor klinkend en gevarieerd album. Bij nummers als "Let It Die" en "Erase/Replace" kan ik zelfs een vergelijking maken met de band Thrice. De singles "The Pretender" en "Long Road To Ruin" zijn dan weer typische FF-nummers...
Ik mag dus besluiten dat de Foo Fighters meegaan met hun tijd en als artiesten ook evolueren en openstaan voor eens een andere weg in te slaan.