Siouxsie & The Banshees - Join Hands (1979)

Label: Polydor

1. Poppy Day (2:02)
  2. Regal Zone (3:47)
  3. Placebo Effect (4:37)
  4. Icon (5:26)
  5. Premature Burial (5:57)
  6. Playground Twist (2:59)
  7. Mother / Oh Mein Papa (3:22)
  8. The Lords Prayer (14:14)
  9. Love in a Void * (2:35)
  10. Infantry * (3:16)
avatar van IMPULS
Zo jammer. Eerste 7 nummers zijn wervelend en verrassend mooi en/of krachtig. En dan als afsluiter een draak van 14 minuten. Niet te verteren. Het slechtste ooit van deze groep.
Tast waardering aan: tracks 1 t/m 7 4,5. De ramp scoort een 1. Doen we dus een 3.

avatar van beruk
Is mij iets te hysterisch en vormloos ramwerk.

avatar van pygmydanny
Wel, ik ben het niet eens met de meeste mensen. Die vinden dit namelijk een van de zwakste Banshees-LP's. Ik vind deze Join Hands echter de beste LP van Siouxsie en haar Banshees. 'Join Hands' is alles wat men over Siouxsie And The Banshees beweert: duistere, kille muziek, claustrofobisch, koud...
Ben dan ook erg blij dat er onlangs een nieuwe versie op CD verscheen met als extra nummer het instrumentale 'Infantry' van gitarist John McKay.

avatar van orbit
Kan me niet herinneren dat ik hier veel van kon bakken, maar het is wel erg lang terug.. ik zal mijn cyfer voor de zekerheid maar eens weghalen totdat ik hem weer eens gehoord heb.

avatar van Premonition
Al jaren staat deze te vergelen op zolder. Toch maar eens weer uit het stof halen. Staat me iets bij dat deze plaat nogal ongemakkelijk klonk. Maar ja, hetzelfde roept Pornography ook op en dat is een van de meest intense platen die ik ken.

Ik vind "Mother- Oh Mein Papa" wel veel minder als de rest. Ik stoor me niet zo aan "The Lords Prayer". De andere 6 nummers zijn allemaal erg goed.

Best heftige plaat deze oude siouxsie. Mij heeft ie nooit zo aangesproken, maar Placebo Effect is wel bizar. Niet mijn favoriete plaat van de band.

Bij een eerste luisterbeurt moest ik absoluut niks hebben van deze plaat, maar gaandeweg ben ik deze beter gaan appreciëren tot het punt waar ik me nu bevind: één van de béste SatB platen!

Zoals PygmyDanny zegt: 'duistere, kille muziek, claustrofobisch, koud...' deze plaat is zó intens.

Van mij krijgt ze een 5.

avatar van Jean Rene
Veel frustratie, woede en onmacht op deze plaat.
"Regal zone" is wat mij betreft een van de beste nummers die de Banshees ooit gemaakt hebben.

avatar van Lukas
Wisselvallige plaat van Siouxsie, ook wel erg zwaar op de maag naar mijn smaak. Playground Twist is stiekem misschien wel haar beste nummer.

avatar van Slowgaze
Vervelende afsluiter, allerlei nummers citeren is zeker niet genoeg voor een tekst, ook als je dan zowat alleen titels jat van Bob D. (Knocking On Heaven's Door) en Bietels (Twist and Shout).

avatar van pygmydanny
Wie mee wil stemmen, stuurt me zijn/haar Siouxsie And The Banshees Top 5 via privébericht voor maandag 24 januari 20.00u.

De uitslag vind je daarna hier:

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> New Wave top 5 nummers

Ook mag je me 1 suggestie voor de volgende new wave top 5 sturen.

Deze artiesten zijn al geweest:

The Chameleons, The Cure, Talking Heads, The Sound, Echo And The Bunnymen, XTC, The Stranglers, The Smiths, Comsat Angels, Cocteau Twins, Wire, Dead Can dance, A Certain Ratio en Joy Division

avatar van frolunda
Duister,kil ,claustrofobisch,koud en naargeestig.Unieke plaat die ik in de loop der jaren steeds meer ben gaan waarderen;JOIN HANDS!!!!

avatar van cheapnnastynl
Met Icon. 1 van belangrijkste teksten ooit geschreven. Zou iedereen die overweegt bij Scientology of christelijke of andere fundamentalisten te gaan moeten horen.

Zie uniek 1981 Banshees interview, nu pas op Internet

Pin 4 (English Edition) 1980/2020 - bacteria.nl