Led Zeppelin - Mothership (2007)

Label: Atlantic

1. Good Times Bad Times (2:47)
  2. Communication Breakdown (2:28)
  3. Dazed and Confused (6:28)
  4. Babe I'm Gonna Leave You (6:41)
  5. Whole Lotta Love (5:32)
  6. Ramble On (4:22)
  7. Heartbreaker (4:15)
  8. Immigrant Song (2:26)
  9. Since I've Been Loving You (7:23)
  10. Rock and Roll (3:41)
  11. Black Dog (4:54)
  12. When the Levee Breaks (7:10)
  13. Stairway to Heaven (8:02)
  14. Song Remains the Same (5:32)
  15. Over the Hills and Far Away (4:49)
  16. D'Yer Maker (4:23)
  17. No Quarter (7:00)
  18. Trampled Under Foot (5:36)
  19. Houses of the Holy (4:04)
  20. Kashmir (8:29)
  21. Nobody's Fault But Mine (6:16)
  22. Achilles Last Stand (10:23)
  23. In the Evening (6:51)
  24. All My Love (5:53)
Wat ik heb gelezen, is dat ze verder gaan, waar ze met Mothership gebleven zijn.

avatar van kaztor
De remasters zijn, als ik het Steve Hoffman-forum mag geloven, veel beter.
Deze Mothership wordt daar met de grond gelijk gemaakt vanwege 'te luid'.

Maar na al die jaren vind ik nog steeds dat Zep geen band voor compilaties is.
Ik heb dan ook nooit de behoefte gehad om er een aan te schaffen, dat terwijl ik van zowat alle andere bands waarvan ik alle albums heb wel altijd een verzamelaar erbij heb voor een andere luisterervaring.

buizen
Beetje communistisch-aandoend-achtige hoes.

avatar van Jan Wessels
Op de één of andere wijze is Led Zeppelin altijd wat langs me heen gegaan. Wat de hardere muziek betreft vond ik in de vroege jaren '70 Uriah Heep en Deep Purple leuk. Naast natuurlijk Alice Cooper, Slade en Sweet. Als 13 jarige was mijn smaak al net zo breed als tegenwoordig
Whole Lotta Love vond ik wel een leuk nummer indertijd (al kon het tussenstuk mij niet boeien) maar met Stairway to Heaven had ik helemaal niets. Vrienden hadden hier ook niets mee en zo kon het gebeuren dat mijn platenkastje (en later cd-kast) helemaal niets bevatte van Led Zeppelin.
Toen ik Mothership vorig jaar in Engeland tegenkwam voor 5 pond heb ik 'm toch maar meegenomen. Al was het maar om toch eens een staalkaart van hun oeuvre te beluisteren.
En de muziek valt me helemaal mee. Een nummer als de Immigrant Song bleek ik nog wel te kennen. Iets wat helemaal gold voor Kashmir - een fantastisch in elkaar gezet nummer. Ik kan nu ook goed horen dat andere bands hier inspiratie ophaalden: in Barracuda van Heart (fervente LZ fans!) hoor ik Achilles Last Stand terugkomen en in bijvoorbeeld Get it On van Kingdom Come hoor ik Kashmir.
Ik denk niet dat LZ ooit mijn favoriete band zal worden. Daarvoor zit er soms wat teveel gepiel bij. Maar een nummer als Kashmir is wel weer weergaloos mooi gedaan. Blij dat ik deze band na al die jaren toch "ontdekt" heb.
Deze dubbel-cd klinkt overigens goed, de hoes is geweldig en er zit een mooi boekje bij met de historie van de band en mooie foto's.

buizen
Jan Wessels schreef:

En de muziek valt me helemaal mee.

Tja, we hebben het natuurlijk wel over Led Zeppelin. Zou ook stug zijn als de muziek jou zou tegenvallen. Een leuke kennismaker, deze verzamelaar, voor de nieuwe Zep-fans.

avatar van zaaf
gepiel

ik gun een ieder zijn of haar (soms droefstemmende) smaak, maar lz van gepiel te beschuldigen gaat toch wel heel ver.

ervanuitgaande dat je geen ruzie zoekt, doe ik het af met educatief strafwerk: de eerste zes albums tien keer beluisteren en daar een stukje van op mume posten.

avatar van bikkel2
In wezen is het meeste reguliere werk van Zep verplichte kost.
Maar ik heb deze er gewoon bij. Een fijne route door de geschiedenis van een fantastich rock instituut.
Van rauwe blues georienteerde hardrock naar folk, epics en andere experimentele zijwegen. Tijdloos goed.

avatar van ricardo
haha meneer wessels vind led zeppelin teveel gepiel, tja dat kan ook een mening zijn, nooit eerder gehoord, maar gepiel vind het het allerminst.

Vind het persoonlijk wel de allerbeste cover band ooit

Eigenlijk hoor je de eerste 4 albums weleens in zijn geheel beluisterd te hebben als je een beetje geinteresseerd bent in Ledje Zep, en bij voorkeur Houses Of The Holy en het album met Kashmir erop ook!!

Favoriet: How The West Was Won natuurlijk, en evt als de vakantiemuntjes toereikend genoeg zijn ook nog bbc sessions en the song remain the same.

Als studio verzamelaar voldoet remasters net zo goed als deze vind ik.

AOR_Lover
Alle nummers wilde ik wel aanvinken.

avatar van Hans Brouwer
Wat zo jammer is aan "Mothership", het allerbeste nummer van Led Zeppelin (LZ IV, track 5) staat er niet op!