Slowgaze schreef:
Tja, het is het eerste nieuwe werk van een geliefde band in tijden, en dan krijg je nu eenmaal overenthousiaste reacties. Ik ga best goed op
Songs of a Lost World, maar ik vermoed toch dat veel (pers)reacties minder enthousiast waren geweest als er een jaar of drie, vier gezeten had tussen deze en
4:13 Dream. Sterker nog, als ze
4:13 Dream na een decennium relatieve stilte hadden uitgebracht, hadden ze daar waarschijnlijk heel wat overdreven positieve reacties op gekregen. Dat verklaart bijvoorbeeld ook waarom David Bowies matige
The Next Day op vijfsterrenrecensies kon rekenen. Als het om popmuziek gaat, praten heel wat journalisten - en ook de bloggers - elkaar graag na. Zo jammer.
Nou Slowgaze, The Next Day van Bowie vind ik duidelijk wel van een ander kaliber dan deze treur-hoogmis.
Alleen al qua variate in de songkeuze
Daarbij ook het feit dat Bowie na zijn gezondheidsproblemen in het begin van deze eeuw voor lange tijd de stilte opzocht, zijn eerste track Where Are We Now, die uitgebracht werd op zijn verjaardag in 2013 zorgde voor een revolutie op alle social media.
The Cure is al die jaren blijven toeren en nooit echt uit het zicht gebleven. En de belofte van dit album werd al lang geleden gedaan en dit jaar is het dan eindelijk gereleased Ik heb het album op cd aangeschaft en het - ook nog na mijn eerste hier niets aan duidelijkheid overlatende recensie- enkele keren gedraaid, maar nog los van het feit dat ik ook de productie afgrijselijk vind; log, zwaar en traag, kan ook het geboden materiaal, vol herhalingen en platitudes mij niet bekoren. Een disillusie voor mij.
Door de teleurstelling toch ook Seventeen Seconds en Disintegration maar weer eens van stal gehaald, dat was een Cure feestje met weemoed…..