MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Radiohead - In Rainbows (2007)

mijn stem
4,27 (2502)
2502 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: XL

  1. 15 Step (3:57)
  2. Bodysnatchers (4:02)
  3. Nude (4:15)
  4. Weird Fishes / Arpeggi (5:18)
  5. All I Need (3:48)
  6. Faust Arp (2:09)
  7. Reckoner (4:50)
  8. House of Cards (5:28)
  9. Jigsaw Falling into Place (4:08)
  10. Videotape (4:39)
  11. Mk 1 * (1:04)
  12. Down Is the New Up * (4:59)
  13. Go Slowly * (3:48)
  14. Mk 2 * (0:53)
  15. Last Flowers * (4:27)
  16. Up on the Ladder * (4:17)
  17. Bangers + Mash * (3:20)
  18. 4 Minute Warning * (4:06)
toon 8 bonustracks
totale tijdsduur: 42:34 (1:09:28)
zoeken in:
avatar van KapiteinClaus
4,0
Nee, niet echt, Radiohead fans kunnen het echt niet verkroppen dat iemand zoals ik ze gewoon een slechte band vindt.


Van Radiohead kan ik juist heel goed begrijpen dat sommigen het niets vinden. Het is aparte muziek. De stem van Yorke klinkt in veel nummers (niet alleen van deze cd) nogal zeurderig en daar moet je tegen kunnen. Er zijn genoeg mensen die Kid A niks vonden (waaronder ikzelf) maar The Bends fantastisch. Het omgedraaide kan natuurlijk ook.

Daarnaast vind je op internet duizenden mensen die helemaal gek zijn van Radiohead. 'In the real world' zullen ze echter geen top 40 hits maken. Als ik dit in mijn klas of op mijn werk laat horen weet ik zeker dat 80% er geen klap aan vindt. Maar goed, hier zijn wel veel Radiohead liefhebbers en dus staan ze sterk

avatar van Black Math
Antie schreef:
Even reactie op wat somige denken dat radiohead niet meer vernieuwend genoeg is en muzikaal gedooft zou zijn.

Stop gewoon met steeds vergelijkingen te maken met hun vorige werken.
Is slechte basis om een cd te beoordelen.
Moest deze cd door een andere groep zou zijn uitgebracht zou je er een totaal ander gedacht van hebben.
Probeer gewoon te genieten van deze cd

Ik vind het zalige cd
Dan zou ik gedacht hebben: "Nee he, niet weer een Radiohead kloon"
Ik houd namelijk niet echt van bands die teveel op andere bands lijken.

avatar van Ploppesteksel
5,0
The Bends > Kid A > OK Computer > In Rainbows & Amnesiac & Pablo Honey moet ik nog maar eens fatsoenlijk beluisteren vooraleer ik daar iets kan over zeggen.
Deze CD pff, het pakt toch niet bij mij. Geen enkele echte uitschieter al zijn Bodysnatchers & Jigsaw Falling into Place goede tracks, ik ben er niks mee. Het was mooi : 3,5* maar ik neem zelfs niet meer de moeite om hem op te zetten. Met Editors, dit jaar, een teleurstelling.
3*

avatar van devel-hunt
4,0
Toen ik The Bends voor het eerst hoorde was ik zwaar onder de indruk, O.K computer vond ik een stuk minder, maar ging nog! Daarna begon het langzaam een zeur band te worden met die zichzelf overschattende Thom York als meester zeurpiet. De nummer zijn voorspelbaar en van het type al 100 keer gehoord. Deze band had allang moeten stoppen. Ondanks alle positieve hype achtige toestanden rond deze zeuren valt het me op dat alle platen na O.K computer zijn geflopt.

avatar van Joy4ever
4,0
devel-hunt schreef:
Toen ik The Bends voor het eerst hoorde was ik zwaar onder de indruk, O.K computer vond ik een stuk minder, maar ging nog! Daarna begon het langzaam een zeur band te worden met die zichzelf overschattende Thom York als meester zeurpiet. De nummer zijn voorspelbaar en van het type al 100 keer gehoord. Deze band had allang moeten stoppen. Ondanks alle positieve hype achtige toestanden rond deze zeuren valt het me op dat alle platen na O.K computer zijn geflopt.
Maar wat vind je nou van In Rainbows? Dat haal ik niet uit je verhaal. Als je The Bends goed vond dan moet deze IR je ook wel liggen.

avatar van corn1holio1
5,0
devel-hunt schreef:
De nummer zijn voorspelbaar en van het type al 100 keer gehoord. Deze band had allang moeten stoppen. Ondanks alle positieve hype achtige toestanden rond deze zeuren valt het me op dat alle platen na O.K computer zijn geflopt.


Gelukkig hebben ze zeker niet naar jou geluisterd, stel je voor welke schitterende platen (en toch wel zeer onvoorspelbare!, als we het over iets eens mogen zijn) we niet zouden hebben. Of ze geflopt zijn durf ik ook te betwijfelen (Kid A kwam binnen op nr1 in de amerikaanse charts).

avatar van timhardt
4,5
Ik hou niet van Radiohead. Pablo Honey is een doorsnee plaatje, The Bends een wereldplaat, OK computer een zeer matige plaat, op de singles na. Alles wat erna komt is -in mijn ogen- artyfarty geneuzel. Maar de nieuwe plaat van Radiohead - in rainbows - klinkt volwassen, met goeie nummers, een zeer goeie coherentie en met een Thom York die eens goed bij stem is. Ja, erg goeie plaat!

4.5*

avatar
5,0
Die opbouw van Weird Fishes/Arpeggi

avatar van The Scientist
4,0
Discussies over het cijfers geven op basis van technische kunde bij een band graag hier voeren. (Waar ook te zien is dat het mij niks uitmaakt hoe 'muzikaal' iets is als het me niet raakt.

Bij Radiohead vind ik het 6e album het best .. Hail to the Thief. Op deze plaat is het Sail to the Moon-gehalte me ook na vaker luisteren nog te hoog (veruit het minste nummer van HTTT)

avatar van Joy4ever
4,0
The Scientist schreef:
Op deze plaat is het Sail to the Moon-gehalte me ook na vaker luisteren nog te hoog (veruit het minste nummer van HTTT)
Nu begrijp ik waarom ik deze In Rainbows zo goed vind: ik vind Sail to the Moon het beste nummer van HTTT

avatar
3,5
timhardt schreef:
Alles wat erna komt is -in mijn ogen- artyfarty geneuzel.
4.5*

Dat is toch onzin. Je houdt waarschijnlijk gewoon niet van elektronica. Die desolate sfeer die bijvoorbeeld amnesiac uitstraalt,indrukwekkend..

avatar
3,5
Trouwens, ik moet zeggen dat dit album me voorlopig nog niet echt weet te raken, maar dat komt misschien wel nog..na ze nog eens live te zien ofzo. 't Is waarschijnlijk zeker een goed album maar ik kan niet meteen zeggen welke nummers er uit schieten of ideale singles zouden zijn. Dat hoeft ook niet per se. Zegt niets over de kwaliteit van het album als geheel.

avatar van herman
4,5
Ik houd wel van elektronica en vind Amnesiac niet meer dan een aardige plaat (3,5 geloof ik). Maar goed, ik moet deze nog steeds horen... En dat terwijl ik van de vorige 2 platen de SE in huis heb...

avatar
EVANSHEWSON
timhardt schreef:
Ik hou niet van Radiohead. Pablo Honey is een doorsnee plaatje, The Bends een wereldplaat, OK computer een zeer matige plaat, op de singles na. Alles wat erna komt is -in mijn ogen- artyfarty geneuzel. Maar de nieuwe plaat van Radiohead - in rainbows - klinkt volwassen, met goeie nummers, een zeer goeie coherentie en met een Thom York die eens goed bij stem is. Ja, erg goeie plaat!

4.5*


Ik vrees dat dit een doodbloedende band is met hevige stuiptrekkingen, maar ik hoop dat ik me ontzettend vergis.
Ik volg je redenering, maar draai bij mij je beweringen over Ok Computer en The Bends nèt om, voor de rest denk ik er hetzelfde over.

Ik sta na al dat arty farty geklooi en navelstaarderij van de laatste paar jaren niet meer te springen voor een nieuwe Radiohead, maar ik wil hem nog wel horen natuurlijk, en ik hoop me dus enorm te vergissen en te mogen ontdekken dat deze band heropgestaan is, ik ontdek dat vroeg of laat wel!
Ik veronderstel binnen een klein jaartje in de grote afgeprijsde artikelen...

avatar van Thuurke
De beste plaat aller tijden na OK Computer dan. Beter dan Dark Side of The Moon, Sticky Fingers, Led Zep IV en Sgt Pepper samen. De muziek en de diepgang in de teksten is geweldig. De beste plaat van het jaar en beter dan de nieuwe platen van Bruce Springsteen, Mark Knopfler en de Eagles........of zeg ik nou iets verkeerd?

Sorry kids, dit is niet mijn ding, veel plezier ermee en tot ziens.

avatar
5,0
Nu wordt het toch echt tijd voor mij (vind ik ) om een recensie te plaatsen, of allerminst een verslag van mijn bevindingen te doen. Ik heb het album de laatste weken dagelijks in zijn geheel geluisterd, daarom hou ik het bij mijn bevindingen.

Het album is in zijn geheel een genot om naar te luisteren, met, zoals hierboven al meerdere keren vermeld, weinig echte uitschieters. Omdat het geheel zeer intens overkomt, is dat niet erg.

Ik geniet iedere keer van dit album en ik heb de neiging om het opnieuw op te zetten als de laatste tonen van "Videotape" weerklinken.

Het album, geplaatst in de historie van de band:
Het album is mooi, maar ik vraag me af hoelang Radiohead nog albums gaat uitbrengen die de moeite waard zijn, ook voor buiten haar fans. Kid A was een enorme ommekeer en de echte fans bleven (en de wereld op haar beurt ook), maar ik vraag me af of een eventueel album na IR nog opzien baart als het met dezelfde inslag is gemaakt. Ik merk namelijk wel dat het "rusten op lauweren" in dit geval een verrassend album als resultaat heeft, maar een tweede IR, daar zit ik niet op te wachten. Misschien tijd voor een 3e wereldoorlog?

Het album als geheel vind ik 5* waard, omdat het mij zoveel doet na zoveel luisterbeurten. Vakmansschap! Als ik het album echter plaats naast OKC, The Bends en Kid A, dan vind ik dat ze beneden dat niveau presteren. heeft misschien toch te maken met volwassen worden of uigekeken raken op elkaar? wie weet! Ik hoop in ieder geval dat ze nog steeds weten te verrassen op hun (hopelijk) volgende album.

En natuurlijk ben ik benieuwd naar "de rest" van het album.

avatar van Saldek
What the fuck..........? De nieuwe van Radiohead veroorzaakt nogal ophef zeg. Allemensen, 789 reacties in krap een week tijd met een ruim vierhonderd stemmen die een gemiddelde neerzetten van boven de vier sterren. Ik ken nog altijd alleen Pablo Honey van de gigant. Gigant? Waarschijnlijk, ik hoor geregeld nogal verwonderende berichten over deze man, als 'de Pink Floyd' van deze tijd, de 'bescheiden genie' en bijna altijd met lof. Nu dit album ook zoveel stof doet opwaaien rest mij maar één ding: snel luisteren deze.

avatar
WernerGSF
Saldek schreef:
What the fuck..........? De nieuwe van Radiohead veroorzaakt nogal ophef zeg. Allemensen, 789 reacties in krap een week tijd met een ruim vierhonderd stemmen die een gemiddelde neerzetten van boven de vier sterren. Ik ken nog altijd alleen Pablo Honey van de gigant. Gigant? Waarschijnlijk, ik hoor geregeld nogal verwonderende berichten over deze man, als 'de Pink Floyd' van deze tijd, de 'bescheiden genie' en bijna altijd met lof. Nu dit album ook zoveel stof doet opwaaien rest mij maar één ding: snel luisteren deze.

download hem van de Radiohead-site!!!!

avatar van Koston
4,5
Na de 40ste luisterbeurt krijg nog steeds kippenvel. Wat een plaat, man man man man

avatar
5,0
Koston schreef:
Na de 40ste luisterbeurt krijg nog steeds kippenvel. Wat een plaat, man man man man


Hij blijft inderdaad mooi. Ook elke keer als ik de plaat opzet is het weer gewoon een krappe 3 kwartier lekker luisteren. Heerlijk.

avatar
Nicci
"Vandaag maar weer eens helemaal beluisterd en de plaat verrast me op geen enkel moment. Radiohead zoals ik dat ken. Na alle ophef verwacht je een album met enorme impact: helaas. Ik word er niet warm of koud van. Het irriteert hooguit. Faust Arp is 1 van de weinige lichtpuntjes op dit album."

avatar
5,0
Wat een emoties maakt deze band toch bij mensen los. Ongelooflijk.

Ik heb hem nu een keer of 5 beluisterd en het bevat zeker weer een aantal pareltjes. Met name Weird Fishes en Jigsaw Falling into Place.
Maar echt briljant vind ik het niet. Ik heb mezelf nog niet op kippevel kunnen betrappen.

Vooralsnog 3,5 punten.

avatar
black/bird
Ach, zolang Radiohead geen akoestisch album gaat uitbrengen wat live is opgenomen in de Benaroya Hall vind ik het best.

avatar
Feeder
Zoals ik al zei: prachtig album dat ik ongetwijfeld pas écht ga appreciëren wanneer ik het in m'n handen heb. Al bij al heb ik het album 10 keer beluisterd maar daar heb ik het bij gehouden. Het feest begint immers pas als het album echt te koop is.

avatar van lebowski
4,5
lebowski schreef:
Wat ik tot nu toe gehoord heb is erg mooi, maar ik vermoed dat de verrassing er wat af is. In Rainbows is een typisch Radiohead-album, en dat is een oordeel dat nog niet eerder te vellen viel. Consolidatie. Maar wel op topniveau: 4*


Daar ben ik bij dus totaal niet mee eens lebowski, na een paar keer luisteren blijkt toch weer de magie van deze band en inmiddels staat hij toch zeker één keer per dag op en blijf ik nieuwe dingen ontdekken. Verhoogd naar 4,5 * en denk voortaan een beetje na voor je wat zegt.

avatar van VanDeGriend
lebowski schreef:

Daar ben ik bij dus totaal niet mee eens lebowski en denk voortaan een beetje na voor je wat zegt.
Ach niks van aantrekken.......die roept wel eens meer wat.

avatar van aERodynamIC
4,5
Feeder schreef:
Het feest begint immers pas als het album echt te koop is.

Ik draai hem nu ook bijna niet meer om dezelfde reden: ik wil nu de cd zelf in handen hebben en daarmee nog mooiere kwaliteit uit de boxen horen schallen.

avatar van VanDeGriend
Radiohead heeft zojuist een platencontract getekend en het album komt inderdaad alsnog uit op cd.

Als liefhebber van cd's heb ik zelfs de gartis download niet opgepikt. Ik koop dat schijfje wel.

avatar van lebowski
4,5
VanDeGriend schreef:
Radiohead heeft zojuist een platencontract getekend en het album komt inderdaad alsnog uit op cd.

Als liefhebber van cd's heb ik zelfs de gartis download niet opgepikt. Ik koop dat schijfje wel.


Als liefhebber van vinyl heb ik de uitgebreide versie besteld, maar wel met in het achterhoofd dat een en ander niet in de platenzaak zou verschijnen. Vind het een tamelijk genante zet van Radiohead, het riekt nu naar interne discussies over gederfde inkomsten eerlijk gezegd.

avatar van VanDeGriend
Tja, het begint aardig op een briljante marketingstunt te lijken zo. Hoop gratis reclame, je geeft eigenlijk niks weg want een download is sowieso overal te krijgen en de fans kopen uiteindelijk het cd-tje toch wel.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 18:41 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 18:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.