The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)

4,24

Label: Rolling Stones

1. Brown Sugar (3:49)
  2. Sway (3:52)
  3. Wild Horses (5:44)
  4. Can't You Hear Me Knocking (7:15)
  5. You Gotta Move (2:33)
  6. Bitch (3:37)
  7. I Got the Blues (3:55)
  8. Sister Morphine (5:34)
  9. Dead Flowers (4:05)
  10. Moonlight Mile (5:57)
  11. Brown Sugar * (4:07)
    met Eric Clapton
  12. Wild Horses [Acoustic Version] * (5:47)
  13. Can't You Hear Me Knocking [Alternate Version] * (3:24)
  14. Bitch [Extended Version] * (5:52)
  15. Dead Flowers [Alternate Version] * (4:17)
  16. Live with Me [Live at the Roundhouse, 1971] * (4:22)
  17. Stray Cat Blues [Live at the Roundhouse, 1971] * (3:48)
  18. Love in Vain [Live at the Roundhouse, 1971] * (6:42)
  19. Midnight Rambler [Live at the Roundhouse, 1971] * (11:26)
  20. Honky Tonk Women [Live at the Roundhouse, 1971] * (4:14)
  21. Jumpin' Jack Flash [Live at University of Leeds, 1971] * (3:59)
  22. Live with Me [Live at University of Leeds, 1971] * (4:21)
  23. Dead Flowers [Live at University of Leeds, 1971] * (4:02)
  24. Stray Cat Blues [Live at University of Leeds, 1971] * (4:14)
  25. Love in Vain [Live at University of Leeds, 1971] * (6:28)
  26. Midnight Rambler [Live at University of Leeds, 1971] * (13:09)
  27. Bitch [Live at University of Leeds, 1971] * (5:24)
  28. Honky Tonk Women [Live at University of Leeds, 1971] * (3:20)
  29. (I Can't Get No) Satisfaction [Live at University of Leeds, 1971] * (5:31)
  30. Little Queenie [Live at University of Leeds, 1971] * (4:26)
  31. Brown Sugar [Live at University of Leeds, 1971] * (4:44)
  32. Street Fighting Man [Live at University of Leeds, 1971] * (4:52)
  33. Let It Rock [Live at University of Leeds, 1971] * (3:13)
385 BERICHTEN 9 MENINGEN
avatar van Thunderball
Op iTunes kun je nu alle 10 Sticky Fingers live versies van het clubconcert te Honda Theater downloaden. Fantastisch!

avatar van Metalhead99

Ik zag laatst een reclame op tv voorbij komen voor de deluxe editie. Ik verbaasde me daar even over, want het was naar mijn idee al jaren geleden dat ik een reclame voor 1 specifiek album voorbij zag komen. Dat is eigenlijk met het veranderen/verdwijnen van de muziek kanalen nu wat verdwenen.

kistenkuif schreef:
de toegevoegde waarde van de extra schijf zie ik niet.

Ondanks dat ik de LP al wel heb (die verkoop ik wel weer) heb ik de 2 LP versie (met rits dus) toch gekocht. Kant A vind ik persoonlijk zeker wel wat toevoegen.

Met brown sugar heb ik nooit iets gehad, met Clapton ook niet, maar juist deze versie is veel interessanter dan de alom bekende versie. De slide guitar van Clapton geeft het nummer echt een leukere "feel"

De akoestische versie van Wild horses vind ik erg mooi!
De Alternatieve versie van Can you hear me knocking is ook gewoon erg fijn...

Dat zijn al 3 redenen om toch die 2e plaat in bezit te hebben.

Bitch en dead flowers vind ik persoonlijk dan weer wat minder de moeite waard, maar de live tracks op kant B zijn echt ook erg fijn! Had van mij ook de hele show mogen zijn!

Kortom: ja, er wordt aardig wat uitgemolken, maar de 2e LP voegt zeker wel wat toe naar mijn bescheiden mening!

De hoes met rits (de nieuwe dus) blijft overigens wel een kwetsbare. Er zit nu wel een mooi stuk plastic over heen geschoven, maar je moet deze steeds verwijderen om de platen uit de hoes te halen. Dus de innersleeves laat ik er maar altijd uit, om zo de hoes nog enigszins te sparen van slijtage.

avatar van Thunderball
Gaaf hoor dat je hem hebt aangeschaft. Heb de nieuwe LP versie zelf nog niet, maar ga misschien voor de LP box versie,
maar...eh... al op iTunes gekeken?

Thunderball schreef:
maar...eh... al op iTunes gekeken?

Ik koop eigenlijk geen "lucht" dus heb nog nooit op iTunes iets aangeschaft. Maar ik ga zeker op zoek naar opnames die jij noemde.

Overigens is de love versie van honky tonk women wel een tegenvaller. . (Ik denk) Keith zingt in het eerste refrein nogal vals. Later is dat iets beter, maar zijn microfoon staat iets te hard open zeg maar

avatar van caravelle

Ik vind dit maar een matige lp. Brown Sugar is aardig. Sway redelijk maar Wild horses een zeiknummer. Komt denk door de vocalen van Jagger die mij met de jaren steeds meer gaan tegen staan. Can't you hear me knockin begint geweldig maar gaat als een nachtkaars uit. You gotta move is een vullertje. Bitch is dan wel een toppertje. De rest is redelijk. Lang niet zo spannend als Let it bleed. Ook minder dan dan de opvolger. Hooguit 3.5. Leuke hoes.

lennon schreef:

Had jij dan de versie zonder rits? Ik heb de originele versie met rits van Andy Warhol, en dan is deze nieuwe rits met tong toch een beetje een nepperd. Als je 'm met rits hebt, zou ik die oude versie lekker houden, als ik jou was.

west schreef:

Ik heb de Tjechische versie van begin jaren 90, dus zonder rits. Daarom vind ik deze met rits (ik vind het logo juist wel geinig) en extra lp interessant genoeg om om te ruilen tegen die Tsjechische versie.

lennon schreef:

Ah, logisch! Het is ook mooi gedaan die nieuwe versie.

Super Deluxe Edition Boxset al enkele weken in huis
kon al het extra al van bootleg natuurlijk (net als alle doorgewinterde Stonesfreaks hier)
Maar de extra schijven met op CD2 de alternatieven versie's van ST.F en de live opname's (14 mrt '71 Roundhouse) en CD3 (Live 13 mrt'71 Leeds) zijn nu opgepoetst zeer de moeite waard
het is uit een top periode van de Stones, met vooral Taylor en Richards in topvorm het klinkt Super,(maar ook lekker rauw en puur en dat laatste in tegenstelling van Get Yer Ya- Ya's Out waar naderhand aan gesleuteld is) met nu een geremasterd geluid
ook bijgevoegd DVD met Midnight Rambler En Bitch uit Marquee club (26 mrt'71 die nu ook volledig op DVD te verkrijgen is)
en 7" Vinyl single Brown Sugar/Wild Horses
Verder de gebruikelijke prullaria zoals aanzichtkaarten enz (de promoposter vind ik wel gaaf)
de 4 CD's zitten verwerkt in een verzorgd fraai boekwerk met het verhaal / foto's/ info achter ST.F
En dit allemaal zit weer in de box met daarop de hoes compleet met de echte rits
(de zipp is uitgevoerd met een klein kopere stonestongetje)
Dit hele gebeuren kreeg ik ook nog in een linnen ST.F tas
het blad Lust For Life schrijft over de Heruitgave van het jaar!
En dat is ook zo...

avatar van Thunderball
En welk kartonnen Stones figuurtje zat er bij jou bij?
Van te voren hoopte ik slechts dat het niet Bill Wyman zou zijn.... 3x raden wie er bij mij bij zat.

Thunderball schreef:
En welk kartonnen Stones figuurtje zat er bij jou bij?

Ik heb Mick Taylor als figuurtje bijgevoegd
Ik snap trouwens de logica hiervan niet,???
Voeg dan de hele band uit '71 in de vorm van deze kartonnen figuurtjes bij,of helemaal niet!

Herstel van mijn bericht hiervoor; de speciale rits zit op de hoes van het boekwerk en niet op de box zelf

avatar van Thunderball
Je kunt ze trouwens los kopen voor 5 euro p.s. op de officiële website.

Over die rits op het vinyl is niet nagedacht..

Hij wordt weliswaar geleverd met een beschermstrip, zodat de hoes mooi blijft, maar de rits zit omhoog in de verpakking.. Dus met grote stapels krijg je druk... en dan dus druk op het vinyl..

Is er nou niemand die er over nagedacht heeft dat rits beter open had kunnen staan, en als er dan druk ontstaat, dit tenminste op het label gebeurd en niet op het vinyl zelf?

Tja.. detail hoor, maar toch een essentiële vind ik...

Die van mij heeft gelukkig geen deuk ofzo, maar ook met wegzetten, moet ik er wel goed opletten.

teus schreef:

Ik heb Mick Taylor als figuurtje bijgevoegd
Ik snap trouwens de logica hiervan niet,???

Thunderball schreef:
Je kunt ze trouwens los kopen voor 5 euro p.s. op de officiële website.

En daar is je antwoord.. Marketing technisch gezien natuurlijk slim, want de die hards gaan dus alsnog 20 euro extra uitgeven voor de resterende poppetjes....

avatar van Funky Bookie
Ik vind dit een heel lekker album. The Stones laten horen dat ze de blues goed beheersen. Alleen Dead Flowers met de country invloeden vind ik niet echt goed gelukt. Voor de rest een heerlijke plaat.
De bonus editie is heel lekker vanwege de al eerder genoemde Brown Sugar en Wid Horses, maar ook Bitch is op de bonus echt fantastisch.

Cured
Ik denk dat dit ook wel , net aan, mijn favoriete Stones album is. Wild Horses heb ik niet altijd zin in, maar op zich wonderschoon. Dead Flowers vind ik juist wel even een leuke afwisseling na het geweldige Sister Morphine. Hoewel ik Exile als 'palet' erg goed vind, grijp ik iets vaker naar deze. De periode '68-'72 was toch wel Stones' finest hour'.

avatar van devel-hunt
SF blijft een fantastische plaat waar de tand des tijds heel aardig voor is geweest, en bovendien een inspiratiebron voor vele rock bands hierna. Misschien de beste van de Stones, hoewel Let it bleed, Black & Blue en die ene waar ik de naam even van kwijt ben, uit 1968 meen ik, hoewel Some girls ook erg o.k. is. The Stones waren gewoon erg goed in de periode 68/78, dat zondermeer

avatar van vin13
@devel-hunt, beggar's banquet is ook top inderdaad

avatar van Jaep
Mijns inziens is dit het beste album van de Stones. Stuk voor stuk ijzersterke nummers, eigenlijk zit er geen enkel inkakmoment op deze plaat. Bovendien bevat deze plaat Dead Flowers, mijn favoriete Stonesnummer. Na en tijdje alles van de Stones (althans t/m Some Girls) helemaal grijs te hebben gedraaid is dit de plaat die het vaakst terugkeert op mijn draaitafel. 5 sterren en de eerste plaats in mijn top 10.

Jaep schreef:

Jou inziens ben ik mee eens Jaep ,dat is ook bij mij zo ,het is wel zo dat Let It Bleed voor mij bijna net zo favoriet is als Sticky Fingers het maakt voor mij heel weinig verschil,het totaalplaatje van dit album wint het
die 2 Stonesalbums worden het meest bij mij gedraaid
En waarom t/m Some Girls?
Ik kan je uit de periode na Some Girls tenminste aanbevelen...Tattoo You ('81) en Steel Wheels ('89)
Zeker het beluisteren waard

avatar van Jaep
teus schreef:

die 2 Stonesalbums worden het meest bij mij gedraaid
En waarom t/m Some Girls?
Zeker het beluisteren waard

Interessant, Let it Bleed komt bij mij pas op plek 5 van Stones albums, maar het ligt allemaal erg dicht bij elkaar.
Ik ken het werk vanaf 1980 wel, maar bij lange na niet zo goed als het eerdere werk. Het bekoort me gewoon minder, dat zal ook komen doordat je zo'n hoog niveau gewend bent. Ik focus me dan liever op andere artiesten, er is zoveel moois gemaakt. Maar ik zal ze zeker nog eens een kans geven.

kistenkuif
Nog een vuige blues, in plaats van die wilde paarden, had voor mij het album perfect gemaakt but you can't always get etc.

avatar van teus
Ja smaken verschillen kistenduif, die wilde paarden vind ik een van de hoogtepunten van Sticky Fingers
En nog sterker ...als ik een Stones top 10 zou maken staat Wild Horses erin,en hoewel dit een CountryRock song is....houd ook ik zeker van BluesRock vuige Blues of Rock
Maar vind Wild Horses een sterke Song,ook Sister Morphine behoort tot mijn favorieten

Gisteren Sister Morphine en Can't You Hear Me Knocking een paar keer heeeeel hard gedraaid. Wat een klasse songs zijn dat !!

Ik haal wel de volle mep score wat naar beneden, omdat ik Dead Flowers echt een vreselijk nummer vind, en Bitch me ook niet erg raakt (al gaat ie wel steeds beter klinken in mijn oren)

Nog steeds 4,5 voor dit magnifieke album

avatar van loneranger

Zo weinig als ik heb met 'Exile on mainstreet' zo lekker klinkt 'Sticky fingers'. 'Brown sugar' is een geweldig rockende opener, 'Wild horses' een fijne ballad en 'Can't you hear me knocking' klinkt lekker smerig en vuig. En dan is daar ook nog eens het duistere 'Sister Morphine'. Het voordeel van 'Sticky fingers' ten opzichte van 'Exile' is misschien wel dat het een veel compactere plaat is. Deze ga ik in elk geval nog wel eens vaker opzetten. Met recht een klassieker.