The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)

Rock / Blues
Label: Rolling Stones

1. Brown Sugar (3:49)
  2. Sway (3:52)
  3. Wild Horses (5:44)
  4. Can't You Hear Me Knocking (7:15)
  5. You Gotta Move (2:33)
  6. Bitch (3:37)
  7. I Got the Blues (3:55)
  8. Sister Morphine (5:34)
  9. Dead Flowers (4:05)
  10. Moonlight Mile (5:57)
  11. Brown Sugar * (4:07)

met Eric Clapton

12. Wild Horses [Acoustic Version] * (5:47)
  13. Can't You Hear Me Knocking [Alternate Version] * (3:24)
  14. Bitch [Extended Version] * (5:52)
  15. Dead Flowers [Alternate Version] * (4:17)
  16. Live with Me [Live at the Roundhouse, 1971] * (4:22)
  17. Stray Cat Blues [Live at the Roundhouse, 1971] * (3:48)
  18. Love in Vain [Live at the Roundhouse, 1971] * (6:42)
  19. Midnight Rambler [Live at the Roundhouse, 1971] * (11:26)
  20. Honky Tonk Women [Live at the Roundhouse, 1971] * (4:14)
  21. Jumpin' Jack Flash [Live at University of Leeds, 1971] * (3:59)
  22. Live with Me [Live at University of Leeds, 1971] * (4:21)
  23. Dead Flowers [Live at University of Leeds, 1971] * (4:02)
  24. Stray Cat Blues [Live at University of Leeds, 1971] * (4:14)
  25. Love in Vain [Live at University of Leeds, 1971] * (6:28)
  26. Midnight Rambler [Live at University of Leeds, 1971] * (13:09)
  27. Bitch [Live at University of Leeds, 1971] * (5:24)
  28. Honky Tonk Women [Live at University of Leeds, 1971] * (3:20)
  29. (I Can't Get No) Satisfaction [Live at University of Leeds, 1971] * (5:31)
  30. Little Queenie [Live at University of Leeds, 1971] * (4:26)
  31. Brown Sugar [Live at University of Leeds, 1971] * (4:44)
  32. Street Fighting Man [Live at University of Leeds, 1971] * (4:52)
  33. Let It Rock [Live at University of Leeds, 1971] * (3:13)
avatar van beruk
Diepte punt is wel die slappe Fred Mc Dowell cover, verder zeer constante bluesrock plaat had wel wat gruiziger gemogen

mathieudc
Deze plaat nu één dag in mijn bezit. Man man man, de eerste luisterbeurt gaf ik deze maar een drie, hoe het komt ik weet het niet, misschien omdat ik een wat meer rockende plaat had verwacht (niet dat het dat niet doet, maar ik dacht van een harde plaat tegemoet te gaan, dit is immers m'n eerste stones-plaat). Maar nu, twee luisterbeurten later staat deze reeds op een 4.5, of dat het maximum wordt valt af te wachten. Terwijl vooral het tweede deel mij kon bekoren bij de eerste luisterbeurt, vind ik nu het eerste deel iéts sterker. Maar wat is iéts sterker in een plaat vól met sterke songs. Enige minpuntje vind ik -tegen de MuMe stats in- Sister Morphine, desalniettemin ook een goed lied.

beaster1256
alle gekheid op een stokje : dit is gewoon de beste van the stones en onovertrefbaar , mmmmmmm , moonlight mile fantastisch

MICKJES
Hier staat een van de beste Stones nummers op zoniet de beste
WILD HORSES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van Cor
Cor
Ja, ja, weer een toppertje van de Stones. Als album een heel mooi gevarieerd geheel. Veel stijlen op een achteloos makkelijke manier gespeeld. Maar geen 'Street Fighting Man' of 'Gimme Shelter' op dit album.

MICKJES
[ MuMe stats in- Sister Morphine, desalniettemin ook een goed lied.[/quote] Je moet het nog een kans geven ik vond het in het begin ook niks. Maar luister maar eens naar die tekst

avatar van TEQUILA SUNRISE
Na Exile is deze plaat van de Stones wel een van mijn favorieten.
De ruige opener Brown Sugar, het rockende Bitch en de 2 geweldige ingetogen nummers Wild Horses & Sister Morphine, helemaal top!!!!!
Er zit geen enkel zwak nummer tussen.
Prachtplaat

Berichten verwijderd.

avatar van marco straaten
Als ik een iets minder nummer moet noemen, dan is het You gotta move, maar eigenlijk is dat ook een topnummer.
wat beteft album vind ik alleen exile nog beter.

avatar van Leonard91
Weer een erg goede Stonesplaat, net iets minder dan Let It Bleed maar nog steeds geweldig. Wild Horses is een van de mooiste Stonesnummers die er zijn en nummers als Brown Sugar, Can't You Hear Me Knocking en Dead Flowers behoren natuurlijk ook tot de toppers van het album. Iets als You Gotta Move is dan wel jammer, maar het slaagt er niet in deze plaat erg veel slechter te maken. 4,5*

avatar van Madjack71
Als Lp heeft dit album wel een zeer sterk coherente A kant.
Met Brown Sugar en het prachtige Wild Horses.
B kant doet het ook niet onaardig met Sister Morphine en Dead Flowers.
Maar goed ook de andere nummers mogen er zijn. Dit is een van de beste albums van de Stones. Ze waren hier op zijn top en hielden dat nog eventjes vast. Mocht iemand het album hebben met de echte rits erop...bewaren die hap...is veel euri waard.

Joy
kheb um , maar zal um nooooooit wegdoen, doodzonde

de herinnering en sentiment is me meer waard

een hele sterke plaat iig

Dat heb ik nou met de lp van Masters of Reality...The Blue Garden

Joy
ook terecht want die is nog zeldzamer en beter ook nog

avatar van James Douglas
Een plaat die heel veel aan de verbeelding over laat. Niet in de laatste plaats door de cover maar natuurlijk ook door de muziek die je soms weet te betoveren. 'Sister Morphine' is natuurlijk niet alleen vanuit muzikaal oogpunt een interressante song. De muziek, die je mee weet te nemen naar de jaren van waanzin en oneindige creativiteit van 'the Stones'.

avatar van CreativeStar
Madjack71 schreef:

Ik heb m, helemaal origineel .. nog nieuw in plastic haast ..
Zat bij een oude zolderverzameling die ik heb 'ge-erfd' ..

Wat kan de waarde zijn van deze plaat?
Heb sowieso een mega grote collectie van Stones platen ..
Ik denk zelfs alles uit die tijd .. alles Decca records ..

avatar van Madjack71
Creative Star schreef: Wat kan de waarde zijn van deze plaat?

Dat weet ik niet precies, maar zeker en vast kun je daar wel wat over vinden op het net. Als alles uit de collectie uit die tijd komt en in goede staat is, dan heb je wel wat leuks in handen.

avatar van niethie
Moeilijk te zeggen wat nou eigenlijk mijn favoriete Stones plaat is, deze komt samen met Beggars Banquet en Let It Bleed in ieder geval wel erg dicht in de buurt. De Stones zijn zoals eigenlijk altijd (in die periode) in top vorm, we krijgen de ne na de andere geweldige song te horen. Vooral de A-kant met Wild Horses en Can't You hear Me- Knocking (wat een riff) erop blijft me iedere maal dat ik hem luister verbazen, uiteraard staat ook de B-kant vol prachtige songs en dan met name de laatste drie.

4 sterren

stuart
De periode '68-'72 wordt toch wel vaak hun topperiode genoemd; dit album is eigenlijk wel mijn favoriete album van The Stones uit de 70's , hoewel ik artistiek en creatief gezien Exile eigenlijk de beste vind en hun ultieme 'werkstuk'.

avatar van niethie
Die heb ik staan maar nog niet beluisterd. Binnenkort toch maar eens doen dan...

avatar van musicfreak1960
Dit album behoort tot de 4 top albums van de Stones,
naast Exile, Let it bleed en Beggar's Banquet

Vriiwel elke song is sterk, zoals Wild Horses en echt het beste nummer is Moonlight Mile, gemaakt in het holst van de nacht door Mick Jagger en Mick Taylor en nog een pianist.

Father McKenzie
musicfreak1960 schreef:
Dit album behoort tot de 4 top albums van de Stones,
naast Exile, Let it bleed en Beggar's Banquet

musicfreak1960, je kiest er inderdaad de 4 beste albums uit, het zijn ook alle 4 mijn préféré's, echt hun 4 beste albums, zonder enige twijfel!

avatar van GothicBowie
Een van hun laatste goede albums naar mijn mening, eind jaar 60 en jaren 70 hebben ze nog een paar heel goeie albums gemaakt, daarna was het vooral teren op hun oude succesen naar mijnmening

avatar van James Douglas
Laatst de documentaire Gimme Shelter weer eens herbekeken en dan kom je ook langs een scene waar de band de ruwe mix van Wild Horses in de studio beluisterd. Ik wil niets teniet doen aan de albumversie maar die ruwe mix is wel.. poeh, hemels.

GothicBowie schreef:

Ja , met af en toe een aardige uitschieter ; Black & Blue , Some Girls en Tattoo You .
Albums die ik in ieder geval nog graag draai .

avatar van Pooiertje
Hoe ziet de originele hoes eruit?
Ik heb namelijk net een 2e handsje gekocht.

avatar van indana
Zoals de hoes hierboven en met een echte rits!

Oh die heb ik .

avatar van indana
Das mooi voor je. De rits moet natuurlijk ook nog open en dicht kunnen. En nu maar genieten van een van de albums van de Stones

avatar van Pooiertje
Die rits kan zeker open en dicht en die riem kan ook een beetje bewegen.
Ik heb hem vanmiddag opgezet en het is me zeker bevallen (het album )