zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2006, 17:43 uur
Bij The Beatles - Yellow Submarine (1969):
Ken Geroge Martin niet echt. Alleen ben ik het met dit soort stellingen niet eens. Muziekanten moeten juist afwisselend te werk gaan maar daarbij hun identietijd niet verliezen. Je hoort bij dit album gelijk dat het om The Beatles gaat. Door iedere dag Music Meter te bezoeken, is mijn draaigedrag veranderd. Leuk om een cd uit de kast te pakken die net besproken is en kijken wat je er op dit moment in je leven zelf van vindt. Ga eens op zoek naar George Martin!
Ken Geroge Martin niet echt. Alleen ben ik het met dit soort stellingen niet eens. Muziekanten moeten juist afwisselend te werk gaan maar daarbij hun identietijd niet verliezen. Je hoort bij dit album gelijk dat het om The Beatles gaat. Door iedere dag Music Meter te bezoeken, is mijn draaigedrag veranderd. Leuk om een cd uit de kast te pakken die net besproken is en kijken wat je er op dit moment in je leven zelf van vindt. Ga eens op zoek naar George Martin!
0
geplaatst: 7 september 2006, 21:59 uur
George Martin is de producer van de Beatles en wordt wel de vijfde Beatle genoemd. Hij heeft een belangrijke stempel gedrukt op de muziek die de Fab Four hebben voortgebracht.
Wat bedoel je dus dat je het niet eens bent met dat soort stellingen?
Wat bedoel je dus dat je het niet eens bent met dat soort stellingen?
0
geplaatst: 8 september 2006, 18:50 uur
Dacht dat George Martin een muziekant was. Nu bergrijp ik je beter. Ga volgende week weer eens door de Beatles collectie heen. Ik hoor dan waarschijnlijk wel van je.
0
geplaatst: 8 september 2006, 18:58 uur
HiLL schreef:
George Martin is de producer van de Beatles en wordt wel de vijfde Beatle genoemd.
George Martin is de producer van de Beatles en wordt wel de vijfde Beatle genoemd.
Hoeveel vijfde Beatles zijn er wel niet?
0
geplaatst: 8 september 2006, 19:02 uur
Er worden vaak mensen aangeduid als de '5e beatle'.
Maar George Martin is toch echt degene die hier het meeste recht op heeft en is volgens mij ook zo als eerst genoemd. Hij is dus de enige echte 5e beatle.
Maar George Martin is toch echt degene die hier het meeste recht op heeft en is volgens mij ook zo als eerst genoemd. Hij is dus de enige echte 5e beatle.

0
geplaatst: 8 september 2006, 19:43 uur
Volgens mij alleen Preston en Martin en ik ben het eens met Music4ever.
0
geplaatst: 8 september 2006, 19:45 uur
HiLL schreef:
Volgens mij alleen Preston en Martin en ik ben het eens met Music4ever.
Volgens mij alleen Preston en Martin en ik ben het eens met Music4ever.
Same here!
Check
0
geplaatst: 8 september 2006, 20:08 uur
Ik dacht dat George Best (een voetballer) ook wel eens de 'fifth beatle' werd genoemd. Vanwege zijn lange haar ( in die tijd).
0
revolver11
geplaatst: 4 oktober 2006, 09:22 uur
Hoorde maandag op tv bij de werdeld draaid door dat er een nieuwe beatles album aankwam genaamd love iemand info?
0
revolver11
geplaatst: 4 oktober 2006, 09:53 uur
In Genres > Rock > Nieuwe Beatles Album in November:
Genaamd love
Bron:
http://www.nieuws.nl/297807/Nieuw_Beatles-album_komt_in_november_uit
Genaamd love

Bron:
http://www.nieuws.nl/297807/Nieuw_Beatles-album_komt_in_november_uit
0
geplaatst: 4 oktober 2006, 11:34 uur
Niet eerder uitgebrachte nummers, is dat niet hetzelfde als destijds afgekeirde nummers?
0
geplaatst: 4 oktober 2006, 19:42 uur
Rockfan schreef:
Niet eerder uitgebrachte nummers, is dat niet hetzelfde als destijds afgekeirde nummers?
Niet eerder uitgebrachte nummers, is dat niet hetzelfde als destijds afgekeirde nummers?
Is idd hetzelfde............
Verwacht er dus maar niet al te veel van.
0
geplaatst: 7 november 2006, 15:02 uur
lebowski schreef:
Hoeveel vijfde Beatles zijn er wel niet?
(quote)
Hoeveel vijfde Beatles zijn er wel niet?
Het zullen er toch geen vijf zijn?

0
geplaatst: 4 januari 2007, 14:14 uur
Bij The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967):
Dat vind ik toch wel moeilijk hier; in hoe verre keken de Britse bands naar al die Amerikaanse bands? De Amerikaanse scene verschilt duidelijk zoveel van de Britse. Ik heb toch ook de neiging om de VS en Groot-Britannië altijd los van elkaar te bekijken vanaf 1966. Dat is misschien helemaal fout want artiesten als Zappa of The VU werden zeker ook gehoord in de UK.
Paalhaas schreef:
Weet ik, maar los staat dat absoluut niet van dit album. Dacht je nou echt dat ze die Amerikaanse muziek in Europa niet hoorden? Tuurlijk is het een andere soort muziek, maar het ging over de manier waarop men tegen muziek maken an sich ging aankijken.
(quote)
Weet ik, maar los staat dat absoluut niet van dit album. Dacht je nou echt dat ze die Amerikaanse muziek in Europa niet hoorden? Tuurlijk is het een andere soort muziek, maar het ging over de manier waarop men tegen muziek maken an sich ging aankijken.
Dat vind ik toch wel moeilijk hier; in hoe verre keken de Britse bands naar al die Amerikaanse bands? De Amerikaanse scene verschilt duidelijk zoveel van de Britse. Ik heb toch ook de neiging om de VS en Groot-Britannië altijd los van elkaar te bekijken vanaf 1966. Dat is misschien helemaal fout want artiesten als Zappa of The VU werden zeker ook gehoord in de UK.
0
fredpit
geplaatst: 4 januari 2007, 14:16 uur
Bestaat er zo iets als amerikaanse progrock of is het een engelse stroming?
0
geplaatst: 4 januari 2007, 14:16 uur
fredpit schreef:
Amerikaanse progrock.......??
Amerikaanse progrock.......??
Heb het nu niet per se over progrock, maar gewoon over de jaren 1966-69 in het algemeen.
Nu ik eigenlijk even nadenk; The Beatles waren in de UK een stuk belangrijker dan in de VS. In de UK zie ik ze toch echt als voortrekkers van de nieuwe stroming in de muziek, terwijl in de VS toch heel wat bands ze voorgaan.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 14:18 uur
fredpit schreef:
Bestaat er zo iets als amerikaanse progrock of is het een engelse stroming?
Bestaat er zo iets als amerikaanse progrock of is het een engelse stroming?
ahum, bekrompen? er bestaat overal progrock hoor...
0
fredpit
geplaatst: 4 januari 2007, 14:19 uur
Waldo Jeffers schreef:
ahum, bekrompen? er bestaat overal progrock hoor...
(quote)
ahum, bekrompen? er bestaat overal progrock hoor...
?? waar kom jij vandaan? zie bovenstaande INHOUDELIJKE discussie

0
geplaatst: 4 januari 2007, 14:21 uur
die volg ik al een tijdje, maar om niet in die discussie in te breken reageer ik even puur op dat ene onzinberichtje van je

0
fredpit
geplaatst: 4 januari 2007, 14:23 uur
Waldo Jeffers schreef:
die volg ik al een tijdje, maar om niet in die discussie in te breken reageer ik even puur op dat ene onzinberichtje van je
(quote)
die volg ik al een tijdje, maar om niet in die discussie in te breken reageer ik even puur op dat ene onzinberichtje van je

Het is ook een vraag......vandaar de vraagtekens

0
geplaatst: 5 januari 2007, 14:58 uur
Paalhaas schreef:
Rustig, Toon: Hier ben ik het wel mee eens, hoor. Ik zie mijzelf echt niet als een Beatles-hater of zo, en ik ontken ook niet dat ze bepaalde dingen bij een groter publiek onder de aandacht hebben gebracht, maar wat ik daarbij wil vermelden is dat dat op zich helemaal niet knap is. Ik breek ze ook absoluut niet af, ik word alleen moe van mensen die beweren dat ze grote muzikale vernieuwingen hebben gebracht. Dat hebben ze niet, ze hebben deze enkel beter aan het licht gebracht. Maar daar waren we het dus al over eens.
Rustig, Toon: Hier ben ik het wel mee eens, hoor. Ik zie mijzelf echt niet als een Beatles-hater of zo, en ik ontken ook niet dat ze bepaalde dingen bij een groter publiek onder de aandacht hebben gebracht, maar wat ik daarbij wil vermelden is dat dat op zich helemaal niet knap is. Ik breek ze ook absoluut niet af, ik word alleen moe van mensen die beweren dat ze grote muzikale vernieuwingen hebben gebracht. Dat hebben ze niet, ze hebben deze enkel beter aan het licht gebracht. Maar daar waren we het dus al over eens.

Ik ben akkoord met het feit dat ze niets hebben uitgevonden maar je moet toegeven dat ze hebben geexperimenteerd en dat anderen hen hierin moeilijk konden volgen. Je zegt dat ze enkele muzikale vernieuwingen beter aan het licht brachten en dat dat op zich helemaal niet knap is. Hier ga ik absoluut niet akkoord. Je moet al een verdomd goed product afleveren om succes te hebben met iets dat niet bekend is! Iets dat onbekend is door mensen wordt al snel gekraakt. het feit dat ze met sitars en experimenten aan kwamen draven is toch ongelofelijk daar je van een tijd komt met "yeah-yeah-yeah"-kreten die al veel kritiek kreeg van het establishment en het eigenlijk niet eens zo revolutionair was. Nu komen ze af met zo'n experimenten ( met gitaar voor versterker spelen, platen achterstevoren draaien,...) je moet dan wel een verdomd goed nummer/album kunnen maken zodat dit geaccepteerd zou worden (en dat werd het ook. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de sfeer die in de sixties rondhing de acceptatie voor "anders" en "experimenteel" wel in de hand hielp en dat dankzij de beatlemania bijna alles wat van de beatles kwam klakkeloos als "supergoed" werd bestempeld. Maar je moet toegeven dat die mannen heel wat deuren hebben opengestampt!
0
geplaatst: 5 januari 2007, 15:49 uur
Lennonlover schreef:
Maar je moet toegeven dat die mannen heel wat deuren hebben opengestampt!
Maar je moet toegeven dat die mannen heel wat deuren hebben opengestampt!
Je zegt niets wat Paalhaas nog niet zei; de Beatles hebben vernieuwingen aan het licht gebracht in de popmuziek, dat klopt, maar ze waren zelf niet de 'uitvinders' ervan.
0
geplaatst: 5 januari 2007, 15:54 uur
In de dikke van Dale staat bij The Beatles: de uitvinders der pop/rockmuziek.
0
Nicci
geplaatst: 5 januari 2007, 16:00 uur
ik word altijd moe van de discussie of the Beatles (of wie dan ook) vernieuwend zijn of niet. het doet totaal niet terzake of de Beatles al dan niet vernieuwend waren.
de beatles gebruiken muzikaal gezien het 'gereedschap' dat al een paar eeuwen bekend was. niets nieuws aan. je moet in de moderne klassieke muziek gaan kijken om werkelijke nieuwe dingen te ontdekken. vooral niet in de popmuziek (of rock of progrock of speedmetal of wat dan ook)
the Beatles hadden het onwaarschijnlijke talent om een totaal fris, goed en vooral mooi reportoire neer te zetten. met gereedschap dat al een paar eeuwen bestond.
de beatles gebruiken muzikaal gezien het 'gereedschap' dat al een paar eeuwen bekend was. niets nieuws aan. je moet in de moderne klassieke muziek gaan kijken om werkelijke nieuwe dingen te ontdekken. vooral niet in de popmuziek (of rock of progrock of speedmetal of wat dan ook)
the Beatles hadden het onwaarschijnlijke talent om een totaal fris, goed en vooral mooi reportoire neer te zetten. met gereedschap dat al een paar eeuwen bestond.
* denotes required fields.
