menu

De Site / Algemeen / MusicMeter krijgt een nieuwe eigenaar

zoeken in:
avatar van Onweerwolf


Ik krijg jeuk van alles wat daar wordt omschreven; ludieke filmpjes, facebook, instagram, snelnieuws, etc. om nog maar te zwijgen van foebel en autootje racen.

Ik zie ook niet echt voor me hoe een website als MM vertaald kan worden naar het format van de andere websites van dit bedrijf. De content lijkt me er niet geschikt voor.

Dus wellicht kan Roy vertellen of het inderdaad de bedoeling is dat MM net zo'n website gaat worden als de al bestaande websites of dat ze met deze overname een nieuwe tak van sport willen gaan aanboren.

avatar van Rudi S
Onweerwolf schreef:
een nieuwe tak van sport willen gaan aanboren.


Voetbal, maar ondanks dat het hier in de vergeetput is gestopt is dat moeilijk nieuw te noemen.
Overigens waarom zou het op de bestaande sites van de nieuwe eigenaar moeten gaan lijken?

avatar van Onweerwolf
Rudi S schreef:
(quote)

Overigens waarom zou het op de bestaande sites van de nieuwe eigenaar moeten gaan lijken?


Dat hoeft niet, vandaar dat ik het ook vraag.

Wat ik namelijk niet zo goed snap is wat een bedrijf dat bekend staat om dergelijke websites zou willen met MM.

ps: foebel is geen sport maar een spelletje.

avatar van Koenr
Onweerwolf schreef:
ps: foebel is geen sport maar een spelletje.

Een circus bedoel je? Net zoals blockbusters ook geen cinema zijn. En pop geen muziek.

Er kan zeker meer met de voorpagina gedaan worden dan nu het geval is. En met nieuwe releases, of bijvoorbeeld met heruitgaves van obscure parels. Zolang er niet voornamelijk vanuit commercieel oogpunt gedacht wordt, denk ik dat het heel goed kan zijn voor de sites om een beetje met de tijd mee te gaan. Jordy is de websites vanuit liefde voor film en muziek gestart, niet om er geld mee te verdienen. Dat merk je en dat heeft bijgedragen aan de actieve community hier.

RYM zit overigens momenteel ook in een overgangsfase naar een nieuw format: Sonemic. Mochten alle hier geschetste nachtmerries uitkomen, dan word ik daar gewoon actiever.

avatar van ZAP!
Ja, ik wil de nieuwe directeur niet meteen afvallen, maar ben wel benieuwd wat dit gaat worden - of niet...

avatar van dix
dix
User meter_fan, ingeschreven 29-10-2019.

Nomen Est Omen? Daar klopt geen meter van.

avatar van Rudi S
dix schreef:
User meter_fan, ingeschreven 29-10-2019.

Nomen Est Omen? Ik geloof er geen meter van.

Tja om te reageren moet je inloggen en ik denk dat het wel goed zit want verrstandige mensen verdoen hun tijd niet aan dit soort websites

avatar van FlyLo
Paar berichten verwijderd. Hou het een beetje on-topic en inhoudelijk aub

avatar van Masimo
Welkom, Roy! Ken je de Merzbox al?

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Zie nu pas dit topic. En snap Jordi volkomen. Goed ook om dit dan over te dragen. Ik verwacht niet dat er grote veranderingen gaan komen, wel aanpassingen waardoor dingen sneller gaan.
Wellicht ook een apart kopje recensies zoals deric raven die bijvoorbeeld schrijft in opdracht.
Nu staan die tussen al de data die erin staat en niet altijd door mij als serieus wordt gezien.

Denk ook dat de nieuwe eigenaren gevoed moeten worden door de users, en dat ze daar ook naar gaan luisteren.
Ik zit frequent op mume, mome en tvmeter. En regelmatig op boekmeter, ben dus wel een veelgebruiker zoals meerdere hier.

avatar van chevy93
Koenr schreef:
RYM zit overigens momenteel ook in een overgangsfase naar een nieuw format: Sonemic. Mochten alle hier geschetste nachtmerries uitkomen, dan word ik daar gewoon actiever.
I'm really worried that you are going to ruin RYM! I have seen other websites that have been redesigned and it was a total disaster!

This has been asked quite often, so I'll quote what I've said elsewhere

We completely understand where you're coming from, and we promise we won't do that to our site. We're already testing these sites with a small group of around 20 users, and from everything we've heard so far, they agree that the new sites have the same "spirit of design" of RYM, even if the site looks different.

avatar van L_T_B
chevy93 schreef:
En nog belangrijker: houdt deze nieuwe eigenaar van voetbal?

L_T_B schreef:
Volgens mij is de nieuwe eigenaar wel een gróót voorstander van een voetbaltopic.

Een korte KvK-zoektocht leidde mij al direct naar meter_fan.

avatar van meter_fan
meter_fan (admin)
We zouden het waarderen wanneer jullie willen deelnemen aan deze enquête : Enquête MusicMeter

avatar van chevy93
Mssr Renard schreef:
Ik hoorde dat Geenstijl het heeft opgekocht en samen met de Telegraaf Groep de site gaan verjongen. Er komt ook de mogelijkheid om met gifjes te reageren, zoals de dansende banaan.
Iemand van MovieMeter schreef:
Op musicmeter beweert iemand dat "Geen Stijl" de nieuwe eigenaar wordt samen met de Telegraaf Groep. Klopt dit?

avatar van Mssr Renard
chevy93 schreef:
(quote)
(quote)



Nou, het scheelt niet veel....

avatar van legian
Ik ben wat laat maar Jordy nog even bedankt voor alle moeite, tijd en energie die je al die jaren hierin gestoken hebt. Ik waardeer het erg dat je dit zo hebt willen doen in je leven. In de afgelopen jaren is vooral Musicmeter echt wel een dagelijks begrip geworden voor me. Naarmate ik ouder word krijg ik een steeds beter beeld van de hoeveelheid werk in dit soort dingen kan gaan zitten als hobby.

Maar. Mocht je eens iets opzetten over speciaalbier (of drank in het algemeen), laat het dan even weten. Er zijn naast mij,el vast nog wel meer geïntegreerde voor.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
legian schreef:
Ik ben wat laat maar Jordy nog even bedankt voor alle moeite, tijd en energie die je al die jaren hierin gestoken hebt. Ik waardeer het erg dat je dit zo hebt willen doen in je leven. In de afgelopen jaren is vooral Musicmeter echt wel een dagelijks begrip geworden voor me. Naarmate ik ouder word krijg ik een steeds beter beeld van de hoeveelheid werk in dit soort dingen kan gaan zitten als hobby.

Maar. Mocht je eens iets opzetten over speciaalbier (of drank in het algemeen), laat het dan even weten. Er zijn naast mij,el vast nog wel meer geïntegreerde voor.


Altijd zie ook het Het grote bier-topic

avatar van Gretz
https://i.imgur.com/43T3iAd.png

Waarom krijg ik opeens deze melding? meter_fan

avatar van freakey
kreeg ik ook ja....

avatar van musicfriek
Heb pas geleden nog donatie gedaan voor advertentievrije MusicMeter, mag hopen dat deze nog geldt?

Heb die melding trouwens nog niet gezien, maar log ook zelden uit.

avatar van dix
dix
Gretz schreef:
(afbeelding)

Waarom krijg ik opeens deze melding? meter_fan

Viel mij ook op

avatar van E-Clect-Eddy
Gretz volgens mij zou iedereen die van een EU ip-adres komt zoiets voorgeschoteld moeten krijgen. Er zijn al jaren vele regels van toepassing rond cookies. Staat los van of je nu inlogt of niet.

Las onlangs dat een rechter (in Duitsland?) had bepaald dat een website meer opties beschikbaar moet maken aan bezoekers en zelfs niet auto-preselect opt-in mag toepassen.

Sommige websites zijn daardoor niet meer te bezoeken als je niet AL hun cookies accepteert... wordt je bijvoorbeeld naar Google zoekpagina geleid. Ik meen dat Allmusic zoiets doet. Dat mag officieel niet. Of erger > bijv. NPR.org presenteert je een tekst-only website.

Je kunt in moderne browsers opgeven dat je bepaalde cookies altijd accepteert / bewaart zodat je die melding veel minder vaak ziet. Mocht je dat willen.

avatar van Mjuman
Met een beetje goede wil zou je dat een indekkingsmechaniek inzake AVG/GDPR kunnen noemen, maar dan blijkt weer eens te meer hoe men probeert eea op te rekken: relevante en gepersonaliseerde content.

Bijv: je hebt gegoogle'd naar de mooie bestemmingen en sportieve activiteiten in Wit-Rusland en je wordt opgezadeld met advertizing content van smachtende Russische babes die hunkeren naar een viriele Westeuropese man (brass in da pocket, safe haven o/o); en dat terwijl je gewoon met je vriendin daarheen op vakantie wilde. Lekker gepersonaliseerd relevant

avatar van ranja
Ik lees het nu allemaal pas, de enquete is al gesloten zie ik

avatar van dazzler
Met oneindig veel dank aan Jordy voor al die jaren van tomeloze inzet voor de site waar zoveel muziekliefhebbers aan verknocht zijn geraakt, verneem ik dat we het voortaan met het argument "dit is echt nodig om deze site rendabel te houden" zullen moeten doen. Zo vraag ik me af hoeveel % van de users tijdig heeft kunnen deelnemen aan de enquete van meter_fan? Ik kwam alvast te laat.

avatar van El Ninjo
Ja, ik had die enquete ook graag ingevuld maar was ook te laat.

avatar van vigil
Ik was wel op tijd maar zo wereldschokkend was die niet hoor. Binnen een paar minuten klaar

avatar van Mssr Renard
vigil schreef:
Ik was wel op tijd maar zo wereldschokkend was die niet hoor. Binnen een paar minuten klaar


Precies.

Je moest een top10 users geven die je ban zou willen zien opgelegd.

Ook mocht je aangeven welke genres je geschrapt zou willen zien. Ik koos voor dance en punk.

avatar van gaucho
Mssr Renard schreef:
(quote)


Precies.

Je moest een top10 users geven die je ban zou willen zien opgelegd.

Ook mocht je aangeven welke genres je geschrapt zou willen zien. Ik koos voor dance en punk.

Dat lijkt me wel een interessante vraagstelling. Ben heel benieuwd naar de uitslag.

Zonder gekheid, als user die niet elke dat dit specifieke topic opent, kom ik er ook net achter welke wisseling zich heeft voorgedaan. Ik gun de nieuwe eigenaar het allerbeste, en snap ook dat hij veranderingen wil aanbrengen in de opzet (maar niet teveel svp) maar vind dit eerlijk gezegd niet zo'n sterke start. De communicatie laat te wensen over.

Iedere user een pm sturen had gekund, maar is misschien bewerkelijk. Maar het had zeker op een zichtbaarder plek op de homepage aangekondigd kunnen worden. Hoewel ik besef dat dat juist door de huidige indeling/opzet van de site misschien wel lastig is.

Het gaat me niet eens zozeer om de inhoud van die enquete, maar het feit dat die binnen enkele dagen alweer afgesloten is, doet mij ook een beetje vermoeden dat er niet teveel eigen inbreng van de gebruikers verwacht wordt. Maar hopelijk heb ik het mis.

Eén wens van mijn kant: wat er ook verandert, houd in elk geval de opzet qua albums en artiesten in stand. Los van het feit dat je zo bij elk willekeurig album je mening kunt achterlaten, vormt het totaal van al die albums een enorme database van (pop)muziekhistorie die zijn gelijke niet kent, niet in Nederland en niet daarbuiten (op Discogs na misschien, maar die site kent weer een heel andere opzet). Bovendien geven de waarderingen (en de aantallen daarvan) aardig weer hoe er over een bepaalde plaat gedacht wordt, zodat het meteen luistertips oplevert voor de geïnteresseerden.

avatar van Mssr Renard
gaucho schreef:

Eén wens van mijn kant: wat er ook verandert, houd in elk geval de opzet qua albums en artiesten in stand. Los van het feit dat je zo bij elk willekeurig album je mening kunt achterlaten, vormt het totaal van al die albums een enorme database van (pop)muziekhistorie die zijn gelijke niet kent, niet in Nederland en niet daarbuiten (op Discogs na misschien, maar die site kent weer een heel andere opzet).


Dat onderschrijf ik van harte.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:59 uur

geplaatst: vandaag om 10:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.