MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
Bartjeking schreef:
Bedankt voor de tips!

Update: dat had me veel grijze haren bespaard; werkt perfect.

Mooi! Je hebt wel sites zoals Allmusic die je vragen de adblocker uit te zetten; anders kom je er niet op. Mume loopt gelukkig 100.000 jaar achter.
Tijdelijk uitzetten (en weer aan) kan in Ecosia met een schuifje bij de adresbalk.

Die 'muzieknieuws'-stukjes moeten overigens toch 100% AI zijn? Ik bedoel wie is in godsnaam Daniel Cabot Kerkdijk.

herman schreef:
Bij dit album gebeurt iets geks met de hoes:
Kaospilot - Kaospilot (2003) - MusicMeter.nl

Ik had een grotere hoes toegevoegd via iTunes (directe link), maar die doet iets gek met het frame waarbinnen de afbeelding moet staan. Als je naar de correctiepagina gaat zie je wel de grotere hoes, maar zodra je de correctie instuurt ga je naar de frontpage van MuMe?

brajoapau schreef:
herman; dan hoef ik het ook niet te proberen; ik heb het zonet even per email aan Tim gemeld.

Edit; ik kreeg daar inmiddels een automatisch antwoord op; tot 1 september is hij met vakantie.

Ik merk dat dit nog steeds speelt. Ik kom precies hetzelfde nu ook tegen bij dit album:
Rick Wakeman - G'Olé! (1983) - MusicMeter.nl

En ben sowieso wel meer albums tegengekomen waarin het hoeskader een rare vorm aanneemt, wellicht speelt daar hetzelfde euvel.

herman schreef:
Ik merk dat dit nog steeds speelt. Ik kom precies hetzelfde nu ook tegen bij dit album:
Rick Wakeman - G'Olé! (1983) - MusicMeter.nl

En ben sowieso wel meer albums tegengekomen waarin het hoeskader een rare vorm aanneemt, wellicht speelt daar hetzelfde euvel.

Ook ik ben dat euvel al bij meerdere albums tegengekomen, en jammer genoeg heb ik tot op heden ook nog steeds geen antwoord van Tim ontvangen op mijn e-mail.

Zou het mogelijk zijn om bij een albumpagina een knop aan te maken die het album in je rotatielijst kan plaatsen? Net zoals je die mogelijk hebt voor het toevoegen aan "Mijn Albums"?

De huidige manier voor het aanvullen van de rotatielijst is best te doen, maar ik vind het toch altijd een beetje gedoe.

Monsieur' schreef op 1 september:
Die 'muzieknieuws'-stukjes moeten overigens toch 100% AI zijn?
Eh, nee en de auteur is een hoge ome van deze site. Maar dat zijn laatste bericht (dat over Beyoncé) nu al sinds 13 augustus j.l. op de voorpagina van MusicMeter.nl het laatste nieuws vormt, ruikt als... vis van die datum.
MusicMeter nieuws geschreven door Daniel Cabot Kerkdijk, wat is de bedoeling van de nieuwsrubriek? Doe het goed of doe het niet, lijkt mij: nu ziet MuMe eruit als een website vér over de houdbaarheidsdatum.
Mijns inziens moet de rubriek ofwel worden geëlimineerd ófwel geactualiseerd. En aangezien het muzieknieuws is, dient dat laatste (bijna) dagelijks te gebeuren. De huidige situatie is vlees noch vis.

RonaldjK schreef:
Monsieur' schreef op 1 september:
(quote)
Eh, nee en de auteur is een hoge ome van deze site. Maar dat zijn laatste bericht (dat over Beyoncé) nu al sinds 13 augustus j.l. op de voorpagina van MusicMeter.nl het laatste nieuws vormt, ruikt als... vis van die datum.
MusicMeter nieuws geschreven door Daniel Cabot Kerkdijk, wat is de bedoeling van de nieuwsrubriek? Doe het goed of doe het niet, lijkt mij: nu ziet MuMe eruit als een website vér over de houdbaarheidsdatum.
Mijns inziens moet de rubriek ofwel worden geëlimineerd ófwel geactualiseerd. En aangezien het muzieknieuws is, dient dat laatste (bijna) dagelijks te gebeuren. De huidige situatie is vlees noch vis.

Lees hier maar, Ronald, daar is het vorige week uitgebreid besproken:

De Nieuwsrubriek van MusicMeter: lever je tips en artikelen aan bij de redactie - MusicMeter.nl

Tijd voor weer een update dan maar, over de stand van zaken. Ja, de samenwerking begon veelbelovend, maar sinds mijn laatste mailtje aan Daniël zijn we in middels ruim een week verder, zonder enige reactie. Ik ben er wel klaar mee en heb de hoop opgegeven.

Vanuit de crew, die ik afgelopen weekend al informeerde over het bovenstaande, werd geopperd dat het eigenlijk wel mooi zou zijn als ze die hele nieuwspagina laten voor wat het is, maar dan natuurlijk wel in de hoop dat we er zelf invulling aan zouden mogen geven.
Daarom heb ik - als een écht laatste poging - de directie van RealTimes Network rechtstreeks benaderd met de vraag of we die nieuwspagina als crew zelf mogen beheren. Met enige tekst en en uitleg van hoe we dat willen gaan aanpakken. De kans dat ze ons dat gunnen lijkt me klein, maar ik vind het een poging waard. Al was het maar om te voorkomen dat we tot in de eeuwigheid tegen het hoofd van Beyoncé moeten aankijken als we de site openen...

ik heb ze rechtstreeks benaderd via hun site. De contactmogelijkheid stelt: Laten we samen je projecten, ideeën of zorgen aanpakken. Dat klinkt behoorlijk uitnodigend. Nou nog even wachten of er gereageerd gaat worden...

Onweerwolf
Wat verrassend allemaal zeg.

Waarom is het laatste nieuwsartikel van Daniël Kabot Kerkdijk inmiddels alweer ruim dan een maand geleden? #dtv

Monsieur' schreef:
Die 'muzieknieuws'-stukjes moeten overigens toch 100% AI zijn? Ik bedoel wie is in godsnaam Daniel Cabot Kerkdijk.

De webjournalist: ‘Van het etiket knip-en-plak-site komen we niet af’ - NRC

Gretz schreef:
Waarom is het laatste nieuwsartikel van Daniël Kabot Kerkdijk inmiddels alweer ruim dan een maand geleden? #dtv

"Beyonce schrijft geschiedenis door meer dan een maand op de voorpagina van MuMe te bivakkeren."

Gretz schreef:

dix
GrafGantz schreef:

"Beyonce schrijft geschiedenis door meer dan een maand op de voorpagina van MuMe te bivakkeren."

Zeldzaam !

Of zoals de grote David Byrne al zei: 'De nieuwssectie van MusicMeter is the place, a place where nothing ever happens'.

Misschien al 100x gepost of gevraagd, maar kun je die nieuwsartikeltjes ook uitschakelen via accountvoorkeuren? Ik ben een oude man van 48 en ook nog eens docent; ik kan niet tegen veranderingen. Ik wil gewoon mijn oude layout terug..... (en die berichten boeien me ook niet).

cosmic kid (moderator)
Pinsnider schreef:
Misschien al 100x gepost of gevraagd, maar kun je die nieuwsartikeltjes ook uitschakelen via accountvoorkeuren? Ik ben een oude man van 48 en ook nog eens docent; ik kan niet tegen veranderingen. Ik wil gewoon mijn oude layout terug..... (en die berichten boeien me ook niet).

Het korte, simpele antwoord: nee

De enige optie: de site rechtstreeks benaderen via de updates. Dat doe ik dus voortaan ook maar. Ik heb de pagina-instelling veranderd bij mijn bookmarks. Ik kan het hoofd van Beyoncé inmiddels ook niet meer zien...

...ze kijkt wel blij... Maar meer op een manier van "ik heb stiekem een scheetje gelaten en niemand heeft het door"....
Maar dank. Dan is het wat het is. Kan ik nog ergens meedoen aan een poll om die berichten weer af te schaffen? Leuk initiatief, maar nee....

Ik heb met de uBlock Origin app de nieuwssectie weggehaald in mijn browser. Rechtermuisknop op de nieuwssectie -> element blokkeren. Ziet er nu zo uit: mumestartpagina hosted at ImgBB — ImgBB - ibb.co

panjoe (moderator)
Ah nice, heb dat zojuist met Brave browser ook gedaan. Maakt de aanblik van de frontpagina gelijk een stuk minder pijnlijk. Thanks voor de suggestie, Rain King!

Rain King schreef:
Ik heb met de uBlock Origin app de nieuwssectie weggehaald in mijn browser.

Wat, watte.
Hoe weet jij dan nou hoe het met Beyoncé gaat?

tnf
Arme Daniël. Daar gaat z'n werk.

Ik kom eigenlijk nooit op de frontpage, heb al zolang ik op MuMe zit op zowel telefoon als PC de forumpagina bij m'n snelkoppelingen staan

Arme Daniël. Daar gaat z'n levenswerk.

Ik kom net als GrafGantz nooit op de frontpage. Mijn snelkoppeling gaat rechtstreeks naar de updates.

Ik vind wel dat we iets te weinig reclame van essent krijgen. Kan daar iets aan gedaan worden?

Rudi S schreef:
(quote)

Wat, watte.
Hoe weet jij dan nou hoe het met Beyoncé gaat?

Beyoncé en ik hebben goed contact gelukkig, geen stress

Onweerwolf
Ook ik hanteer de grafgantziaanse wijze van forumbenadering.

Voor elk forum dat ik bezoek trouwens.

gaucho schreef:
Ik kan het hoofd van Beyoncé inmiddels ook niet meer zien...

Dat is toevallig: Beyoncé appte net dat ze die Hans ook niet meer wil aangluren.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:45 uur

geplaatst: vandaag om 00:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.