MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Ik heb dat album nog nooit beluisterd... Toch een soort van 'moderne klassieker', dus zal dat ooit nog wel een keer gaan doen. Voel alleen om de één of andere reden totaal geen aandrang om het te doen

Hou dat maar zo, niels94.

Toch een leuke plaat hoor maar hoort niet in een toplijst.

Ik vind het een goede plaat, maar echt geen klassieker in wording. Ik zou het raar vinden om de plaat terug te vinden in de top 100.

Don Cappuccino schreef:
Hou dat maar zo, niels94.

Ja, je kunt prima zonder.

Hier op kantoor begint iedereen spontaan mee te zingen als Mumford & Sons op de radio komt. Voor veel mensen is het toch wel erg fijne muziek. Ik kan de hitjes zelf wel dromen, maar echt veel vind ik er ook niet aan.

Casartelli (moderator)
Tja, er staan 5 platen uit 2008 in, waaronder Fleet Foxes en Elbow (nou vooruit), maar ook Coldplay en Kings of Leon (kom nou).

Kings of Leon met een gemiddelde van 3,57 (zegt al genoeg)

Maar goed, deze lijst draait niet om kwaliteit maar om populariteit. En als ik zo om me heen keek denk ik niet dat er in de afgelopen 5 jaar een gitaarband is geweest die zich wat dat betreft kon meten met Kings of Leon.

Supervet, The XX in de top 250. Laat dat nog maar lang zo. En als ze eruit dreigen te gaan, zet ik hem mooi in mijn top 10. Geweldige plaat, die ontgetwijfeld in de top 250 hoort. Een van de meest originele platen uit de zeroes. En een van de beste platen uit mijn collectie. Ik denk dat ik ze gewoon weer in mijn top 10 ga zetten.

Snoeperd schreef:
Een van de meest originele platen uit de zeroes.

Nou... Dat is wel een enorme fanreactie

Snoeperd schreef:
Een van de meest originele platen uit de zeroes.

*ahum*

Ja weet ik, ik heb het geluisterd. Ik denk dat het wel een inspiratiebron is geweest. Maar the XX vind ik toch wel heel anders.

bennerd schreef:
(quote)

Nou... Dat is wel een enorme fanreactie

En ja, ik ben gewoon blij dat hij er in staat

Zephyr
Op 24 juli 2011 :

Zephyr schreef:
En nu dreigt Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 uit de top-250 te verdwijnen.........

Is i.m.o. een echte ambient-klassieker; en ik zou het jammer vinden als ie eruit kukelt.

AT is inderdaad niet meer terug te vinden in de top-250

Op 14 juli 2011 :

Zephyr schreef:
Verdwenen uit de top-250 : Kate Bush - The Kick Inside (1978)

En nou staat Hounds Of Love ook weer lager dan een tijd terug. Als het zo doorgaat verdwijnt Kate helemaal uit de top-250 .......

Die plaats mag ze gerust aan Aphex Twin geven.

Aphex Twin en Bush wisselen de hele tijd stuivertje met een stuk of 5/6 andere platen die onderin staan. Zo is Neil Young er ook weer ingekomen zie ik. En ook dat King Crimson nu wel aan een zijden draadje hangt. Zou erg jammer zijn.

herman schreef:
Maar goed, deze lijst draait niet om kwaliteit maar om populariteit. En als ik zo om me heen keek denk ik niet dat er in de afgelopen 5 jaar een gitaarband is geweest die zich wat dat betreft kon meten met Kings of Leon.

Arctic Monkeys, Snow Patrol... Allebei overtreffen ze Kings of Leon. Wat betreft die eerste opmerking ben ik het gedeeltelijk met je eens. In de middelste en onderste regionen is dat zeker het geval, maar je kan niet zeggen dat OK Computer of Wish You Where Here alleen door hun populariteit zo hoog staan...

Arctic Monkeys is toch vooral populair bij de jongere generaties, denk ik. Ik ken bijna niemand van boven de 25 die daar naar luistert, terwijl Kings of Leon het zelfs bij de 40ers/50ers nog goed doet. Snow Patrol, meen je dat serieus? Ik ken ueberhaupt geen mensen die daar cd's van hebben... of ze houden het stil, dat kan natuurlijk ook.

Louis2703 schreef:
maar je kan niet zeggen dat OK Computer of Wish You Where Here alleen door hun populariteit zo hoog staan...

Die zijn door hun kwaliteit zo populair, zoals de meeste van de platen in de top 250, het grootste deel van de top 250 vind ik persoonlijk kwalitatief dik in orde. Natuurlijk staan ze daar wel vanwege hun populariteit, daar is de hele lijst namelijk op gebaseerd, maar dat weet jij ook

herman schreef:
Arctic Monkeys is toch vooral populair bij de jongere generaties, denk ik. Ik ken bijna niemand van boven de 25 die daar naar luistert, terwijl Kings of Leon het zelfs bij de 40ers/50ers nog goed doet.

Mijn moeder luistert naar de Arctic Monkeys.

Maar het zijn inderdaad de jongere generaties die de Arctic Monkeys heel goed vinden.

herman schreef:
Arctic Monkeys is toch vooral populair bij de jongere generaties, denk ik. Ik ken bijna niemand van boven de 25 die daar naar luistert, terwijl Kings of Leon het zelfs bij de 40ers/50ers nog goed doet. Snow Patrol, meen je dat serieus? Ik ken ueberhaupt geen mensen die daar cd's van hebben... of ze houden het stil, dat kan natuurlijk ook.

Ja daar ben ik het zeker mee eens, maar als ik me baseer op de top 250 alhier, dan zie ik dat zowel Arctic Monkeys als Snow Patrol hoger staan dan Kings of Leon of lees ik dat verkeerd?

cosmic kid (moderator)
herman schreef:

Kings Of Leon maakt toch meer conventionele, traditionele rock. Je zou het bijna echte classic rock noemen. Dat is toch wel een verschil met de Monkeys en in mindere mate ook met Snow Patrol.

Overigens heb ik van alle 3 werk in huis.

Inderdaad, daarom zullen ze wel zo populair zijn. De oudere muziekliefhebbers die ik ken en die AM wel goed vinden zijn allemaal mensen die best veel met muziek bezig zijn. Dan komt een prima band als die van Alex Turner toch wel bovendrijven... Maar bij mensen die af en toe een cd'tje kopen is het toch eerder zoiets als Kings of Leon dat in huis wordt gehaald.

Rizz
Mijn ouders luisteren ook naar de Arctic Monkeys!

Slint meldt zich weer in de Top 250. Het is de plaat die ik het vaakst terug heb zien komen in de Top 250. Heel goed.

Komt waarschijnlijk door mij.

Zou zomaar kunnen, toch maar even tien punten erbij.

Het is een feit, na anderhalf jaar nonstop (?) in de rotatielijst: High Violet is eruit

Funeral staat op gelijke hoogte en gaat met Origin of Symetry van Muse en gaat naar plaats 11, een kwestie van tijd dat hij eroverheen gaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:30 uur

geplaatst: vandaag om 09:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.