MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
De link klopt niet, maar de samenwerking bestaat wel toch? Misschien dat de hoofdletter F het probleem is.

Barclay James Harvest featuring Les Holroyd - MusicMeter.nl

Mssr Renard
Poek schreef:
De link klopt niet, maar de samenwerking bestaat wel toch? Misschien dat de hoofdletter F het probleem is.

Barclay James Harvest featuring Les Holroyd - MusicMeter.nl

Het is geen samenwerking maar een volledig nieuwe band. Een samenwerking zou inhouden dat Les Holroyd samenwerkt met Barclay James Harvest.

Rond 2000 splitste de band zich in twee bands: Barclay James Harvest through the Eyes of John Lees (later: John Lees' Barclay James Harvest) en Barclay James Harvest featuring Les Holroyd. Zie ook: John Lees' Barclay James Harvest - MusicMeter.nl

Het is dus geen samenwerking, en hoort niet onderaan de pagina te staan. Maar ik ben een perfectionist, want het maakt geen fluit uit.

Mssr Renard schreef:

Het is dus geen samenwerking, en hoort niet onderaan de pagina te staan. Maar ik ben een perfectionist, want het maakt geen fluit uit.

Wel een groep, dus op zich kan het bij "Groepen / samenwerkingen". En op een andere plek op de pagina past het niet toch? Maar ik snap je punt wel: het is niet consequent om de afsplitsing wel te noemen en de andere afsplitsing niet. En bij Queen wordt Queen + Adam Lambert ook niet genoemd, bij Jefferson Airplane niet Jefferson Starship (maar wel Pagina niet gevonden - MusicMeter.nl etc.

Een apart kopje Afsplitsingen zou wel informatief zijn, maar vast te veel gedoe om te maken en overal aan te passen.

Mssr Renard
Poek, als je doorklikt vanaf respectievelijk Les Holroyd en John Lees kom je er ook.

Toen ik het ooit aantrof waren de drie nog samen op één pagina. Daar werd ik pas kniesoorig van...

Mssr Renard schreef:
Deze mogen worden samengevoegd (en dat is me toch een fikse klus, volgens mij):

InsideOut - MusicMeter.nl

en

Inside Out - MusicMeter.nl

Het label wordt met een spatie geschreven (bronnen: Inside Out Music - The Label - insideoutmusic.com en label Inside-Out-Music - discogs.com)

Gek dat het niemand (nog) is opgevallen. En dat terwijl deze plaat flink wat populariteit geniet.

Ik kan het ook handmatig allemaal doen. Geen probleem, kost een half uur denk ik. Maar wie weet is er een snellere manier.

Overigens hoeft die van Gilbert O'Sullivan niet gewijzigd te worden, die is goed ingevoerd (bron: Just a moment... - discogs.com

Ik kan ze samenvoegen. Weet je zeker dat alle albums onder InsideOut ook echt onder Inside Out horen?

Mssr Renard
Mausie schreef:
(quote)

Ik kan ze samenvoegen. Weet je zeker dat alle albums onder InsideOut ook echt onder Inside Out horen?

Hoi. Ik ben ze allemaal nagegaan via Discogs. Alleen die van Gilbert O'Sullivan hoeft niet mee (zie mijn link). Die krjgt dan als label Inside Out (I)

Mssr Renard schreef:
(quote)

Hoi. Ik ben ze allemaal nagegaan via Discogs. Alleen die van Gilbert O'Sullivan hoeft niet mee (zie mijn link). Die krjgt dan als label Inside Out (I)

Done

Mssr Renard
Super, hoe snel dat gaat. Bedankt man.

Het nieuwe album van Amythyst Kiah heeft een animatie in de hoes. Kunnen we dat in de toekomst ook op MusicMeter toevoegen Tim94?

Sorry dat ik je wakker heb gemaakt!

Edit: Chuck Prophet idem. Heb ik iets gemist?

L_T_B schreef:
Het nieuwe album van Amythyst Kiah heeft een animatie in de hoes. Kunnen we dat in de toekomst ook op MusicMeter toevoegen Tim94?

Sorry dat ik je wakker heb gemaakt!

Edit: Chuck Prophet idem. Heb ik iets gemist?

Dit bestaat volgens mij al zeker het hele jaar opletten dus wanneer je albums toevoegt dat je de echte hoes te pakken hebt en niet een stukje van de animatie. Tip: google het album en pik de iTunes hoes via afbeeldingen op.

Mssr Renard

Ik heb het voor je gedaan. Maar dat was toch niet zo moeilijk? 10 seconden werk.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Ik heb het voor je gedaan. Maar dat was toch niet zo moeilijk? 10 seconden werk.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat aan moet vliegen. Dus bedankt!

/edit: ik zie het op de artiestenpagina nog niet trouwens. Maar dat komt wellicht nog?

Mssr Renard
GrafGantz schreef:
(quote)

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat aan moet vliegen. Dus bedankt!

/edit: ik zie het op de artiestenpagina nog niet trouwens. Maar dat komt wellicht nog?

Moet nog goedgekeurd worden door de crew. Geduld vriend.

In Muziek > Algemeen > volgorde van opslaan titels:

Hallo,

Is er ook een mogelijkheid om bij mijn lijsten de titels op te slaan op de manier van:
Naam artiest op alfabetische volgorde en daarna het album op jaar van uitbrengen.

Groeten,
John

Begreep dat er enkele berichten van gisterenavond op deze albumpagina zijn verwijderd? Waaronder een lange post van de inmiddels niet meer actieve user Brat. Wordt een dan tegenwoordig niet meer een bericht geplaatst door een mod dat er gebezemd is?

Charli XCX - brat (2024) - MusicMeter.nl

Gretz schreef:
Waaronder een lange post van de inmiddels niet meer actieve user Brat.
Stuk

Pleeeease laat iemand hier nog een screenshot van hebben, recensie voor de eeuwigheid it was

tnf
Deze moet nog gelinkt worden, op Hooverphonic's pagina: Luka (II) - MusicMeter.nl

Dugout City schreef:

Hallo,

Is er ook een mogelijkheid om bij mijn lijsten de titels op te slaan op de manier van:
Naam artiest op alfabetische volgorde en daarna het album op jaar van uitbrengen.

Niet echt, maar ik doe het altijd als volgt:
Iedere paar weken exporteer ik mijn albumlijst (via Gegevens Exporteren).
Je krijgt dan de dag erna een .csv-bestand terug.
Die converteer je dan naar Excel (.xls), (een instructie daarvan is te googelen), waarbij ik de eerste kolom (id) en de laatste kolom (alternatieve titel) oversla.
Vervolgens kun je in Excel eerst sorteren op kolom artiestnaam en vervolgens op jaar.
Na nog wat 'versmallingen', past het dan precies op mijn telefoon.
En koop ik dus nog maar nauwelijks albums die ik al heb

.

Dat is een goede tip. Dank je wel!

Ik weet niet of het hier thuishoort onder dit topic. Maar wanneer ik de laatste tijd de musicmeter open op mijn iphone popt er een reclame uit, schermbreed, die niet weg te vinken is. Dan nog wel een reclame van een verzekering voor begrafenissen. Behoor ik tot het target publiek omdat ik 24+ ben ? In elk geval vervelend genoeg. Refreshen scherm helpt ook niet. Als dit verder blijft duren, zal ik minder de musicmeter checken, ga daarvoor niet telkens achter de laptop kruipen. Dus hopelijk kan hier iets aan gedaan worden.

Bobbejaantje schreef:
Ik weet niet of het hier thuishoort onder dit topic. Maar wanneer ik de laatste tijd de musicmeter open op mijn iphone popt er een reclame uit, schermbreed, die niet weg te vinken is. Dan nog wel een reclame van een verzekering voor begrafenissen. Behoor ik tot het target publiek omdat ik 24+ ben ? In elk geval vervelend genoeg. Refreshen scherm helpt ook niet. Als dit verder blijft duren, zal ik minder de musicmeter checken, ga daarvoor niet telkens achter de laptop kruipen. Dus hopelijk kan hier iets aan gedaan worden.

Bekend probleem Bobbejaantje. Helaas doen de eigenaren hier weinig aan, maar in een ander topic kwam een goede tip langs:

Gretz schreef:
Protip: installeer de DuckDuckGo-browser op je mobiel. Daarmee kun je automatisch alle advertenties blokken. Ik gebruik deze standaard voor MuMe en andere metersites. Scheelt toch weer een zinloze donatie aan FanReach/Realtimes, die geen enkele effort/geld meer in deze website stoppen (vermoed dat de serverkosten volledig worden gedekt door de advertentie-inkomsten.).

Dezelfde browser kun je ook op pc/laptop gebruiken, maar met de meeste andere browser ben je ook voorzien als je een goede adblocker extension gebruikt.

Onweerwolf
We hadden toch een tijdje zo'n figuur die hier wel eens inlogde om technische problemen op te lossen? Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?

Onweerwolf schreef:
We hadden toch een tijdje zo'n figuur die hier wel eens inlogde om technische problemen op te lossen? Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?

Die is z'n wachtwoord kwijt.

Deze gozer heeft z'n 'laatste bezoek'-datum weggehaald zodat het niet aantoonbaar is dat ie gewoon al een jaar niet meer de site heeft bezocht.

Het is net als die figuren die 'thuiswerken', maar dan mouse jiggler gebruiken zodat hun Teams status op online blijft staan en ze ondertussen gewoon andere dingen kunnen doen zonder dat iemand het doorheeft.

Onweerwolf
Arrie schreef:
Deze gozer heeft z'n 'laatste bezoek'-datum weggehaald zodat het niet aantoonbaar is dat ie gewoon al een jaar niet meer de site heeft bezocht.

Ohja, volgens mij was dit al eens geconstateerd. Bijzonder sneu. Als iemand nog een reden nodig had om adblock te installeren.

Ik gebruik uBlock origin en dat werkt uitstekend. Daarnaast de Snip extensie om lege blokken en andere rommel weg te halen.

Het schijnt nu voortaan te mogen:
Ik gebruik al jaren Adblockplus.
Op laptop (Chrome, Firefox, Edge).
En op de telefoon (Android (gewoon vanaf de Play Store te downloaden)).
Tot volle tevredenheid. Nergens meer last van (behalve op nu.nl (haha)).
Programma update zichzelf. Is gratis, maar je mag een donatie doen.

dix
IK WIL GEEN UITVAARTVERZEKERING

Gast
geplaatst: vandaag om 06:27 uur

geplaatst: vandaag om 06:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.