De Site / Algemeen / Uitgebreide artiestenpagina
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:04 uur
Kleinigheidje: oprichtingsdatum is nu nog dag-maand-jaar specifiek, zie ik. Vaak is de exacte maand van oprichting niet eens bekend, laat staan de dag. Ik vind het oprichtingsjaar eigenlijk wel volstaan.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:07 uur
Jordy schreef:
nee, het idee is dat je die alternatieve naam gaat bewerken, en daar aangeeft dat dat een alias is
(quote)
nee, het idee is dat je die alternatieve naam gaat bewerken, en daar aangeeft dat dat een alias is
Dat snap ik niet helemaal. Dan moet er dus eerst een album op staan met zo'n alias? Neem Morricone, die heeft de volgende andere namen waaronder hij soms Morricone / Leo Nichols / Dan Savio opereert. Alleen staat er daar nu geen van op de site waar die naam als staat als artiest.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:08 uur
Yak schreef:
Kleinigheidje: oprichtingsdatum is nu nog dag-maand-jaar specifiek, zie ik. Vaak is de exacte maand van oprichting niet eens bekend, laat staan de dag. Ik vind het oprichtingsjaar eigenlijk wel volstaan.
Dat is op te lossen door nullen te gebruiken
0
Mojo Pin
geplaatst: 25 mei 2006, 15:08 uur
Yak schreef:
Zou inderdaad wat efficiënter zijn, maar goed: op deze manier kan het ook.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:09 uur
neo schreef:
Alleen staat er daar nu geen van op de site waar die naam als staat als artiest.
Alleen staat er daar nu geen van op de site waar die naam als staat als artiest.
Dan is het voor MusicMeter geen alias van die artiest. Leden van de Wu-Tang Clan hebben wel 8 of 9 aliassen, lijkt me allemaal niet zo interessant
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:10 uur
Jordy schreef:
(quote)
Ik vul gewoon het jaartal zonder nullen in: lukt ook

0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:13 uur
lebowski schreef:
Jordy, toch een opmerking. Mijn foto was per ongeluk fout van formaat. Meteen alle werk weg. Bij een albumtoevoeging krijg je een tweede kans, kan dat hier ook?
Jordy, toch een opmerking. Mijn foto was per ongeluk fout van formaat. Meteen alle werk weg. Bij een albumtoevoeging krijg je een tweede kans, kan dat hier ook?
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:16 uur
Zal het op de lijst zetten, dit gaat op MovieMeter denk ik ook nog niet zoals je zou willen
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:36 uur
Jordy schreef:
net als de albumhoezen, dus 200 breed en hoogte maakt niet uit. Al gaat de voorkeur natuurlijk uit naar "langwerpige" foto's.
net als de albumhoezen, dus 200 breed en hoogte maakt niet uit. Al gaat de voorkeur natuurlijk uit naar "langwerpige" foto's.

0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:38 uur
Jordy, ik vind dit echt geweldige aanvulling voor MuMe. Erg leuk!
0
Mojo Pin
geplaatst: 25 mei 2006, 15:39 uur
Ik had nog een mooie foto voor de Soundgarden pagina, maar het uploaden lukte niet vanwege een incorrecte bestandsgrootte. Moet het per se een jpeg zijn?
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:40 uur
Yak schreef:
Alright, dan kunnen die Chameleons ook worden goedgekeurd.
Alright, dan kunnen die Chameleons ook worden goedgekeurd.
Kleine, "platte" foto's komen door de check heen, maar een mod mag deze best afkeuren als 'ie niet mooi/duidelijk is
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:41 uur
Mojo Pin schreef:
Ik had nog een mooie foto voor de Soundgarden pagina, maar het uploaden lukte niet vanwege een incorrecte bestandsgrootte. Moet het per se een jpeg zijn?
Zelfde eisen als bij het toevoegen van een album
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:43 uur
lebowski schreef:
Ja ben er ook blij mee
de komende tijd met z'n allen lekker vullen, bugjes fixen en later nadenken over evt. verbeteringen, en we hebben een mooie aanvullingstop er nu even mee, ben over een uurtje terug
0
Mojo Pin
geplaatst: 25 mei 2006, 15:43 uur
OK, dan houd ik het gewoon bij deze foto, is ook prima. Hele leuke toevoeging in ieder geval! 

0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:51 uur
Aha, ik heb weer eens zo'n leuk uitzonderingsgeval te pakken: bands die uit maar één (vast) lid bestaan, zoals Sparklehorse en Nine Inch Nails. Het zijn geen solo-artiesten want op elk album omringen ze zich met andere muzikanten, maar als je bij een 'band' maar één lid invult kan wordt de toevoeging niet geaccepteerd.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 16:18 uur
Moet je bij 'leden' de echte naam of artiestennaam invullen?
Dus Bij U2; paul david hewson of bono.
En bij Interpol; Carlos D. of Carlos Dengler
ik vind de echte naam ook wel van toegevoegde waarde
0
geplaatst: 25 mei 2006, 16:32 uur
Yak schreef:
Aha, ik heb weer eens zo'n leuk uitzonderingsgeval te pakken: bands die uit maar één (vast) lid bestaan, zoals Sparklehorse en Nine Inch Nails. Het zijn geen solo-artiesten want op elk album omringen ze zich met andere muzikanten, maar als je bij een 'band' maar één lid invult kan wordt de toevoeging niet geaccepteerd.
Ik denk dat je Nine Inch Nails gewoon als de naam moet zien waaronder Trent Reznor muziek maakt. Er zijn natuurlijk vele solo-artiesten die zich op elk album weer door meerdere andere artiesten omringen. Al ben ik het gevoelsmatig wel eens dat je op een NiN pagina ergens de naam van Trent R "hoort" te zien.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 16:33 uur
Glurp schreef:
De artiestennaam, lijkt me. Vooral als er op de site ook albums staan onder die artiestennaam, anders wordt de koppeling niet gemaakt.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 16:35 uur
Jordy schreef:
De artiestennaam, lijkt me. Vooral als er op de site ook albums staan onder die artiestennaam, anders wordt de koppeling niet gemaakt.
(quote)
oke!
0
geplaatst: 25 mei 2006, 16:52 uur
We moeten inderdaad gewoon uitgaan van artiestennaam. Nine Inch Nails is hetzelfde voor Trent Reznor als wat Bob Dylan is voor Robert Allen Zimmerman bijvoorbeeld.
Zowel Nine Inch Nails als Bob Dylan zie ik als eenmansprojecten en dus zou ik ze allebei als "artiest" plaatsen. Eventueel zou je dan nog de echte naam in het profiel kunnen plakken. Mocht men daar behoefte aan hebben.
En ook Bono zou ik dus met artiestennaam vermelden. Maar omdat hij geen solo albums heeft (toch? hoop in ieder geval van niet
) kun je niet naar hem doorklikken en dus ook niet zijn echte naam zien.
Zowel Nine Inch Nails als Bob Dylan zie ik als eenmansprojecten en dus zou ik ze allebei als "artiest" plaatsen. Eventueel zou je dan nog de echte naam in het profiel kunnen plakken. Mocht men daar behoefte aan hebben.
En ook Bono zou ik dus met artiestennaam vermelden. Maar omdat hij geen solo albums heeft (toch? hoop in ieder geval van niet
) kun je niet naar hem doorklikken en dus ook niet zijn echte naam zien.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 17:01 uur
Maar ik ben het wel heel erg eens met wat Jordy zegt, dat Sam Beam het eigenlijk wel 'verdient' om vernoemd te worden als de man achter Iron & Wine, of Jason Molina als de man achter Songs:Ohia, enz. Beetje een vreemd gezicht om 'Songs:Ohia' bijvoorbeeld een geboortedatum en een geboorteplaats te zien hebben. 

0
geplaatst: 25 mei 2006, 17:06 uur
Nog een vraagje. Stel je hebt een stel componisten bv. drie die samen een score componeerde. Dan kies je dus voor groep opstelling en voert de namen apart als lid in. Maar dan komt het bij een ieder op hun eigen pagina als groep/samenwerking, terwijl ik het dan liever gewoon onder score zie.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 17:10 uur
Yak schreef:
Maar ik ben het wel heel erg eens met wat Jordy zegt, dat Sam Beam het eigenlijk wel 'verdient' om vernoemd te worden als de man achter Iron & Wine, of Jason Molina als de man achter Songs:Ohia, enz. Beetje een vreemd gezicht om 'Songs:Ohia' bijvoorbeeld een geboortedatum en een geboorteplaats te zien hebben.

Heb je helemaal gelijk in. Ik zou het dus zelf ook wel een waardevolle aanvulling vinden als er voor een artiest ook zijn of haar echte naam kan worden ingevuld.
Overigens zou Songs: Ohia een alias moeten zijn van Jason Molina, aangezien Jason Molina ook een album op zijn eigen naam heeft staan. Je krijgt dan bijvoorbeeld de volgende structuur bij beiden:
Artiest: Jason Molina
Alias: Songs: Ohia
Band: Magnolia Electric Co. (bandlid: Jason Molina)
Artiest: Iron & Wine (echte naam: Sam Beam)
0
geplaatst: 25 mei 2006, 17:12 uur
Dat gaat op de lijst, ik heb dat zelfs al voor een groot deel gebouwd, maar ben op het laatste moment vergeten in het correctie-formulier een "echte naam" veldje toe te voegen.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 17:18 uur
Lijkt me ook een prima oplossing, maar het is dus niet mogelijk om gewoon toe te staan dat een band ("Groep / samenwerking van meerdere personen") uit slechts één bandlid bestaat?
Naam: Sparklehorse
Plaats van oorsprong: Richmond
Land van oorsprong: VS
Lid 1
Mark Linkous
Naam: Sparklehorse
Plaats van oorsprong: Richmond
Land van oorsprong: VS
Lid 1
Mark Linkous
* denotes required fields.